Ga naar inhoud


Alden schotel ontvangt geen Astra 1 meer.


Albertinho

Aanbevolen berichten

Zo werkt dat niet Sjaak

De besturingsunit van de schotel zoekt de satelliet. Dit doen de meeste zelfzoekende schotels op een paar transponderspecificaties.
Dat zijn: De frequentie en de SymbolRate. De wat oudere automatische schotels kunnen alleen op SD-transponders zoeken dus met DVB-S, QPSK.
Het zoeken gebeurt niet via de satellietontvanger.

Nu is het probleem dat er het laatste jaar nogal wat veranderd is op de diverse satellieten.
Veel transponders zijn van DVB-S naar DVB-S2 gegaan en van QPSK naar 8PSK.
Wat het nog erger maakt is dat er een enorme wisseling in transponderfrequenties heeft plaatsgevonden zowel op de Astra 19,2 als de 28,2.
Als een automatische schotel een satelliet gaat zoeken, kijkt hij naar een bepaalde transponderfrequentie en naar de SymbolRate.
Is een bepaalde frequentie met dezelfde SymbolRate op meerdere satellieten gelijk, dan weet de automatische schotel niet op welke satelliet hij gericht staat.
Vandaar dat deze installaties regelmatig een update nodig hebben want dan worden er naar een nieuwe frequentie gezocht met SymbolRate die wel uniek is.
Bij sommige zelfzoekende schotels kun je deze upgrade via internet downloaden maar bij veel automatische schotels moet je daarvoor naar een servicebedrijf die daar de vakkennis voor heeft.
Dit is ook de reden dat mensen met campers met automatische schotels om de haverklap naar de dealer moeten om hun schotel een upgrade te geven. Te gek voor woorden natuurlijk maar ja, de meeste mensen weten dat niet als ze een nieuwe automatische schotel kopen want dit soort zaken wordt niet vertelt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo werkt dat niet Sjaak

De besturingsunit van de schotel zoekt de satelliet. Dit doen de meeste zelfzoekende schotels op een paar transponderspecificaties.

Dat zijn: De frequentie en de SymbolRate. De wat oudere automatische schotels kunnen alleen op SD-transponders zoeken dus met DVB-S, QPSK.

Het zoeken gebeurt niet via de satellietontvanger.

Nu is het probleem dat er het laatste jaar nogal wat veranderd is op de diverse satellieten.

Veel transponders zijn van DVB-S naar DVB-S2 gegaan en van QPSK naar 8PSK.

Wat het nog erger maakt is dat er een enorme wisseling in transponderfrequenties heeft plaatsgevonden zowel op de Astra 19,2 als de 28,2.

Als een automatische schotel een satelliet gaat zoeken, kijkt hij naar een bepaalde transponderfrequentie en naar de SymbolRate.

Is een bepaalde frequentie met dezelfde SymbolRate op meerdere satellieten gelijk, dan weet de automatische schotel niet op welke satelliet hij gericht staat.

Vandaar dat deze installaties regelmatig een update nodig hebben want dan worden er naar een nieuwe frequentie gezocht met SymbolRate die wel uniek is.

Bij sommige zelfzoekende schotels kun je deze upgrade via internet downloaden maar bij veel automatische schotels moet je daarvoor naar een servicebedrijf die daar de vakkennis voor heeft.

Dit is ook de reden dat mensen met campers met automatische schotels om de haverklap naar de dealer moeten om hun schotel een upgrade te geven. Te gek voor woorden natuurlijk maar ja, de meeste mensen weten dat niet als ze een nieuwe automatische schotel kopen want dit soort zaken wordt niet vertelt.

 

bedankt voor de uitleg ! Ik ga als ik bij vrienden ben hier kort nabij in ieder geval op hun laptop met een usb stick de update downloaden en in de Denson uploaden . Kan volgens mij geen kwaad.

Ik heb op Astra 3 beeeld van enkele Nederlandse zenders. Denk alleen dat ik bij Canal Digitaal mijn abonnement moet update .

We komen stapje voor stapje naderbij dankzij jullie adviezen

Super !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje ik weet ook wel hoe zo'n systeem werkt, ik heb ze vroeger zelf op/in diverse campers gebouwd voor mijn baas. ;)

Albert schreef dat hij alleen maar zijn Denson 400 satellietontvanger gereset heeft dus de schotel besturing zou nog gewoon moeten werken, hij heeft daarmee zelfs nog naar het songfestival gekeken schrijft hij. Nu is hij waarschijnlijk alleen zijn Denson van de kook en zijn diseqc instellingen en zijn fastscanlijst maar kwijt. :whistle:

Zoals gezegd download im vandaag of mrgen een update van Denson .wrllicht dat ee er zo komen !

Dank voor je reactie Sjaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wij zijn nu zo'n 140 km noordelijker aangekonen vandaag in de buurt van Pontevedra Spanje

Ik ontvang na een fabrieksreset nu RTL4 HD,SBS 6 HD en Discovery op de Astra3

Als ik F1 indruk op mijn afstandsbediening zou de Canal Digitaal zenderlijst gedownload moeten worden maar dat gebeurt niet. De lijst blijft leeg zoeel in SD als HD. Door alle zenders in te laden komt RTL4 en SBS te voorschijn

 

Ga ik naar Astra 1 via De F1 knop gebeurt er ook niets. Als ik alle zenders inlaad komen Pakistan 1 en 2 en vele anderen maar ontbreken alle Duitse Zenders, BVN en het Canal Digital info kanaal.

 

Over een aantal dagen gaan we weer noordelijker dus zal het daar nog eens proberen

Ik hoorde van iemand dat de schotel te klein is hetgeen hier op het forum ook al geopperd is en ik dank dat de software van mijn Denson tuner opnieuw gedownload moet worden cq geupdated gezien ik niets van Canal Digitaal kan ontvangen behalve RTL 4 en SBS 6

 

Groeten uit Pontevedra Spanje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

IPV Astra 1 wordt Astra 2 ingeladen.

De enige conclusie is dat je Alden niet naar een transponder zoekt welke exclusief op Astra 1 gebruikt wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Sjaak. Het lukt evenwel niet.

De software van de schotel moet van slag zijn zoals reeds aangegeven in reacties door mede forumleden.

We hebben RTL4 HD op Astra 3 maar slechte ontvangst mede doordat we een kleine schotel hebben . We kijken hoe het gaat als we over twee weken dichter bij Nederland komen en eenmaal thuis zal ik de caravan bij de dealer zetten om de software aan te passen .Dan zal het wel weer goed komen . Ik heb veel van jullie allen geleerd en heb nu wat inzicht hoe het werkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nog een update

We zijn vandaag gearriveerd aan de Spaanse noordkust aan de golf van Biscaye. Vlak bij Aviles/Gijón.

 

Eerder in het binnenland ontving ik NPO 2 en 3 alsmede RTL 4 5 SBS6 en wat Nederlandse streekzenders zoal Noord,Gelderland

 

Vandaag het ik de antenne gezet op Astra 3 en de zenders opnieuw ingelezen-allemaal- F1 van Canal Digital doet het niet.

 

Zojuist het nog een keer gedaan en nu staat NPO 1er tussen alsmede Belgie 1

 

Wat ik niet binnen krijg zijn CD infokanaal en BVN

 

Met uw welnemen stel ik vast dat mijn Alden antenne goed werkt en de juiste sateliet ziet-immers CD werkt alleen op Astra 3 en de belangrijkste zenders van mijn recreatie abonnement vang ik nu op

Ik denk daarom dat de software van mijn Denson 400 HD van slag is.

 

Of denkt het forum dat het toch een locatieprobleen is en hoe dichter ik bij Nederland kom ik meer zenders met mijn 65 cm ø schotel ga vangen zoals BVN en het informatiejanaal ?

 

Wij blijven hier enkele dagen voordat we richting Bilbao Santander gaan.

 

Ik ga in ieder geval een mail naar Alden sturen of er een grotere diameter schotel op mijn systeem gemonteerd kan worden

 

Met vriendelijke groeten uit Cudillero Asturias

 

Albertinho

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een update

We zijn vandaag gearriveerd aan de Spaanse noordkust aan de golf van Biscaye. Vlak bij Aviles/Gijón.

 

Eerder in het binnenland ontving ik NPO 2 en 3 alsmede RTL 4 5 SBS6 en wat Nederlandse streekzenders zoal Noord,Gelderland

 

Vandaag het ik de antenne gezet op Astra 3 en de zenders opnieuw ingelezen-allemaal- F1 van Canal Digital doet het niet.

 

Zojuist het nog een keer gedaan en nu staat NPO 1er tussen alsmede Belgie 1

 

Wat ik niet binnen krijg zijn CD infokanaal en BVN

 

Met uw welnemen stel ik vast dat mijn Alden antenne goed werkt en de juiste sateliet ziet-immers CD werkt alleen op Astra 3 en de belangrijkste zenders van mijn recreatie abonnement vang ik nu op

Ik denk daarom dat de software van mijn Denson 400 HD van slag is.

 

Of denkt het forum dat het toch een locatieprobleen is en hoe dichter ik bij Nederland kom ik meer zenders met mijn 65 cm ø schotel ga vangen zoals BVN en het informatiejanaal ?

 

Wij blijven hier enkele dagen voordat we richting Bilbao Santander gaan.

 

Ik ga in ieder geval een mail naar Alden sturen of er een grotere diameter schotel op mijn systeem gemonteerd kan worden

 

Met vriendelijke groeten uit Cudillero Asturias

 

Albertinho

BVN (11186mhz) en het infokanaal (12515mhz) zitten op de 19.2 E. De overgebleven SD zenders zitten op dezelfde transponder als het CDNL infokanaal.

aangepast door RowanF1

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nog een update. We zijn nu iets ten noorden van Limoges en daar ontvang ik alle Nederlandse zenders probleemloosop Astra 3.
Ik werd ook een uurtje geleden gebeld door ***
Die kunnen de schotelsoftware updaten voor een luttel bedrag en eventueel een grotere 80cm schotel op mijn caravan plaatsen
Door de update werkt de fastscan van CD weer en met een grotere schotel zoals jullie hier op het forum al aangaven kan ik de zenders straks ook weer in Portugal en noord Spanje ontvangen

In zuid Frankrijk heb ik geen ontvangst gehad. Dat lag aan de camping vol bomen en heel slecht weer.
In Bergerac gisteren kon ik Astra 1 vangen en kon alle beschikbare zenders in laden maar Astra3 vond de schotel niet door net een iets te grote boom voor mijn caravan.
Enfin. Ik heb veel van jullie geleerd op schotelgebied en dank jullie hartelijk voor jullie meedenken en adviezen dat uiteindelijk gaat leiden tot oplossing van het probleem.
De caravan gaat in augustus naar * voor de update en aanpassing van de schotel
Een groet uit Limoges Frankrijk
Albertinho

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...