Ga naar inhoud


Triple LNB, Hoe kan ik de (tijdelijk) ongebruikte aansluitingen afschermen?


Miauw

Aanbevolen berichten


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De bouten en moeren heb ik allemaal vervangen door inox , wel wat duurder maar heel degelijk. Zijn alleen te verkrijgen in speciaalzaken.

 

Iets duurder vis niet erg, als het maar goed is, maar je hebt alles vervangen wat via een schroef en moer te vervangen is, ook die vleugelmoertjes achter de schotel waarmee de helling van de schotel bepaald wordt?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 ilseonline schreef:

 

"dan heb ik ook niet zoveel last van vergaderingen van de familie mus en andere vogels."

 

Als je veel last hebt van vogels op je schotel, dan moet je dit draadje maar eens lezen https://www.sat4all.com/forums/topic/347774-op-mijn-schotel-scheten-duiven/

Maar soms zitten ze niet alleen op de schotel, soms maken ze er gewoon hun nest.

De buurman heeft weer een ander probleem met zijn schotel. Dat legt meer gewicht in de schaal en dan is ook meteen je ontvangst weg.

 

 

LOL, nee, zo erg is het bij mij niet.

 

Heel soms zitten er vogels tussen de schotel en LNB, vooral met mooi weer. De schotel staat nu nog aan een mast vast die tegen de schuur staat, echter houden vogels er niet zo van om heel dichtbij de achtermuur van de woning te komen, ze zijn in de meeste gevallen niet zo dol op mensen om zo dichtbij te komen.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@catw,

 

De thule moet over de F connector geplaatst worden om deze waterdicht te maken, of is dit om de F connector met kabel waterdicht te maken, of beide?

---------------------------------------------------------------

 

De thule, als je nog geen coackabel er door hebt gestoken is de onderzijde dicht, plaats je over een f-connector.

Dus gewoon zo een goedkoop opschroef dingetje op de loze aansluiting draaien en daar de thule overheen schuiven en het is veilig afgesloten, het beste is altijd de schroefdraad eerst even in te smeren met zuurvrije vaseline (zo blijft je schroefdraad jarenlang goed).

 

Voor de bekabelde aansluiting gebruik ik de PCT of PPC compressie F-connector welke de coax kabel waterdicht afsluiten en daar nog eens een thule overheen, het laatste omdat deze het beschermkapje van de LNB beter afsluiten. Bij mist wordt alles echt wel nat en zo voorkom je veel.

 

Interessant, maar ik raak het spoor een beetje bijster. Ik zie de foto's wel, maar het wordt steeds onduidelijker voor mij.

 

Een thule is dus een soort langwerpig dopje die over de F-connector geschoven kan worden?

 

De PCT of PPC compressie F-connector begrijp ik niet helemaal, als ik zo naar het plaatje kijk, dan lijkt het exclusief de gebruikte kabel uit 3 delen te bestaan, dat kan ik niet goed volgen, of haal ik nu iets door elkaar?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die "h" krijg je er in de diverse winkels gewoon bij hoor en dat zonder extra kosten.

 

Bij deze;

 

F-Connector Verloopstekker - Kabelbescherming - Thule
Maak hier uw keuze uit het F-Connector Verloopstekker Kabelbescherming - Thule aanbod van (heb ik weggelaten.nl), de grootste kabelspeciaalzaak van Nederland en België. Naast F-Connector Verloopstekker Kabelbescherming - Thule bieden wij ruim 170.000 andere elektronica producten aan.
-----------------------------------
Hier ook:

 

Product omschrijving
Product omschrijving
    Rubber thule t.b.v. RG59 coax connector
    Geleverd per stuk
-----------------------------------

En ook hier de gratis "h";

 

RG59-Thule
Toepassing: Rubber thule BNC connector RG59
Levering: per zak 50 stuks
------------------------------------
:)

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...