Ga naar inhoud


samsung geen astra 28 in menu canaldigitaal


Walter50

Aanbevolen berichten


  • 4 weken later...

Ik heb ook een Samsung TV type UE55JS8500LXXN en heb het zelfde probleem. Na installatie van de CI-module is de ASTRA 28,2 satelliet niet zichtbaar in het menu. Na veel heen en weer gestuurd te zijn tussen Canal Digitaal en Samsung is uiteindelijk het probleem gelokaliseerd. Het zit in de software van de TV en is dus een probleem van Samsung. Ik heb dit probleem inmiddels bij Samsung gemeld en ik heb de toezegging dat dit via een software-update opgelost gaat worden. Deze update moet echter uit Korea komen en men kan mij niet zeggen hoe lang dit gaat duren......

Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn Samsung kan (wellicht moet?) ik de Disecq instellingen TWEEMAAL instellen, d.w.z. zowel voor de optie satelliet als bij de keuze voor de CD TVV kanalenlijst. Mogelijk helpt dat?

 

Als ik voor de CD TVV als signaalbron kies dan kan ik via de knop channel list kiezen voor alle vier de satellieten (HB en Astra 1-2-3).

Bij de signaalbron satelliet kan ik die satellieten kiezen die ik vooraf heb ingesteld. 

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Walter50 en Prawo voor jullie reacties. Heb n.a.v. de melding van Walter50 nog even mijn Britse kanalen opnieuw gecheckt en ik heb nu wel beeld. Precies zoals Walter dit omschreef. Samsung heeft kennelijk in de afgelopen weken e.e.a. opgelost. Ga nu vanmiddag genieten Engeland-Wales op de BBC. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...