Ga naar inhoud


Schotelontvangst stelt teleur


Hurbie

Aanbevolen berichten

Hahaha, ja, je kan nu wel zeggen dat ik mijn huiswerk niet goed heb gedaan. Maar de hele wereld roept constant dat "de schotel" het summum is op kijk gebied. Rechtstreeks van de bron en geen tussenliggende schakels. Ik denk persoonlijk dat de M7 het probleem is, uuh, was;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook uitgeprobeerd, maar over de hele linie net zo slecht...

Dan was je ontvanger gewoon slecht...  De beeldkwaliteit van de Duitse zenders via satelliet is gewoon supergoed. Daar kan niets tegenop.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Lekker onderzoek en zegt daarom niets: KPN-Digitenne krijgt een 8,9 voor zijn HD-beeld, maar ze hebben helemaal geen HD!

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, ja, je kan nu wel zeggen dat ik mijn huiswerk niet goed heb gedaan. Maar de hele wereld roept constant dat "de schotel" het summum is op kijk gebied. Rechtstreeks van de bron en geen tussenliggende schakels. Ik denk persoonlijk dat de M7 het probleem is, uuh, was;)

 

Tuurlijk is M7/CDS het probleem maar de forums staan vol met klachten over de beeldkwaliteit en deze provider in het algemeen. Met schotel op zich is niks mis maar CDS maakt er een potje van.  En direct van bron.. dat is zelden het geval.  Degene die het uitzend, of dit nu op schotel, kabel, of DVB-T bepaald de uiteindelijke kwaliteit. Bandbreedte is waardevol en duur althans op satelliet.

 

De meeste TV zenders zetten hun signaal met 12-15 Mbit op de mediagateway (een glasvezel distributie netwerk) daar vandaan pakken diverse providers het signaal.  Ziggo doet diverse zenders nog 1:1 doorgeven maar lang niet zoveel meer als vroeger. bijv. NGC-HD heeft nu een gemiddelde bitrate van 7-8 Mbit bij Ziggo.  Canal Digitaal maakt er 5-6 Mbit van.  KPN's IPTV zit dacht ik ook rond de 7-8 Mbit kortom de uiteindelijke provider bepaald de beeldkwaliteit die jij thuis te zien krijgt.   En als al die providers de beeldkwaliteit verlagen dan gaat NGC op den duur ook denken  waarom betalen we voor 15 Mbit terwijl kijkers maar 7-8 Mbit te zien krijgen dus uiteindelijk gooien ze de kwaliteit ook naar beneden.. bespaard immers geld.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe was de vergelijking met de Duitse zenders?

 

 

Ook uitgeprobeerd, maar over de hele linie net zo slecht...

Ik denk toch dat hier iets anders aan de hand is.

Anders zouden de Duitse satelliet zenders toch echt hetzelfde of beter op het scherm moeten zijn gekomen als de kabel versie.

 

De door Canaldigitaal doorgegeven zenders kunnen net zo mooi weergegeven worden als de kabel variant.

Wat een heel groot verschil maakt, is met welke ontvanger en tv je kijkt.

 

In de keuken hangt een Philips led tv,gekocht in een opwelling

Het beeld is absoluut bagger.

 

In de huiskamer hangt een 65" Panasonic plasma scherm, en de tuner is een Vu+ solo 4K.

Alle beeldverbeteraars zijn uitgeschakeld, het beeld is absoluut in orde.

Ik kan bij intenationale evenementen geen kwaliteitsverschil waarnemen tussen het beeld van Canaldigitaal en dat van bijvoorbeeld de Duitse Offentliche zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan bij mij de vergelijking maken tussen satelliet en IPTV, bij HD is de kwaliteit dezelfde, maar bij sd haalt satelliet het met een straat voorsprong. Ik kijk met een LG tv, heb wel al opgemerkt dat bvb bij mijn zus er een Samsung tv staat en die een minder resultaat geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even 2 dingen: De bij mij geïnstalleerde decoder stelt alles automatisch in, ook de HD zenders. Dus wat de helpdesk in eerste instantie suggereerde kan met de M7 doodeenvoudig niet. (SD zenders.) Net weer een lang gesprek gehad met CD en afgesproken dat de spullen terug worden genomen de het contract met terugwerkende kracht wordt beëindigd. Kortom, een coulante behandeling, want weliswaar was de 14 dagen bedenktijd nog niet om, maar ik had wel akkoord gegeven voor volledige installatie door CD. En dan zou annuleren niet meer kosteloos mogelijk zijn. Oké, dit laatste betwijfel ik, maar het is netjes opgelost. Iedereen bedankt voor jullie support. MHG Herman Brinkman Purmerend

 

Dat lijkt mooi, maar CDS kennende moet je niet gek staan te kijken als de rekening van de monteur nog in je brievenbus zal belanden.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste respondenten, Ik denk dat wij op het verkeerde been zijn gezet door het volgende: Vroeger was "de schotel" de absolute top t.a.v. beeldkwaliteit. Inmiddels is de kwaliteit van kabelaars zoals Ziggo enorm verbeterd. En wel dusdanig,dat ontvangst via de schotel het af moet leggen t.o.v. de kabelaar op glasvezel. Kortom, mijn Ziggo-beeld (v.h.UPC) was en is van uitzonderlijk klasse, dus voor mij geen zeer traag werkende!! decoder (M7) van CanalDigital. De Ziggo DVR is ook een kreng van een ding, maar zeker niet traag.  En, komt er nog een rekening voor de schotelmontage? Nou, dan slik ik die drol ook maar even door. Aveto!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...