Ga naar inhoud


Kurzzeitkennzeichen hoe het best aan te vragen


Ventura

Aanbevolen berichten

Ik kocht in 1986 mijn eerste auto, en ben nu met mijn 4e aan het rijden.

 

Dan heb je dus 25 jaar gedaan met drie auto's. dat is niet minimaal 10-12 jaar per auto.

 

Gaat je huidige Skoda nog wel een jaar of zeven mee?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik begrijp helemaal niets van je rekenwijze. Auto's schrijven het meeste af in de eerste 3-5 jaar. Zie link:

http://jvd.infoteur.nl/specials/afschrijving-automodellen.html

 

Soms tot wel 3000 per jaar. De eerste 3000 afschrijving heb je al te pakken zodra je de garage uit rijdt. Als jij dus een 5 jaar oude koopt en daar nog 10 jaar mee doet is je afschrijving nog maar 1000-1500 per jaar.

 

Dat zou betekenen dat je jaarlijks 1500-2000 aan extra onderhoudskosten moet hebben om net zo duur te zijn als een nieuwe auto. Dat kan een keer gebeuren maar niet jaarlijks.

 

Het beste koop je dus een auto van 3-5 jaar met maximaal 20.000 km/jaar op de teller. Aan de auto kan je dan al zien hoe het gebruik is geweest. De dealer geeft je garantie.

 

NB: Ook heel belangrijk, alle opties waar je bij een nieuwe auto veel geld voor betaalt zie je nauwelijks terug in de prijs van een 2e hands auto.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gelukkig zijn we weer terug ontopic.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:grin:  we schrijven toch in Off-topic forum

maar je hebt wel gelijk ouweneelen over wat anders is de laatste tijd vet-hip

 

als je een kurzkennzeichen online bestelt kun je ook gelijk je afspraak maken

(dan moet je er natuurlijk ook heen kunnen gaan en met die kentekens en papieren op zak dus neem iets reserve gezien de levertijden)

de kentekenplaten had ik in twee dagen op bureau

 

als je zoekt op openingstijden en de commentaren leest wordt je niet vrolijk van dat in de rij staan wachten.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

STVA Deutschland GmbH

Friedrichstr. 171

10117 Berlin

 

 

:grin:  we schrijven toch in Off-topic forum

maar je hebt wel gelijk ouweneelen over wat anders is de laatste tijd vet-hip

 

als je een kurzkennzeichen online bestelt kun je ook gelijk je afspraak maken

(dan moet je er natuurlijk ook heen kunnen gaan en met die kentekens en papieren op zak dus neem iets reserve gezien de levertijden)

de kentekenplaten had ik in twee dagen op bureau

 

als je zoekt op openingstijden en de commentaren leest wordt je niet vrolijk van dat in de rij staan wachten.

 

@Tonskidutch -

 

Super voor deze informatie. Helaas is het voertuig nog niet "Abgemeld" door de verkoper. Waardoor ik online geen kurzkennzeichen kan kopen vooraf. De verkoper rijdt nog steeds in de auto. Kunt u vertellen waar u de informatie hebt gevonden voor de lange wachtrijen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is heb je al bij het RDW een afspraak in laten plannen. Die  geeft een tijdelijk kenteken geldig op de dag van keuring is alleen geldig op de route van je ophaaladres naar het RDW keuringsstation. Je mag deze plaat zelf maken en deze ook in Duitsland gebruiken. De verzekering is op chassisnummer.  Om teveel vragen te vermijden kun je ook twee witte platen laten maken. Ik zelf print deze in hetezlefde letterliype als de NL kentekenplaat en plak deze over een NL plaat heen met het NL teken erop. De duitse verkeerspolitie is vaak niet op de hoogte van de nederlandse regels, de duitsers zelf mogen  nooit zelf zo een kentekenplaat maken.  

 

Ik doe dit een paar keer per jaar, en zij hebben  mij tot nu toe pas 1 keer gestopt en doen hebben ze met de nederlandse douane gebeld waarna ik kon doorrijden.

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag de auto bekeken. Deze Duitse particuliere verkoper was niet "pünktlich" en heeft redelijk wat dingen verzwegen. Gelukkig heb ik alle emails uitgeprint en aan hem aangetoond wat hij zei dat het niet klopt. Argh...Ik heb wel de kurzkennzeichen verzekering geactiveerd. Is er nog een mogelijkheid om te annuleren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...