Ga naar inhoud


Judoleraar bij Sportschool begint voor zichzelf,kind opnieuw inschrijven?


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Ik zou het netter vinden,en dat gaf ik ook aan,dat hij de kids gewoon zou "meenemen"

en uitsluitend inschrijfgeld voor nieuwe kids in rekening zou brengen.

 

Inderdaad.

Maar wat doe je er aan? Niets vrees ik.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Sjaak....voor de 3e keer in dit draadje..die 25 euro is niet de reden voor deze posting,en ook niet de reden dat ik die leraar erop aansprak.

Puur het idee van een nieuwe inschrijving.

Hij had dit beter in de brief die hij rondgestuurd had,kunnen motiveren.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De judoleraar is een slechte zakenman. Meestal geen erg lang leven beschoren.

Dat weet ik niet.

Kan ik ook niet over oordelen.

Wat ik wel uit ervaring weet,is dat hij op een erg leuke manier lesgeeft.

Hij krijgt die hele groep krijsende kids in 1x muisstil :-)

Uitstekende discipline.

 

Ook de wedstrijden zijn leuk.

 

Ik heb totaal niets tegen hem.

Hij had t alleen anders aan moeten pakken denk ik,want ik ben 1 van de velen met vragen hierover..


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij had t alleen anders aan moeten pakken denk ik,want ik ben 1 van de velen met vragen hierover..

 

Daar zijn we het hier denk ik wel over eens.

Wellicht reden dit draadje maar te laten voor wat het is?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Het is inderdaad tamelijk boud om aan klanten die je 'cadeau' krijgt en dus eigenlijk overneemt inschrijfgeld te vragen.

Zeker omdat het om hetzelfde clubje in hetzelfde gebouw gaat.

 

Dat zou hij gewoon fatsoen moeten hebben en de klanten geruisloos overnemen. Hij heeft immers vast en zeker ook gewoon alle klantengegevens al in bezit.

 

Als hij voor mijn standpunt geen begrip zou hebben, zou ik er eerlijk gezegd 10KM voor om gaan rijden, principekwestie.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De sportschool wordt overgenomen door een andere eigenaar deze eigenaar besteedt vervolgens de judo uit aan een andere partij.

Daar er reeds inschrijfgeld betaald is bij de eerste partij zou ik het niet betalen en eventueel samen met de andere ouders tot een standpunt komen hierin hoe meer mensen er nee zeggen hoe meet hij zal denken om het niet te vragen.

ik denk zelfs dat dit van toepassing is .burgerlijk-wetboek-boek-6/artikel159 

1.Een partij bij een overeenkomst kan haar rechtsverhouding tot de wederpartij met medewerking van deze laatste overdragen aan een derde bij een tussen haar en de derde opgemaakte akte.
2.Hierdoor gaan alle rechten en verplichtingen over op de derde, voor zover niet ten aanzien van bijkomstige of reeds opeisbaar geworden rechten of verplichtingen anders is bepaald.
3.Artikel 156 en de leden 1-3 van artikel 157 zijn van overeenkomstige toepassing.
 

2 x dreambox 7000 1x blauw display 1 x geel display

stab hh100 gibertini 88 moteck sg 2100 triax 78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij voor mijn standpunt geen begrip zou hebben, zou ik er eerlijk gezegd 10KM voor om gaan rijden, principekwestie.

 

Toch nog maar even dan:

Samen een vuist maken: als meerdere ouders dezelfde bezwaren hebben en even principieel willen zijn dat kunnen die wellicht een pool maken om rijden voor brengen en/of ophalen naar een andere locatie te combineren.

Wellicht dat dreigen daarmee al volstaat om het inschrijfgeld kwijtgescholden te krijgen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De sportschool wordt overgenomen door een andere eigenaar deze eigenaar besteedt vervolgens de judo uit aan een andere partij.

...

ik denk zelfs dat dit van toepassing is .burgerlijk-wetboek-boek-6/artikel159 

1. Een partij bij een overeenkomst kan haar rechtsverhouding tot de wederpartij met medewerking van deze laatste overdragen aan een derde bij een tussen haar en de derde opgemaakte akte.
2. Hierdoor gaan alle rechten en verplichtingen over op de derde, voor zover niet ten aanzien van bijkomstige of reeds opeisbaar geworden rechten of verplichtingen anders is bepaald.
3. Artikel 156 en de leden 1-3 van artikel 157 zijn van overeenkomstige toepassing.

 

Klinkt aardig, maar wij weten niet hoe die overdracht (contractueel) in haar werk is gegaan en wie de betrokken partijen zijn (oude en nieuwe sportschool en/of judoleraar), laat staan welke rechtsvorm deze hebben (b.v., v.o.f, eenmanszaak) en wie daarmee aanspreekbaar is (en verhaal biedt).

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe club met nieuwe leden.

De Judo bond zal opnieuw geld voor het lidmaatschap verlangen.

De oude vereniging/club stopt en de nieuwe vereniging/club kan dit niet naadloos overzetten. 

Kosten Judo bond (JBN) zijn voor de 'nieuwe' leden van de Judo bond.

Als nieuw lid betaal je altijd € 11,95  plus wat leuke hebbedingetjes zit je al snel op de gevraagde € 25,-.

 

Even uitleg vragen waar de € 25 voor staan geeft duidelijkheid.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe club met nieuwe leden.

De Judo bond zal opnieuw geld voor het lidmaatschap verlangen.

De oude vereniging/club stopt en de nieuwe vereniging/club kan dit niet naadloos overzetten.

 

Ook even de statuten van de Judobond lezen.

Ik vrees dat je daarvan voor een heel kalenderjaar lid bent. Ook als je zelf overstapt naar een andere lokale vereniging wordt je niet opnieuw lid van de bond. Zou dat wel het geval zijn als de zoon van Gerard gedwongen overstapt?

Wil die bond voor hetzelfde lid wel tweemaal de landelijke contributie dan lijkt dit wel erg op "ongerechtvaardigde verrijking". 

 

Inschrijfgeld is overigens eenmalig. Lijkt mij sterk dat daar de contributie voor de landelijke bond in zit. Hoe krijgt zo'n bond dan voor volgende jaren haar geld? Zal toch wel in het lesgeld van de school inzitten.

Kan mij ook niet herinneren dat Gerard schreef dat zijn zoon les kreeg in verenigingsverband. Lessen bij een sportschool zijn dat niet per definitie. Was het wel een vereniging dan zijn er statuten en een ledenvergadering waar beslissingen worden genomen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er niet van uit dat de sportschool een vereniging is.

De inschrijving voor een nieuw lid is eenmalig bij de judo bond en bedraagt het boven genoemde bedrag.

De kosten van een maand  abonnement staan daar los van. zie onderstaand overzicht.

 

Lidmaatschapstarieven per jaar (peildatum 31-12-2016)

Geboren in 2010 en later (jonger dan 7 jaar) € 15.75
Geboren in 2005 t/m 2009 (jonger dan 12 jaar) € 28,95
Geboren in 2000 t/m 2004 (12-16 jaar)  € 37,20
Geboren in 1999 en eerder (17 jaar en ouder) € 52,35
Leden via koppeling Jeugdsportfonds (JSF) € 25,00

Wijze van betalen
De automatische incasso is standaard voor de contributie-inning. Indien geen automatische incasso wordt afgegeven wordt het contributiebedrag verhoogd met verwerkingskosten á € 3,85.

De automatische incasso kan beheerd worden via www.mijnjbn.nl.

Inschrijfkosten
Als nieuw lid betaal je altijd eenmalig inschrijfkosten van € 11,90.

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dus?

Lidmaatschap gaat per jaar.

Zou de zoon via de oude sportschool geen lid zijn van de judobond en via de nieuwe leraar ineens wel?

 

Inschrijfgeld voor de nu zzp-ende leraar lijkt me weinig te maken hebben met lidmaatschap van de bond.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...