Ga naar inhoud


Mijn volgende uitdaging buis plaatsen moet vrij staan wie heeft de oplossing.


san

Aanbevolen berichten

dit zou toch kunnen werken bij jou san

bij mij werkt het ook en staat de garage er toch ook voor op 8m verder en de hoogte 7.50m -1.80m van mijn schotel = 5.70m

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Schotel gewoon wat hoger in je tegelvoetmast plaatsen? Vergeet ook niet even, indien het werkt, onder die voet een aantal rubber ringmatten te leggen, is beter voor het dank. Bovendien, een aantal stoeptegels die passen in het statief want ik moet goed kijken of ik er een aantal ontdek.

 

Mocht dit alles niet lukken en je de hoge mast gaat gebruiken zoals Sprietje suggereerde, zorg dat je schotel  perfect is uitgericht op begane grond op een perfect gesteld waterpas staande mast. Daarna die hoge mast perfect waterpas stellen en de schotel er inhangen....

 

Maar eerste maar eens hoger in het mastje zetten en zover mogelijk die voet naar achteren plaatsen om de hoek tussen dak en schotel kleiner te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hu ? 6m pijp de lucht in nee hoor zoals ik zei schuurtje is 2.60m hoog doe daar de buis hoogte bij van het statief kom ik op 3.10m hoog voor ontvangst.

 

Maar ik zocht eigelijk iets om de buis vast te zetten aan de grond dat was eigelijk de vraag en uitdaging.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erwin hij moet van het dak ik had hem eerst achter aan de schuur op hetzelfde punt waar die nu staat.

Maar ze eisen dat ik hem nergens aan mag bevestigen en ook niet op het dak en mag hem niet aan muren bevestigen van de gevel of schuur.

Vandaar zoek ik nu een oplossing.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smetje met sat pointer kijk ik op de hoogte zoals die nu al staat net op of tegen de muur van de woning.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tuien met grondankers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of zo kan natuurlijk ook

 

257j6af.jpg

 

Schotel staat op ongeveer 6,5m en zeer stabiel.

VU+Solo SE OpenPli, Maxdigital Xp1000 Openpli, Technomate Tm 5402 HD M3 

ChannelMaster 180 cm met LNB Revolver voor Ku & 2x C Band,  Jaeger SMR 1224  63W - 76E

Triax 78Cm 19,2, 23,5, Deltastar Gregorian 90 cm 45W - 68,5E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en je staat zelf al met je schotel 2.60m van de grond gemeten 

dan is het gebouw toch zeker geen 10m meer hoog 

tel 3m /verdieping  en ik zie er maar 2 dus max 6 m hoogte van af het dak waar jou schotel opstaat

post-30993-0-93239100-1464127115_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trust eerste woonplaats heb ik echter niet mee geteld reden hij begint toch op de hoogte van de 2E verdieping dus dat valt al weg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja, en als er nu toevallig een hoog gebouw in de signaalweg staat, kun je het ook nog zo oplossen als deze man met zijn schotel van 180cm in Rusland.
Een flinke hoge mast, tuien en een permanente trap zodat je er makkelijk bij kunt om de zaak af te stellen.
Maar bij jou is zo'n flessenhalspaal voor een verkeersbord goed genoeg.
 

post-60869-0-51188500-1464156479_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik een beetje idee heb is de volgende stap waar haal ik in Rotterdam of omgeving een buis van 3.60m vandaan.

 

50cm de grond in (of is dat te weinig) 3.10m de lucht in heb ik ongeveer 50cm over boven het dak uit .

 

Prijs maak me niet eens zo veel uit liefste natuurlijk aluminium dat is lichter blijft mooier en gaat veel langer mee in de grond.

 

Dus wie heeft wat staan roept maar.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aluminium buis buigt te veel. Gewoon een gegalvaniseerde pijp nemen. Bovendien zul je een getrapte buis moeten nemen. Een pijp die over de volle lengte even dik is gaat niet.

Of hij is beneden te dun of hij is van boven te dik zodat je schotel er niet op kunt bevestigen.

Die flessenhalspalen heb je ook in kortere maten. Dan zijn ze ook goedkoper. Lees bericht 3 nog eens.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok vreemd er worden overal aluminium buizen aangeboden voor schotel antennes alleen is dat niet in de buurt en verzenden doen ze niet boven de 2mtr anders was dat geen probleem.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...