Ga naar inhoud


Langere reclameblokken op tv door Europees besluit


Sprietje

Aanbevolen berichten

Kijk wel eens naar de zes nationale Zwitserse zenders. Daar worden film en series helemaal niet onderbroken door reclame. Wat weer en heel ander probleem geeft: even theezetten of een pilsje halen levert meteen een gemist fragment op.

Franse zenders zijn daarvoor veel beter. Een enkel reclameblok en veel korter dan in bij alle commerciële Nederlandse zenders gewend was.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een reclameblok begint altijd met een bepaalde tune en eindigt altijd met een bepaalde tune.

Maak op de afstandsbediening een knop en als je die indrukt als de tune begint bij een reclameblok en de tune als de reclame eindigt, dan herkent de tv wanneer de reclame begint en eindigt.

...

Ik weet haast wel zeker als er zoiets op de markt komt, dat het veel verkocht gaat worden.

 

Leuk idee. Zou wel voor zo'n optie voelen.

Maar ik vrees dat zo'n bepaalde tune (op sommige zenders zijn het vooral beelden) geen lang leven zal zijn beschoren en veel wijzigingen zal ondergaan. Zodat veel knopdrukken (en dus blijven kijken) nodig is om de tv te laten leren.

 

Vooralsnog denk ik dat ik de mute knop zal moeten blijven gebruiken (of naar zenders kijken met geen of minde reclame).

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet doorspoelen, maar die rotzooi wegknippen cookiemonster... Meer werk, maar het resultaat: reclamevrije film die weer een normale lengte heeft. En kijken wanneer het je schikt.

De film wegknippen , euh .... ?? ;)

 

Nu serieus , ja , feitelijk wel , maar ik heb al veel films via Astra 28,2°E opgenomen ,

nu nog de reclame wegknippen .... euh .... 3 HDD's vol , euh ....

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze nu eens eerst hun eigen reclame zouden stoppen dus voor komende shows of programma's, dat scheelt al de helft. Daar verdienen ze toch niks mee.

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar verdienen ze kijkers mee, hoe vaak het mij al is overkomen dat door deze komende show blokken ik gelukkig niets gemist heb. Enkel sommige tv zenders overdrijven nogal met die blokken en blijven ze oeverloos veel herhalen en dat hoeft voor mij dan ook weer niet.

 

In Spanje zijn ze trouwens al begonnen met die langere blokken reclame, kreeg eerst 12 minuten voor mijn kop toen 5 minuten programma toen weer 6 minuten reclame en toen 10 minuten programma en daarna weer 5 minuten reclame, en toen ging de tv dus uit want het was meer reclame dan programma. Ik heb het programma achteraf wel bekeken omdat ik het reclame vrij van het internet had afgetrokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sporadisch (1 keer in 3 maand) neem ik eens van dergelijk station op. Gelukkig kan ik dan met vedeoredo de troep eruit halen. De vraag is hoelang dit nog zal gaan? We gaan naar gesloten hardware, en wanneer zullen ze die verschrikkelijke + van die ci's die massa's al in gebruik hebben gaan activeren?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herinner me toen Veronica nog  een omroepzuil was , naast bvb Avro en Tros, men eens een Amerika dag heeft uitgezonden. Was toen even slikken, zoveel reclame en zie 40 jaar later zitten we in hetzelfde schuitje. Nu kan je nog reclame doorspoelen, maar hoelang nog? Let wel eens een reclame tussendoor is soms interessant om vlug even de computer te checken over wat ander nieuws, maar tegenwoordig kan ik in de zomer reeds al mijn vensterbank bloemen voorzien van water en nog is de reclame niet voorbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herinner me toen Veronica nog  een omroepzuil was , naast bvb Avro en Tros, men eens een Amerika dag heeft uitgezonden. Was toen even slikken, zoveel reclame en zie 40 jaar later zitten we in hetzelfde schuitje. Nu kan je nog reclame doorspoelen, maar hoelang nog? Let wel eens een reclame tussendoor is soms interessant om vlug even de computer te checken over wat ander nieuws, maar tegenwoordig kan ik in de zomer reeds al mijn vensterbank bloemen voorzien van water en nog is de reclame niet voorbij.

 

Ja was van de VARA. Volgens mij in 1978.

Was reclame van Greyhound, een frisdrank (toen nog niet te koop in Nederland). De kwaliteit van de Amerikaanse reclame was beter dan de Nederlandse, toen al. In het Willy Dobbe-tijdperk.

Ze sloten de dag af met de speelfilm Klute.

 

De macht van de afstandsbediening is steeds maar groter geworden. Bij de Nederlandse publieke omroep meteen weg bij reclame. Maar ook de eigen reclame, van zometeen, straks, later op de avond, morgen in en zo kan je nog wel door gaan.

In het tijdperk van de ministers van CRM, Harry van Doorn en Andre van der Louw kregen de omroepen daar serieuze boetes voor, voor te lange eigen reclame.

Dus zijn ze alleen maar blij dat er weer zoveel minuten aan uitzendtijd zijn ingevuld met non-informatie door Shula Rijxma en nog Henk Hagoort.

 

Dan de Ster. Het gaat maar door, om twee uur in de nacht doe die misselijk makende reclame en die vrouw met haar loeiende stem voor een drogisterij (oh ja om haar ga ik tegenwoordig zoveel mogelijk naar een concurrerende drogisterij).

In de VS van jaren zeventig was er een vrouw die reclame maakte voor sinaasappels wat zo irritant werd bevonden dat steeds meer klanten dit product lieten liggen. Ze vormde haar eigen anti-reclame.

 

Als reclame toch moet, dan maar bij de buren. Blijven vriendelijke mannetjes uit Mainz dus ZDF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zag reclame er nog uit 1983 bij de WWF op Duitsland 1, net voor de Tagesschau. Reclame duurde zo'n 11 minuten.

 

 

WWF, is Westdeutschen Werbefernsehen van de WDR. De tijd dat Duitsland nog een regionale uitzending had op Duitsland 1 in Duitsland en dat er dus nog twee Duitslanden waren.

 

ps Marijke Amado is vooral van deze zender bekend geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja was van de VARA. Volgens mij in 1978.

Was reclame van Greyhound, een frisdrank (toen nog niet te koop in Nederland). De kwaliteit van de Amerikaanse reclame was beter dan de Nederlandse, toen al. In het Willy Dobbe-tijdperk.

Ze sloten de dag af met de speelfilm Klute.

 

De macht van de afstandsbediening is steeds maar groter geworden. Bij de Nederlandse publieke omroep meteen weg bij reclame. Maar ook de eigen reclame, van zometeen, straks, later op de avond, morgen in en zo kan je nog wel door gaan.

In het tijdperk van de ministers van CRM, Harry van Doorn en Andre van der Louw kregen de omroepen daar serieuze boetes voor, voor te lange eigen reclame.

Dus zijn ze alleen maar blij dat er weer zoveel minuten aan uitzendtijd zijn ingevuld met non-informatie door Shula Rijxma en nog Henk Hagoort.

 

Dan de Ster. Het gaat maar door, om twee uur in de nacht doe die misselijk makende reclame en die vrouw met haar loeiende stem voor een drogisterij (oh ja om haar ga ik tegenwoordig zoveel mogelijk naar een concurrerende drogisterij).

In de VS van jaren zeventig was er een vrouw die reclame maakte voor sinaasappels wat zo irritant werd bevonden dat steeds meer klanten dit product lieten liggen. Ze vormde haar eigen anti-reclame.

 

Als reclame toch moet, dan maar bij de buren. Blijven vriendelijke mannetjes uit Mainz dus ZDF.

 

 

Ik kijk om 18.00 u. jullie tijd naar de kwis "Wer weiß den sowass", op ARD Das Erste (1), met voor en na een reclame blok.

In zo'n blok trekken ze de apotheken open en na iedere reclame komt de mededeling;

...Wegen Nebenwirkungen..., dat hoor je dan vier of vijf keer na een nieuw product, daß bringt mich zum kotzen, dus zo leuk zijn die reclameblokken nu ook weer niet. En dit doen ze al vanaf dat reclame in Duitsland begon.

 

De kwis is op zich een aanrader waard, leuke mensen en je leert er nog wat van.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij af waarom ons burgers bestookt moeten worden met reclame. Is dat zo langzamerhand niet in strijd met de mensenrechten?

Nu gaan tv fabrikanten reclame op je tv tonen wanneer je van je mediaspeler, usb-stick of NAS je eigen films aan het bekijken bent.

Gaat dit niet een beetje uit de hand lopen?

 

http://fonkonline.nl/artikelen/marketing/samsung-gaat-advertentieruimte-verkopen-36644.html

http://www.adformatie.nl/nieuws/samsung-verkoopt-reclame-zijn-smart-tvs

 

En deze, maar dan voor de mobiele telefoons van Samshi...eh, Samsung..

http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/samsung-stuurt-ongevraagd-reclame-naar-haar-smartphones

 

Nog even je je interactieve smart-koelkast of magnetron gaat reclame tonen!

Waarom moeten we bestookt worden met die zooi?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Nog even je je interactieve smart-koelkast of magnetron gaat reclame tonen!

Waarom moeten we bestookt worden met die zooi?

Stel je voor dat .... speechless-smiley-022.gifspeechless-smiley-024.gifspeechless-smiley-022.gif

 

:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:

:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░⅃O⅃░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:

 

.... dan mogen ze die afvaltroep ergens in hun donkerste donkere plekje steken !!!!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...