Ga naar inhoud


Schotelontvangst stelt teleur


Hurbie

Aanbevolen berichten

Dat lijkt mooi, maar CDS kennende moet je niet gek staan te kijken als de rekening van de monteur nog in je brievenbus zal belanden.

 

 

Dat verwacht ik toch niet.

 

CanalDigitaal heeft de overeenkomst ontbonden.

Hurbie krijgt een mooie doos toegezonden en daar past de decoder in om terug te zenden.

Voor de schotel komt GEEN monteur langs om de schotel en bedrading te verwijderen.

Dit mag Hurbie zelf doen en schade zoals gaten in de muur en dergelijke mag hij zelf gaan afdichten.

 

Het zou mij althans heel erg verwonderen als het anders loopt zoals boven omschreven.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste respondenten, Ik denk dat wij op het verkeerde been zijn gezet door het volgende: Vroeger was "de schotel" de absolute top t.a.v. beeldkwaliteit. Inmiddels is de kwaliteit van kabelaars zoals Ziggo enorm verbeterd. En wel dusdanig,dat ontvangst via de schotel het af moet leggen t.o.v. de kabelaar op glasvezel. Kortom, mijn Ziggo-beeld (v.h.UPC) was en is van uitzonderlijk klasse, dus voor mij geen zeer traag werkende!! decoder (M7) van CanalDigital. De Ziggo DVR is ook een kreng van een ding, maar zeker niet traag.  En, komt er nog een rekening voor de schotelmontage? Nou, dan slik ik die drol ook maar even door. Aveto!

 

Niet helemaal juist.

 

Dat Ziggo beter beeld doorgeeft is zo langzamer hand wel algemeen bekend.

De meeste Sat4all leden zijn tevreden met CanalDigitaal omdat ze niet één op één kunnen vergelijken en

het beeld van CanalDigitaal ook niet dusdanig slecht is dat satelliet de deur gewezen moet worden.

Er zijn wel leden die een UHD tv en decoder aanschaffen om beter beeld te kunnen krijgen dan met de doorsnee apparatuur.

Als kabel klant hoef je die investering niet te doen voor hetzelfde resultaat.

 

Jouw probleem ligt meer in jouw hardware. Wat precies is moeilijk te zeggen zonder verder onderzoek.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik schreef al tijden geleden, Noord Holland Ziggo en Horizonbox is klasse.

 

hoe je ertoe komt om de schotelontvangst als absolute TOP te klassificeren is ons een raadsel sinds CD op 23,5 Oost wekelijks de goedkoopste compressies inkoopt :wink:

 

een groter raadsel is dat je per FTA de ARD en ZDF ook als slecht beoordeeld

 

dat duid op povere schotel opstelling per 19,2 Oost en de 23,5 Oost ontvangst en / of zeer bedenkelijke Receiver kwaliteit

ARD en ZDF worden namelijk ook op uw oude Ziggo abo identiek per satelliet doorgegeven.

 

als je die op de nieuwe sat installatie slecht ontvangt is er geklootvioold

  • Like 1

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De smartcard is niet alleen gekoppeld maar maakt ook deel uit van de decoder.

Even de kaart uit de M7 decoder trekken en in een andere decoder plaatsen is geen optie ..

 

Johan, is dat niet hetzelfde wat ik schreef?

Voor mij in ieder geval een reden om voorlopig niet zo'n CanalDigitaal ontvanger te willen hebben.

 

 

M7 heeft het trouwen van kaart en decoder extra complex gemaakt.

 

Was het voorheen gebruikelijk om de kaart middels de software te trouwen heeft M7 de kaart ook via de hardware getrouwd.

met andere woorden, de kaart is niet meer en is dus niet meer even uit de decoder over te zetten naar een andere decoder.

 

Het software matig trouwen alleen was/is niet meer waterdicht waardoor er nu een extra drempel(tje) is aangebracht.

 

Niet helemaal hetzelfde dus ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan loop

 

Voor M7 is het een poging om het sharen tegen te gaan.

De oranje kaart zal steeds minder zenders gaan openen.

Op termijn zijn alle extra pakketten alleen via de  nieuwe decoders te ontvangen.

dan loopt iedereen weg als dit gebeurt dat is de doodsteek voor M7 dan

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor M7 is het een poging om het sharen tegen te gaan.

De oranje kaart zal steeds minder zenders gaan openen.

Op termijn zijn alle extra pakketten alleen via de  nieuwe decoders te ontvangen.

Dat is koffiedik kijken.

 

Blij dat ik heb opgezegd.

Dat weten we nou inmiddels wel. :sick:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ofschoon of topic,


 

als je die op de nieuwe sat installatie slecht ontvangt is er geklootvioold

meer nog ik ken bedrijven die komen installeren en er bewust een potje van maken, om telkens opnieuw te kunnen komen voorrijden
 

 

raadsel / vreemd / zullen we naar kijken / zo te zien uw TV firmware / oOOh u heeft nog geen HD - LNB! / ja zo'n CD setje is het toch niet echt, beter andere hardware nemen / kunnen wij voor u regelen!

 

meer voorrij kosten dus

 

allemaal onnodig

 

en dus om terug te komen op het topic,

als het tegenvalt!!! de volgende opties

1 )

voor dat je die receiver inpakt en wegstuurt, doe eens een factory reset en stel alles volgens de meegeleverde gebruiksaanwijzing in

 

per hdmi aansluiting (de juiste versie kabel niet vergeten) aan je TV zal default een prima beeld te voorschijn komen

 

2 ) men heeft bewust je schotel te klein bemeten

3 ) men heeft bewust je schotel niet goed uitgericht met bijbehorende duo LNB (immers op 19,2 en op 23,5 is het beeld belabberd)

4 ) kijk eens of je TV inderdaad het auto-formaat weergeeft dat door de receiver standaard wordt aangeboden

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste volgers, Het beeld van CD stelt op alle vlakken teleur. Ik ga met CD geen gevecht aan (want zij zullen het beeld prima vinden) en pak mijn verlies. (Zit er 2 jaar aan vast.)  

 

Je hebt online besteld en zit in de 14 dagen periode (die begint op de dag van de installatie) en kunt zonder opgave van redenen de overeenkomst beëindigen CD heeft dat zo te lezen al geaccepteerd. Een en ander ook zelf even bevestigen kan geen kwaad.

Fysiek terugsturen kan ook nog daarna, in eerste instantie gaat het om het herroepen, iets wat binnen 14 dage moet gebeuren.

 

Mocht CD een rekening sturen dan hoef je die niet te betalen.

Alles wat ze automatisch afschrijven laat je storneren. Blijft dat doorgaan dan blokkeer je CD als bedrijf in de internetomgeving van je bank.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou afgelopen week bij een vriend een schotel gezet die heeft ziggo nl daar heb ik mijn db 8000 aangesloten 2 tv's naast mekaar en ik moet zeggen je ziet echt wel het verschil hoor ziggo is echt stukken beter veel strakker !

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...