Jump to content

65.2°W: Eutelsat 65 West A @ 65.2° West , iemand al signaal ?

cookie monster
 Share
Followers 5

Recommended Posts

Duidelijk. Dan ga ik ze nu mailen en de LNB,s bestellen voor mijzelf.

Succes

Edited by duitsland
spelfout

Dreambox 920UHD FBC en 2 interne Sat tuners.

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

• Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er zijn niet veel mensen in Europa die 65WA kunnen bekijken. Nog niemand heeft transponders van 65WA naar Flysat gerapporteerd. "Feedsat" is daar niet meer toe te porren, helaas. Dus al

Flysat - en nog een hele resem gelijkaardige sites - is opgebouwd met informatie die aangebracht wordt door een community van enthousiaste satelliet DX-ers en kan alleen maar door die enthousiasteling

🤣😉

Posted Images

Ben benieuwd naar de resultaten van deze lnb. 

Channel master 180 cm draaibaar 58 west tot 78,5 oost met lnb revolver met 2 keer C band lnb en 1 keer Ku band lnb

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. PF Schotel 200 cm draaibaar van 31,5 west tot 78,5 oost met C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500 en Edision Mio 4k

Ze sturen hem zo op geven ze aan. Helaas heb ik geen Fedex of UPS account......

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

@December10,

Dat is heel aardig van je. Dank je daarvoor.

Ik kan hem niet van je overnemen? of misschien een ruil met mijn KU/KA lnb, mocht je deze nog niet hebben?

Zijn er al resultaten/ervaringen te melden over genoemde lnb

Channel master 180 cm draaibaar 58 west tot 78,5 oost met lnb revolver met 2 keer C band lnb en 1 keer Ku band lnb

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. PF Schotel 200 cm draaibaar van 31,5 west tot 78,5 oost met C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500 en Edision Mio 4k

Helaas...... Met mijn speciale lnb voor de afwijkende frequenties, geen resultaat.

Ook als ik er een Circulair plaatje inzet en probeer op de 40,5 west, geen resultaat.

Oorzaak is ongetwijfeld een te kleine schotel. Dan maar weer terug naar mijn standaard C-band lnb,s.

Zal ik nog een keer proberen.

Bedankt voor je tip, hoor je nog.

Op 6-3-2021 om 16:27, duitsland zei:

Helaas...... Met mijn speciale lnb voor de afwijkende frequenties, geen resultaat.

Ook als ik er een Circulair plaatje inzet en probeer op de 40,5 west, geen resultaat.

Oorzaak is ongetwijfeld een te kleine schotel. Dan maar weer terug naar mijn standaard C-band lnb,s.

Om te testen: Er zouden er ook datasignalen op Arabsat 5A (30.5°E) zitten: https://www.flysat.com/arabsat5a6a.php

Welk merk en type LNB is dat dan en je hebt daarmee op de gebruikelijke C-band frequenties een slechter signaal dan met je standaard C-band LNB?
Elke welk merk en type is je standaard C-band LNB? En wat zijn de specificaties?

Heeft iemand anders zijn LNB al binnen en wat zijn de resultaten?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 8.0

Xtrend ET10000: 2x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.0
Channel Master 120cm offset: 42.0°E-34.5°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Deze dus.

En zijn die signalen lineair of circulair?

Ik ben toch bang dat 110cm te klein is.

Dan maar in de verkoop.

IMG20210324174029.jpg

Edited by duitsland

Eutelsat 65 West A is lineair.

SES 6 is circulair.

Arabsat 5A is circulair.

Dus je hebt geen LNB voor de hele band getest. Aan welke feedhorn had je deze LNB bevestigd?

Heeft iemand nog die LNBF voor de hele C-band ergens kunnen bestellen en ook geleverd gekregen?

En wat zijn de resultaten?

Channel Master 120cm offset: 42.0°E-34.5°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Op 11-2-2021 om 17:41, Crazy Sat zei:

Ter info er bestaat ook een extended c-band lnb die gebruikt wordt in India. Misschien ook een kandidaat.

Gezien er geen website links mogen geplaatst worden , enkele screenshots.

Zie you tube

ScreenShot122.jpg

ScreenShot123.jpg

Het ging mij om deze LNBF.
Heeft iemand die al kunnen bestellen? Hoe?

1 uur geleden, December10 zei:

Alex1970 Kan je tot 65 west draaien of 40 west verder ontvang je niks. Met een Triax 110 kwam 40 west bij mij niet binnen met de normale C band. 

Ook deze frequentie niet op 40 west? Heeft een C/N van maar 2.2

afbeelding.png.2d52d3d7d86b9796e105afb4c7117ef0.png

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Phoenixx
      Vanmiddag ben ik sinds een tijdje weer bezig geweest met de schotel antennes om het signaal
      te optimaliseren ivm regenreserve..
      Eerst ben ik met de kleine schotel aan de gang gegaan met verschillende lnb`s zoals de
      octagon oslo en twin lnb een paar inverto bu lnb`s, en de inverto pro pll lnb die erg
      goed presteerde en ook nog een geo sat pro single lnb die goed werkte maar het toch verloor
      qua signaalwinst van de inv black ultra single lnb, vooral bij lage signaal waarden..
      Ook merkte ik dat bij de octagon eco en oslo dat de versterking wel goed was, de agc atond
      volop in de ontvanger, maar ik vermoed dat het feedhorentje niet de maximale signaal over
      dracht had door zijn afmetingen.
      De inverto black ultra heb ik in de kleine triax 60 cm schotel en kan zelfs eerder met de pro
      pll lnb badr 26 oost een flink aantal zenders goed ontvangen..
      De fibo 120 schotel..
      Toen ik later de kleine schotel signaal klaar had, ben ik met de fibo 120 aan de gang gegaan
      en de modded ak54 high gain lnb met c 120 aansluiting verwijderd en de reflector even los
      gehaald om ook de toenmalige beugel die ik van Rimanss heb gehad op de feedstang te plaatsen
      en heb de afstand van de lnb beugel professoris in hoogte verlengt om met de lnb feed op de
      juiste plaats in het brandpunt van de fibo 120 schotel te komen..
      Erna heb ik na afregelen toch meer signaal, maar de inv bu single lnb matcht niet lekker met
      de f/d 0,5 van de fibo schotel. Dat merk ik aan de fec 7/8 die niet goed werd ingelezen..
      Toen heb ik de inv bu single lnb vervangen door de witte inv
      pro pll lnb en dat bleek een schot in de roos te zijn.
      Doordat de pll lnb goed op frequentie staat en geoptimaliseerde h/v polariteit heeft vanwege
      het vierkante drager pijpje in de lnb krijg je een betere signaal kwaliteit plus dat deze
      feedhorn beter matcht met de fibo antenne kreeg ik zeer goed zuiver signaal binnen en zelfs
      de ijktransponder op 8 west 10971 met fec 7/8 werd door deze lnb perfect uitgelezen en met
      een zeer lage ber en erg goed signaal goed gelockt, dat is met bewolkt weer is een super
      prestatie!..
      Ps ->  inv bu betekend inverto black ultra single lnb..
      Nog bedankt Rimanss voor de beugel en van de zomer weer tijd om verder te
      gaan met cband wide band 4,8 Ghz lnb en mischien nog norsat wr75 lnb..
      Wordt vervolgd..

• By sattv4iedereen
      Hi,
      Ik denk als ik het volgende doe, ik juist handel, klopt dat?
      Ik wil bij mijn ouders de vlakantenne die op astra 2 staat de eutelsat 9 ontvangen.
      Ik moet dan het volgende doen:
      1. De vlakantenne uitrichten op eutelsat 9 graden.
      2. In mijn vu, in tuner configuratie astra 2 wijzigen in eutelsat 9 en opslaan
      3. De frequenties van de eutelsat inscannen.

Maar werkt de netwerk functie op die satelliet zoals bvb de astra 1, of is het al de frequenties appart inscannen?
    • By bhert
      Ik wil graag de franse zenders in hd kwaliteit.
      Welke schoteldiameter moet ik gebruiken voor EUTELSAT 5 WA  ATLANTIC BIRD 3
    • By Alex1970
      Deze nieuwe satelliet liet onlangs van zich horen, t.w. een promo op 11553H 28000 DVB-S.
      Vandaag eens geprobeerd en zowaar een lock. Maar signaal schommelt nogal. Geen normaal beeld verder van te maken.

Ku2-beam (dus out-of footprint):

• By Phoenixx
      Medesatters, goed nieuws wat betreft dx

Bij de westerburen las ik dat de Maximum xo-11 lnb een betere qualiteit heeft op de hele zwakke
      signalen (-55 db) waar de black ultra lnb nagenoeg geen signaal meer geeft volgens een forum

De moeite waard om deze lnb eens te proberen betreft dx ontvangst..

• By Phoenixx
      Nilesat heeft de oude 102 sateliet die nog te ontvangen was in Nederland
      buiten werking gesteld i.v.m de levensduur en alle service overgezet naar
      de nieuwe 201 sateliet i.p.v de sterke eutelsat 7 waarvan de foodprint niet verder
      komt dan spanje.

Het gevolg is dat een heleboel kijkers gedupeerd zijn en geen MBC meer
      kunnen kijken.

Het doet mij denken aan Canal digital en ook aan de BBC zenders die eerst
      jaren geleden een brede footprint hadden om na jaren over te switchen
      naar een lokale footprint zonder rekening te houden met de kijkers.
    • By sero23
      Beste mensen, ik zit een beetje in een knoop.
      Ik wil namelijk ligtv HD pakket ontvangen via de schotel omdat dit een stuk goedkoper is met een abonnement die via Turkije loopt dan de Europese versie die vele malen duurder is en de uitzending via het internet verloopt. 

Ik heb nu een schotel van 88 cm van triax volgens mij ( ik kan dit niet met zekerheid zeggen, omdat de schotel niet 1 2 bereikbaar is en ik ben momenteel niet in staat om het te controleren.) Op deze schotel kunnen er meerde LNB aangesloten. 

Mijn vraag is nu: Wat is de beste opstelling om Turksat 42 oost en Eutelsat 7 oost op 1 receiver te ontvangen. Dit omdat ik normaal Turksat kijk en de Eutelsat is voor de Ligtv HD. Want op Turksat is alleen Ligtv SD beschikbaar. Ik heb om de Ligtv HD die via Eutelsat loopt, een kaart nodig die in Turkije aangeschaft moet worden. 

Ik wil desnoods een andere schotel kopen als dit de beste optie is, Wat word er dan aangeraden en in combinatie met welke LNB's.

Ik wil later ook nog een kabel trekken naar een receiver in me slaapkamer met de zelfde opties als in de woonkamer, dus lijkt mij dat ik voor een dubbele LNB kop moet gaan.

En moet er hiervoor een ander soort receiver gekocht worden en zoja welke word aangeraden voor HD beeld kwaliteit. Want ik heb nu een Sab ontvanger weet alleen niet welk model. Sorry voor zoveel onduidelijkheden, maar wat zouden jullie als opstelling gebruiken gewoon vanaf nul. Zou graag van jullie terug willen horen, vooral omdat ik dan een kaart uit Turkije moet regelen.

Ik wil dit af hebben voordat het voetbal seizoen in Turkije weer echt begint, hoop dat het lukt met me huidige opstelling door alleen LNB ofzo toe te voegen.

M.V.G.
      Sero23
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.