Ga naar inhoud


Wanneer zegt een nederlander eens iets !


1pm

Aanbevolen berichten

 Ben je tijdens je leven zorgzaam geweest, en heb je steeds zo veel mogelijk opzij gelegd, om als het even kan eerder te kunnen stoppen met werken, en/of om het financieel beter te hebben op je "oude dag" wordt je gestraft door de staat. Je betaalt bakken met vermogensrendementheffing, en als je dan eens thuishulp of wat dan ook nodig hebt, betaal je het uit eigen zak omdat je "geld" hebt. Onvoorstelbaar!!!  dit vind ik misdadig.

 

Dat is dus wat mij ook stoort.

Ik zou graag mijn recht op pensioen op willen zeggen (per direct nog wel) gewoon mijn reeds betaalde inleg terug en gewoon zelf een potje aanmaken onder dezelfde voorwaarden dan als ik dit bij een verzekeraar onder zou brengen.

Ik noem dat potje gewoon pensioen voorziening en het wordt veilig weggezet op een bankrekening voor het moment dat ik zelf met pensioen ga en zonder dat er ook maar iemand, dus ook ikzelf niet of de belastingsdienst (misschien onder bepaalde voorwaarden wel bijv. als er bij ernstige ziekte geld nodig is oid.) weer bij kan komen tot de pensioengerechtigde leeftijd is bereikt.

Haal ik onder wat voor omstandigheden dan ook die leeftijd niet dan kunnen mijn vrouw of kinderen er gebruik van maken of deze pot verder aanvullen voor als ze zelf met pensioen gaan.

 

Maar heden ten dage ben je aangewezen op het collectieve pensioen of overgeleverd aan de grijpgrage vingers van een verzekeraar die altijd schermt met torenhoge rendementen maar voor jou zat het net altijd een beetje tegen en komt het zinnetje "in het verleden behaalde rendementen zijn..........."

Ook daar zou men meteen de schaar in mogen zetten en veranderen in "worden de beloofde rendementen niet behaald dan levert de verzekeraar zijn provisie in".

Gegarandeerd dat de beloofde rendementen meteen een stuk realistischer zullen worden en ook de garantie dat je geld gaat renderen ipv. dat het opgaat aan transacties en verkeerd gemaakte keuzes op de aandelen markt zodat je pensioen ook per direct beter geregeld zal zijn.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar heden ten dage ben je aangewezen op het collectieve pensioen of overgeleverd aan de grijpgrage vingers van een verzekeraar die altijd schermt met torenhoge rendementen maar voor jou zat het net altijd een beetje tegen en komt het zinnetje "in het verleden behaalde rendementen zijn..........."

 

De hoofdschuldige is m.i. in dit geval niet een verzekeraar of een pensioenfonds, maar de "grijpsgrage vingers" van de staat.

Die maakt de wettelijke regelingen, hoe krom die ook mogen zijn.

Dat noemen ze "afromen". Ook wel "herverdelen". Lubbers deed dat openlijk, maar de twee termen zijn in wezen eufemismen voor diefstal van spaargeld.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gerrit B

 

Leuk bedacht maar ik denk dat je het dan niet gaat redden van je 65e tot je 85e. Je kunt simpel weg in 40 jaar niet voldoende sparen. Met name de onzekerheid maakt dat het collectief moet. Maar dat valt nu ook om.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn in het buitenland genoeg voorbeelden waar het anders en beter geregeld is. Maar een ander pensioensysteem zal de Nederlandse staat wel niet goed uitkomen, omdat dan allerlei politieke fabeltjes door de mand vallen en de schatkist in de problemen komt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in België bestaat het pensioen uit 3 peilers, Het wettelijke pensioen, het individuele pensioen sparen en het pensioen groepsparen. maar wat blijkt nu, dat de banken de beloofde rente niet meer kunnen (willen) betalen, zijn de banken dan de baas van het land?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn moeder is 92 jaar en mijn vader is nu 7 dood die kon toen met 60 stoppen mar dat heeft ie niet gedaan gewerkt tot zijn 65 wel met halve dagen dan zodat ie meer pensioen zou krijgen .

Nou als ik dan zie hij is gestorven op zijn 79 jaar op die periode was ie al bijna  185 euro achteruit gegaan p/mnd , en als ik het nu bij mijn moeder zie die is op die 7 jaar bijna 90 euro achteruit gegaan p/mnd dan .

Dit zijn mensen die hebben zoals ik al zei alles na de oorlog opgebouwd weer en worden nu op hunb oude dag gestraft ik zelf ben 57 en ga ervan uit dat als ik 67 ben het pensioen niet meer bestaat dan altijd betaalt en je krijgt mss 50 euro p/mnd ,

 

Tja als we het van de jeugd moeten hebben daar komnt niks vanaf studeren meestal tot hun 25 of 27 jaar hebben dan een berg schuld , ik vraag me af hoe je als persoon rutte zoiets durft goed te keuren maar tja nogeen jaartje dan is het toch voorbij en hoor je niks meer van die lui kan de nieuwe regering het oplossen zoals ze op een vandaag zeiden .

 

Zakkenvullers zijn het allemaal !!!

aangepast door 1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Jouw steeds negatieve topics zijn erg vermoeiend en vrijwel altijd voorzien van de nodige onjuistheden.

 

Je kunt ook net als de SP proberen alle gaten met lucht te vullen. Dat helpt! Geld kan je niet toveren, dat moet er wel zijn.

 

Dit is gelijk het einde van deze zoveelste politieke discussie. Dit is een satelliet TV forum en juist bij politieke topics en voetbal topics loopt het altijd uit de hand. Ga maar ergens op een politiek forum je gram halen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn mensen die hebben zoals ik al zei alles na de oorlog opgebouwd weer en worden nu op hunb oude dag gestraft 

Je moeder is 92 en krijgt nog steeds pensioen. Mogelijk meer dan dat ze nodig heeft voor het dagelijks (over)leven.

Ik zie de straf niet. Het lijkt me eerder een zegen. Er zijn genoeg landen waar mensen op deze leeftijd nog werken om te kunnen eten.

 

En het pensioensysteem (waarvan je moeder ook profiteert) wordt grotendeels gefinancierd door de mensen die momenteel werken. Dus ik zie evenmin waarom het een extra verdienste is toevallig je werkzaam leven te hebben gehad in de jaren na 45. Mensen werken voor een goede boterham. Je hoeft toch geen lintje en een standbeeld omdat je toevallig in een bepaald tijdsgewricht je werkzaam leven had? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat hebben we hier voor een regering zeg de mensen die na de oorlog alles opgebouwd hebben worden nu gestraft en geen hond die iets zegt of doet , als je andere landen ziet die komen in opspraak !!

 

Hier lacht iedereen maar,  en knikt wat is het volgende wat ze ons gaan afnemen bah zeg !!

 

http://nos.nl/artikel/2106178-pensioen-200-000-ouderen-vrijwel-zeker-gekort.html

 

Tja, ieder volk of samenleving krijgt díe regering die het verdiend c.q. zélf gekozen heeft.......

 

Niet klagen dus want kwestie "eigen schuld, dikke bult".

 

Tijdens de ondergang (de afgelopen 50 jaar of zo) van dit eens veilige en welvarende landje hebben onze "wijze" burgers constant op dezelfde partijen gestemd die deze teloorgang veroorzaakt hebben. Steeds weer....

Ook hebben onze burgers zich in die periode alles braaf door de (politiek correcte) strot laten duwen. Steeds weer...

En, gegarandeerd, bij de volgende verkiezingen en ondanks het gemekker, worden de "oude" (regenten)partijen weer keurig op het pluche gezet.

Weliswaar in een andere samenstelling wellicht maar toch.

Het gevolg? Alles gaat gewoon door op de oude manier, geheel conform het bekende motto "glas, plas en was"....

 

Niet mekkeren dus want onze "democratisch" gekozen "democratische volksvertegenwoordigers" hebben volkomen sch**t aan de burger en streven alleen het heil na van zichzelf en "de PARTEI".

 

Zo, dat moest er even uit. Terug naar de satelliet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gerrit B

 

Leuk bedacht maar ik denk dat je het dan niet gaat redden van je 65e tot je 85e. Je kunt simpel weg in 40 jaar niet voldoende sparen. Met name de onzekerheid maakt dat het collectief moet. Maar dat valt nu ook om.

 

is dat zo?

Stel dat je 3000 euro per jaar opzij gaat leggen voor je pensioen ofwel 250 euro per maand.

Dat gaat dus van je bruto loon af, dus netto is dat met 36% belasting 160 euro per maand met 40% is dat 150 euro en met 52% is dat 120 euro per maand.

Dit geld zet je op een spaarrekening met een gemiddelde rente van 2%

Over 40 jaar heb je dan 378.831 euro bij elkaar gespaard.

Het netto pensioen voor een alleenstaande is op dit moment 1060 euro dus je kunt dan 357 maanden lang 1060 euro uit die pot halen ofwel ruim 39 jaar.

Dus zou je met 20 jaar beginnen te werken en met 60 stoppen dan kun je tot je 99ste minimaal elke maand 1060 euro uit je eigen pensioenpot halen en is er dus ook nog ruimte om er meer uit te halen, inflatie op te vangen enz. want ook die laatste 39 jaar krijg je nog steeds rente over je opgebouwde pensioen. en 2% rente over 3000 euro is maar 60 euro maar 2% rente over 378.831 euro is toch 7576 euro en dat is al de 1e 7 maanden van je pensioen en je teert dan het 1e jaar maar 5 maand op het totaal in. 

Ga je dan ook nog eens financiële meevallers (ipv. op vakantie te gaan, een dure auto te kopen, te verbouwen enz) bij in je pensioenpot stoppen of extra sparen oid. dan kun je in 40 jaar met gemak je eigen pensioen bij elkaar sparen zonder afhankelijk te zijn van verzekeraars, overheid of wat dan ook.

 

Feit is alleen dat als ik nu zou stoppen met pensioen betalen en alles zelf zou willen/moeten regelen ik in 15 jaar het gehele bedrag bij elkaar moet zien te sparen en dan zou ik nu elke maand ruim 2000 euro opzij moeten leggen en denk dat dat voor 80% van de bevolking toch niet is weggelegd.

Maar begin je op tijd met sparen dan is zoiets toch wel voor een overgroot deel op te brengen. Daarbij hoef je niet te stoppen na 40 dienstjaren. Je mag ook doorwerken als je niet voldoende hebt opgebouwd of genoegen nemen met minder pensioen.

Feit is dan wel dat het pensioen wat je zelf hebt opgebouwd ook van jou is en iemand die zelf geen pensioen heeft opgebouwd?

tja die zal moeten werken tot hij/zij er bij neervalt maar die heeft dat dan wel ook zelf zo geregeld.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik denk dat Michel het slotje is vergeten, bij deze alsnog een slotje.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...