Ga naar inhoud


Ervaring met VTI 9.0.3?


Donkeyman

Aanbevolen berichten

. Voor mij doet de Solo4K ook dienst als mediaplayer, en dat gaat geweldig vanaf mijn NAS. De ondertiteling was het enige wat nog niet echt echt goed werkte in de vorige builds, en dat is met de nieuwste versie ook opgelost (voorheen wat handmatig aan moeten passen in de skin.xml).

 

.

 

Als dat nu ook lukt op de Duo2... EINDELIJK, na een jaartje of 4-5 VTI gebruiker te zijn? :cool::grin::D

Dinsdag meteen een clean install doen. Er staat zoveel rommel op m'n box om die mediaplayer dingen en ondertitels goed te krijgen dat ie daar zo hartstikke traag van wordt. Gaat dus met de nieuwe VTI 9.0.3 een hele hoop schelen in RAM gebruik. Ben eens benieuwd...

  • Like 1

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als dat nu ook lukt op de Duo2... EINDELIJK, na een jaartje of 4-5 VTI gebruiker te zijn? :cool::grin::D

Dinsdag meteen een clean install doen. Er staat zoveel rommel op m'n box om die mediaplayer dingen en ondertitels goed te krijgen dat ie daar zo hartstikke traag van wordt. Gaat dus met de nieuwe VTI 9.0.3 een hele hoop schelen in RAM gebruik. Ben eens benieuwd...

 

Op mijn oude Duo werkte het al best goed, maar met mijn nieuwe Duo 2, loopt het als een speer.

Jammer alleen is dat de mediaplayer niet vermeld wordt in het menu, je moet dit met de blauwe toets doen en dan applicaties>mediaplayer.

Ik meen dat je de mediaplayer vroeger via menu ook in het startmenu kon zetten.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat kan nog steeds. Ergens weggestopt zit een optie dat je het hoofdmenu kan aanpassen. Ik heb de media player gewoon in het hoofdmenu staan. Ik meen in het vti gedeelte onder setup.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai zelf ook op VTi 9.0.3 en ben er juist bijzonder over te spreken! Erg stabiel en ik loop niet bijzonder veel te rommelen met diverse plugins en dergelijke. Voor mij doet de Solo4K ook dienst als mediaplayer, en dat gaat geweldig vanaf mijn NAS. De ondertiteling was het enige wat nog niet echt echt goed werkte in de vorige builds, en dat is met de nieuwste versie ook opgelost (voorheen wat handmatig aan moeten passen in de skin.xml).

 

Ik heb eerder op een andere STB gedraaid onder openATV en OpenPli, en ben nu dusdanig gewent geraakt aan VTi dat ik daar ben blijven "hangen". Goede support en grote gebruikersgroep, en in combinatie met een strakke Full HD skin is dit voor mij persoonlijk de prettigste image.

Wat zijn de voordelen als je de Solo 4K als mediaplayer gebruikt ( en hoe werkt dit??)? De 4K gebruik ik eigenlijk alleen om op te nemen, direct op de NAS.

Ik gebruik KODI direct vanaf mijn NAS en dit werkt perfect, foto’s, films, muziek etc. Ook automatisch ondertitels downloaden als je dit wilt.

Dus ben eigenlijk benieuwd hoe ik dit met een Solo 4K kan doen..

 

Heb zojuist de mediaplayer bekeken. Ik kom dan alleen in de map waar de programma’s staan die door de Vu zijn opgenomen.

aangepast door Portuuno
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op dit moment gaat mijn beeld steeds op zwart of bevriest.

Het lijkt wel alsof mijn kaart steeds in de strafmode gaat.

Ongecodeerde zenders zijn wel te ontvangen.

NCG is het probleem vaker aanwezig.

 

FCC is uitgeschakeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn de voordelen als je de Solo 4K als mediaplayer gebruikt ( en hoe werkt dit??)? De 4K gebruik ik eigenlijk alleen om op te nemen, direct op de NAS.

Ik gebruik KODI direct vanaf mijn NAS en dit werkt perfect, foto’s, films, muziek etc. Ook automatisch ondertitels downloaden als je dit wilt.

Dus ben eigenlijk benieuwd hoe ik dit met een Solo 4K kan doen..

 

Heb zojuist de mediaplayer bekeken. Ik kom dan alleen in de map waar de programma’s staan die door de Vu zijn opgenomen.

 

Ik gebruik niet de mediaplayer plugin want dat vind ik persoonlijk echt een onhandig ding. Ik gebruik EMC en haal met wat aangepaste instellingen ook de covers en beschrijvingen van de films hiermee binnen. Voorheen ook even lopen rommelen met VMC, echter is die nog niet helemaal stabiel en naar wens, en eigenlijk gaat het mij puur om de functionaliteit en stabiliteit. Overigens ziet het er met VMC wel allemaal mooi uit!

 

Voor foto's gebruik ik PictureCenterFS en dat voldoet allemaal prima.

aangepast door 78suited

VU+ Solo4K | Image: VTI 11.0.1 | Skins: iFlatFHD v5.1 | Picons Reflection Black by Stevie-V

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn oude Duo werkte het al best goed, maar met mijn nieuwe Duo 2, loopt het als een speer.

Jammer alleen is dat de mediaplayer niet vermeld wordt in het menu, je moet dit met de blauwe toets doen en dan applicaties>mediaplayer.

Ik meen dat je de mediaplayer vroeger via menu ook in het startmenu kon zetten.

 

 

@Emekli

Via applicaties naar mediaplayer, dan menu drukken -> instellingen wijzigen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn oude Duo werkte het al best goed, maar met mijn nieuwe Duo 2, loopt het als een speer.

Jammer alleen is dat de mediaplayer niet vermeld wordt in het menu, je moet dit met de blauwe toets doen en dan applicaties>mediaplayer.

Ik meen dat je de mediaplayer vroeger via menu ook in het startmenu kon zetten.

 

Toen ik met SubSupport lag te klooien heb ik even Mediaplayer 2 gebruikt. Kaal en zeer onhandig ding. Zo lang ik VTI gebruiker ben, ben ik ook EMC gebruiker. Voldoet naar wens.

 

Ik lees net dat Kodi 16.1 in de feed zit? Benieuwd of Kodi's eigen mediaplayer nu eindelijk werkend is. Zo ja een dikke 10 op 10 om de Vu+ als volwaardig mediaplayer te gebruiken. Zoniet weer de eeuwige lege doos.

Kodi maar echt goed leren kennen sinds 3 maand in mijn Philips Android tv. Perfecte mediaplayer is dat, op voorwaarde dat je Kodi's mediaplayer zelf kan benutten (enkel nog DTS pass-trough problemen. Zou aan de Kodi app liggen, maar ander topic).

 

Morgen ga ik experimenteren, alles ligt/staat inmiddels klaar :cool:

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles staat er inmiddels op.

Voor mij persoonlijk zijn de ondertitels een enorme verbetering, maar daar houdt het eigenlijk op.

Kodi schijnt nog steeds niet te werken met zijn eigen mediaplayer, dus waardeloos plugin.

 

Verder werkt de ontvanger weer lekker soepel, op één dingetje na: Als ik de EPG knop indruk, dan duurt het 3 tot 4 tellen voor ik het EPG op beeld krijg. Dit was met de standaard EPG zo en eveneens met de COOL TV GUIDE die ik prettiger gebruiken vind. Dacht dat het aan de animaties lag (Faden, schuiven,...), maar ook als ik die uitschakel blijft het drie tellen duren.

Als ik die Duo2 net kocht, kan ik me herinneren dat die EPG er al stond nog voor je de knop goed en wel gelost had. Hoe kan ik dit oplossen?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand problemen met updaten, de website ligt eruit?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vuplus support forum -> Plat

OpenATV Forum -> Plat niet meer

Digital Elitboard -> Plat niet meer

Nachtfalke -> Plat

Streamboard -> Plat niet meer

 

Bij heel veel mensen is Sky DE uitgevallen...en het resultaat is dat der webservers van de forums het niet meer aankunnen.

 

Gewoon geduldig wachten vroeg of laat zijn die weer online :)

aangepast door Clemens-vuplus

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...