Ga naar inhoud


Ervaring met VTI 9.0.3?


Donkeyman

Aanbevolen berichten


Op de DUO-2 werkt het ook uitstekend.

Ook is Kodi nu te downloaden en ik heb zelfs het idee dat het geheel wat soepeler loopt.

In elk geval zijn nu ook de laatste oscam's te downloaden.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai zelf ook op VTi 9.0.3 en ben er juist bijzonder over te spreken! Erg stabiel en ik loop niet bijzonder veel te rommelen met diverse plugins en dergelijke. Voor mij doet de Solo4K ook dienst als mediaplayer, en dat gaat geweldig vanaf mijn NAS. De ondertiteling was het enige wat nog niet echt echt goed werkte in de vorige builds, en dat is met de nieuwste versie ook opgelost (voorheen wat handmatig aan moeten passen in de skin.xml).

 

Ik heb eerder op een andere STB gedraaid onder openATV en OpenPli, en ben nu dusdanig gewent geraakt aan VTi dat ik daar ben blijven "hangen". Goede support en grote gebruikersgroep, en in combinatie met een strakke Full HD skin is dit voor mij persoonlijk de prettigste image.

aangepast door 78suited

VU+ Solo4K | Image: VTI 11.0.1 | Skins: iFlatFHD v5.1 | Picons Reflection Black by Stevie-V

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dan mis ik iets, want VTi 9 is de grootste ramp software voor ons. Ik was al een tijd terug naar 8. Daarna, helemaal clean opnieuw geinstalleerd, zelfde ellende en wederom er weer lekker afgehaald.

We hadden met een groep van 4 personen, jaren geleden een aantal, 6 VU+ Solo2's  gekocht en we hebben met 9 niets anders dan ellende.

Timeshift shit, idiote "juiste kanaal nu ingeschakeld" meldingen terwijl je aan het kijken ben naar een kanaal die opgenomen wordt. Staat het op pauze, of bekijk je een timeshift, ineens verdwenen naar het huidige tijdstip omdat er een ander programma begint. Vaak niet kunnen terug spoelen. Bij spoelen en dan play, naar verkeerd moment terug gesprongen. Dubbele opnames, af en toe, dubbele meldingen in timer list door auto timer. EPG niet altijd geupdate. En dit is bij bijna iedereen hier.

Ongelooflijk dat dit mogelijk is, op zowel mijn Duo 2 als de Solo 2 draait VTI 9.0.2 zonder maar een enkel probleempje. Ik deel de smartcard intern, kan de harddisk benaderen vanaf de slaapkamer en kan ook de timer instellen vanaf die plek. De Fritzcall plugin werkt ook fantastisch, iemand die mij telefoneert wordt zichtbaar op de schermen en zelfs de namen en adressen uit het nationaal telefoonboek worden dan getoond. Tmeshiften en opnemen gaat foutloos, mooier kan het haast niet.

Ik heb begrepen dat Openvix geen Oscambutler kan draaien, dat zou voor mij een groot bezwaar zijn ivm geringe technische kennis.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertitels in kleurtjes worden i.d.d. door de zenders uitgestuurd (in oude opnames zit het ook) maar voorheen werd dat blijkbaar niet ondersteund in VTI, daar kreeg ik gewoon witte letters op een zwarte achtergrond. Nu ik de achtergrond weer op zwart heb staan zijn die kleurtjes wel te lezen.

 

Dat timeshift is overigens in te stellen, standaard staat dat in VTI 9.0.x op bestand afbreken en opslaan en dan een nieuwe timeshift file aanmaken bij programma verandering, in de instellingen kan je dat veranderen zodat hij doorloopt.

Ik vond dus ook 30Gb aan afgekapte en bewaarde timeshift bestanden in /hdd, scheelt weer iets aan vrije ruimte nu ik die opgeruimd heb.

aangepast door RS2000
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik niet meer sedert versie 8.0, bij herhaling nog eens , OPENVIX is superieur, je kan niet eeuwig blijven aanklooien.

 

 

En waarom zijn dan VTi en PLi het meest gebruikt door "Linux" bezitters.

 

Ik heb bewust voor VTi gekozen omdat ik constant problemen had met internet op PLi, komt nog steeds voor.

Op originele en VTi software komt dit probleem niet voor.

Nadeel van PLi vind ik dat ze bijna iedere dag een update hebben en VTi doet dit niet.

Binnen hun "image" komen om de zoveel tijd updates tot dat er een nieuw image komt en dat werkt veel fijner.

Bovendien hebben zij binnen hun image al OSCam en CCcam zitten en zijn in 2 minuten gedownload en klaar voor gebruik,

dat kan je van veel andere images ook niet zeggen.

 

Maar ieder zijn meug.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap ook de discussie niet echt...

 

VTi werkt fijn, anders zouden er veel meer klachten zijn in het vuplus support forum.

 

Iets anders proberen kan nooit kwaad, en iedereen gebruikt gewoon de image die hij het beste vind. Ik was ook een tijdje bij OpenVix (al ca. 2 jaar geleden) ben nu weer bij VTi. Binnenkort heb ik vakantie en zal ik waarschijnlijk weer eens een paar dagen testen om te zien wat er gebeurd is inhet imagelandschap...

Maar te lopen zeiken over images die bij duizenden mensen perfect werken vind ik niet in orde.

 

Om on topic te blijven: voor niet solo 4k gebruikers is de update naar 9.0.3 eerder grotere standaard update waarbij een aantal issues gefixed worden en paar kleinigheden toegevoegd werden en vele plugins en skins een update kregen.

 

Voor Solo 4k gebruikers zijn er twee belangrijke features bijgekomen:

 

- Transcoding tijdens livetv (is wel nog beperkt op enkel 480p melden sommigen)

- FCC (Fast Channel Change)

 

FCC opent afhankelijk van de instellingen een aantal kanalen ookal bekijk je ze nog niet, maar als je er dan naar toe zapt gaat dit instant, ook voor gecodeerde kanalen. Deze feature kan wel nog buggy zijn en dient men af te schakelen indien er problemen zijn met de ontvangst.

aangepast door Clemens-vuplus

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die FCC werkt verbluffend, zappen werkt ongelooflijk snel op de Solo 4K, WOW.

Met de 8 virtuele tuners per tunerblik staat er al een tuner afgestemd op de volgende zender van de zaplijst.

 

Alleen wanneer je volgende zender op een andere satelliet zit heeft FCC een probleem, het werkt dus nog niet geheel bugvrij.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Clemens-vuplus,

het is ook geen discussie, maar de reacties op een vreemde eend in de bijt die oneigenlijke kommentaren schrijft m.b.t. het Topic

bovendien is er altijd geharrewar over de afkomst van Images op een algemeen forum en niet zakelijk commentaar zo als het vuplus-support forum.

 

On Topic:

ceesv je hebt toch nog steeds die Wavefield T90 met switches en dus twee tuners aangesloten???

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, Wavefield met 12 lnb's via commited -uncommited Spaun aangesloten.

 

Bij FCC aan gaat bijvoorbeeld bij het zappen naar NAt-geo het geluid wel aan, maar blijft het beeld zwart.

Zapen over de eerste 12posities van de ab geeft geen problemen, en gaat mega snel.

 

Zap ik van Nat-Geo een positie hoger op de AB en dan weer terug is er wel beeld en geluid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is bij mij ook het geval zo nu en dan, wel geluid geen beeld met FCC.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...