Ga naar inhoud


Schotelontvangst stelt teleur


Hurbie

Aanbevolen berichten

CD deed er niet moeilijk over. 

 Hoe dan nu wel?

 

Werd de schotel meegebracht door de monteur?

Daar heb je verder niets me te maken, want die is door CD gestuurd.

Mail ze met de vraag hoe ze de schotel terug willen hebben.

 
aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Naar aanleiding wat sommigen hier zeggen over kwaliteit HD bij diverse providers, nogmaals mijn bevindingen en ondanks dat ik

nooit klachten heb gehad met CD, hun plaatje is net zo scherp als bij ARD/ZDF.

Over kabel kan ik niet oordelen, want al jaaaren geleden opgezegd.

 

In bepaalde gevallen kan je programma's vergelijken zoals, het Nieuwjaarsconcert en sport.

Vergelijk ik de NPO dan met ARD/ZDF, of TRT HD dan zie ik geen verschil.

En ik ben een Pietje precies, hetzelfde met schotelafstelling, kan het 1% hoger, dan zal het dat ook worden.

 

Ik heb voor "ver" zien nog altijd geen bril nodig maar, als ik op twee meter van het scherm zit, zie ik dus echt geen verschil,

zowel met mijn oude LG full HD als met mijn Samsung UHD.

 

Wat je vooral moet laten, met ontvangers en TV, die z.g. "verbeteraars" NIET aanzetten, staan die wel aan, gelijk afzetten.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De chipset in je satelliet ontvanger speelt hierbij ook een grote rol!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor M7 is het een poging om het sharen tegen te gaan.

De oranje kaart zal steeds minder zenders gaan openen.

Op termijn zijn alle extra pakketten alleen via de  nieuwe decoders te ontvangen.

 

Welk termijn is echter koffiedik kijken.

 

Ik denk dat het een soort van uitsterfbeleid gaat worden, dus alleen nog de nieuwste decoders leveren en langzaam zullen de oude decoders het begeven die ook weer vervangen worden door nieuwe types. Op een gegeven moment komt er een omslagpunt dat net als Seca2, Seca3 niet interessant meer is om aan te houden i.v.m. dat veel mensen het niet meer zullen gebruiken, echter ik denk dat daar wel een jaar of 10 overheen zal gaan. Wat ik eerder zie gebeuren is dat de oudere CI modules voor Seca3 binnenkort onbruikbaar gaan worden, zo dwing je klanten naar een nieuwe module en of decoder, dat zal dan de Orca decoder worden i.v.m. dat de CI+ modules voor Seca3 dan niet meer leverbaar zullen zijn.

 

Het is nog steeds koffiedik kijken, dus heel hard kan ik mijn vermoede niet maken, het is wel mijn gevoel dat het op die manier zal geburen.

 

Of ze klanten gaan verliezen, het zal een kwestie van vraag en aanbod blijven en goedkoper dan de concurrent zijn is voor veel mensen belangrijker dan de kwaliteit. DVB-T2 zal op termijn ook in de lucht komen, ook daar zullen ze rekening mee moeten houden als het om concurrentie gaat.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou afgelopen week bij een vriend een schotel gezet die heeft ziggo nl daar heb ik mijn db 8000 aangesloten 2 tv's naast mekaar en ik moet zeggen je ziet echt wel het verschil hoor ziggo is echt stukken beter veel strakker !

 

Ziggo heeft meer bandbreedte tot haar beschikking, dus dan kan Ziggo indien via glasvezel bij het koppelstation aangeleverd, een beter beeld leveren, vroeger haalde de diverse kabelmaatschappijen vrijwel alles van satelliet, Nederland 1, 2 3 die plukten ze gewoon uit de ether, was nog wel eens leuk om piraten te horen als o.a. Radio 3 om middernacht stopte.

 

Ziggo haalt nu zo veel als mogelijk via glasvezel binnen, echter veel buitenlandse zenders komen nog steeds van de satelliet. Dat is dan ook meteen de reden dat bijvoorbeeld Duitsland en Engeland via satelliet vaak veel scherper zijn dan via Ziggo ze doorgeeft.

 

Hoe meer aansluitingen binnenshuis, hoe goedkoper het voor de consument is om Ziggo te nemen, het wordt tijd voor digitale concurrentie via de kabel, net als al een tijd geldig is via ADSL dat het laatste stuk over de koperen lijnen van KPN loopt, de rest wordt in de diverse centrales afgehuurd. Daar zit dus een groot verschil tussen de ADSL aanbieders en de storingen, een mooi voorbeeld is Online waar veel klachten over zijn.

 

ADSL aanbieders kunnen beter meer decoders voor de zelfde prijs met eigen opname mogelijkheid i.p.v. via een soort cloud aanbieden, dan zijn ze gelijk aan Ziggo met een Humax decoder met opname. Bij Ziggo kan van wat ik begrepen heb 5 kaarten en dus decoders gebruikt worden voor de zelfde prijs, dat zouden de ADSL aanbieders ook moeten doen willen ze in de race blijven bij vooral gezinnen.

 

IPTV van ADSL aanbieders zijn meen ik los staande kanalen van het internet wat ze leveren, dus als dat klopt wat ik zeg, dan moet het geen enkel probleem voor ADSL aanbieders zijn om meerdere IPTV boxen met opname mogelijkheid ter plaatsen voor de zelfde prijs aan te bieden, of  te verkopen, want Humax decoders met harde schijf zijn gekochte decoders waar overigens niets mis mee is dan dat ze niet zo interactief zijn als de Horizonbox decoders.

 

De IPTV aanbieders die zeggen legaal te leveren, maar waarvan het vaag is dat ze legaal leveren, die trekken wat ik begrepen heb per IPTV-box 20MB/s, dat is een behoorlijke aanslag op het internet gebruik als je niet zoveel bandbreedte hebt.

 

Vaak leveren ADSL aanbieders tussen de 10MB/s tot en met 50MB/s, het wisselt per aanbieder en per abonnement, maar je moet er dus flink rekening mee houden dat meer IPTV-boxen van vage aanbieders, je internet plat kunnen leggen dan wel er conflicten in het dataverkeer opleveren.

 

Als 1 IPTV-Box 20MB/s van een vage aanbieder trekt, een verbinding als Telfort 40MB/s is, dan loopt bij 2 IPTV-boxen van een vage aanbieder je ADSL verbinding op z'n tenen of gaat al onderuit als je ook andere apparatuur op je ADSL internetverbinding hebt lopen. IPTV van een vage aanbieder klinkt leuk, maar het is dus een flinke aanslag op je standaard ADSL verbinding.

 

Ik weet niet of die ene IPTV-box van een vage aanbieder die 20MB/s gebruikt van HD-Ready, FULL HD of een UHD-TV kwaliteit is, misschien dat iemand anders daar meer over kan schrijven, al moet is het niet mijn bedoeling om dit topic te veranderen, echter wordt er hier over diverse kwaliteiten geschreven, al is dat in eerste instantie die van de schotel zoals in het onderwerp van dit topic staat.

 

Misschien is het handig als het niet de bedoeling is op dit topic over diverse kwaliteiten verder te schrijven, een ander topic over diverse kwaliteiten te openen, ik wacht op reactie, ook die van één van de moderatoren als het even anders moet.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ilseonline,

ik las uw bericht en dacht eerst om beter niet te reageren

maar er staan zoveel verkeerde stellingen en aannames in dat het niet anders kan.

 

je haalt heel veel termen door elkaar.

 

of men via adsl of via glasvezel iets binnenkrijgt is irrelevant

iedere aanbieder wil uiteindelijk op glasvezel

 

dat geld voor de koperfirma van vroeger de PTT

en

dat geld voor de CAI per kabel

en een beetje

geld dat voor Satelliet TV die een interactief aanbod wil slijten

 

Hoe die firma's allemaal ook heten, KPN Ziggo UPC KabelBrabant XS4ALL Tweak Vodafone is minder boeiend (op de kostprijs en kwaliteit na)

eigenlijk verschillen ze enkel nog van protocol; te weten , DVB-S2 / DVB-T / DVB-C / DVB-IP .

 

Dat gaat geheid allemaal richting DVB-IP voor alle aanbieders omdat er een terugkoppeling zal moeten zijn of de afnemer van de dienst de juiste persoon is en of die betaald. { jij als Klant }

Juist dat is een gesloten netwerk hetgeen zelfs middels een roaming network, dus ook mobiel kan.

 

Maar je zultenkel per opgelegde hardware/software en aanmelding in een strikt gesloten systeem " TV " en of radio Kijken en horen.

 

Uit het internet multimedia streams opvangen is wat heel anders.

Ofschoon de inhoud hetzelfde "kan" zijn als bij U op de TV.

Het is niet beschermd en dus geen gesloten netwerk. De juiste term hiervoor is Internet Tv

 

Internet Tv kan ook die patriottische gek uit Timboektoe op internet plaatsen zonder dat er ook maar een controle voor is.

 

Broadcasten is engels voor uitzenden van Programma's van in eerste plaats de Publiek Rechtelijke Zendgemachtigden.

Alle frequenties die ter beschikking staan worden daarmee namens ons verkocht aan derden en wij betalen dus om dat te mogen ontvangen.

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

eigenlijk alles beste ilseonline...

 

een leuke is deze:

 

Als 1 IPTV-Box 20MB/s van een vage aanbieder trekt, een verbinding als Telfort 40MB/s is, dan loopt bij 2 IPTV-boxen van een vage aanbieder je ADSL verbinding op z'n tenen of gaat al onderuit als je ook andere apparatuur op je ADSL internetverbinding hebt lopen. IPTV van een vage aanbieder klinkt leuk, maar het is dus een flinke aanslag op je standaard ADSL verbinding.

 

maar uhm welke vage IPTV aanbieders kent u?

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat te denken van al die boxjes zoals ditistv?

 

 

dat is geen IPTV aanbieder

 

 

Ik noem dat IPTV, maar ik denk dat het door jou internet TV genoemd wordt.

 

Er zijn veel meer aanbieders, ditistv presteert zelfs aanbiedingen van 8K te doen, ik heb een paar keer via een e-mail gevraagd hoe ze dat waar willen maken, maar het antwoord blijft uit. Ik zou niet weten waar je een 8K signaal op af wilt spelen als het om huiskamer TV's gaat, de nieuwsbrief komt mij ook agressief over zo schreeuwerig en dagelijks dat deze binnen komt.

 

Maar om het dan internet TV te noemen, dit gebruikt wat ik begrepen heb een verbinding van 20MB/s, of dat HDready, HDTV of UHDTV is, dat is mij niet duidelijk, maar de stream zal denk ik niet bepaald smalbandig zijn willen ze een beetje kwaliteit via een box op de TV streamen.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het cd beeld rechtstreeks vergeleken met een hd beeld van kpn broadcast thuis op een en dezelfde hd tv lg van 2014.

 

Eerlijk en objectief met mijn hele gezin en we zagen geen verschil, en dat met npo1 hd tot en met discovery.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...