Ga naar inhoud


VU duo vol, geen update meer mogelijk


Con

Aanbevolen berichten

vreemde vraag, maar heeft niets met het geheugen voor updaten en rebooten te maken welk vooraf wordt berekend.

 

in VTI kun je per telnet ofwel per menu ofwel per webinterface zien hoeveel geheugen vrij is

 

indien er te weinig geheugen ter beschikking is voor een update procedure zijn er twee mogelijkheden

- grote uitgebreide plugins tijdelijk deinstalleren en dan na herstart de update uitvoeren (zoals XMBC/kodi en HBBTV)

- niet updaten online maar opnieuw flashen

 

de duo is redelijk beperkt qua geheugen en ik zou netjes per backupsuite zaken op usb zetten en tijdens flash procedure weer restoren

ciao

MoonDial

Pat Metheny

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


vreemde vraag, maar heeft niets met het geheugen voor updaten en rebooten te maken welk vooraf wordt berekend.

 

in VTI kun je per telnet ofwel per menu ofwel per webinterface zien hoeveel geheugen vrij is

 

indien er te weinig geheugen ter beschikking is voor een update procedure zijn er twee mogelijkheden

- grote uitgebreide plugins tijdelijk deinstalleren en dan na herstart de update uitvoeren (zoals XMBC/kodi en HBBTV)

- niet updaten online maar opnieuw flashen

 

de duo is redelijk beperkt qua geheugen en ik zou netjes per backupsuite zaken op usb zetten en tijdens flash procedure weer restoren

ciao

ceesv denkt daar volgens mij anders over;

https://www.sat4all.com/forums/topic/353273-vu-duo-vol-geen-update-meer-mogelijk/page-1?do=findComment&comment=2381227

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die opmerking kreeg ik de laatste maanden ook al, het was blijkbaar het voorteken.

Tja maar ik deze versie pas geinstalleerd en geen overdreven hoop rimram geistalleerd dus ik vind het een beetje vreemd zo'n mededeling te krijgen. BTW Ik pas ervoor om elke dag updates of - nog zotter- een geheel nieuwe firmware te installeren.

Om een voor mij onbegrijpelijke reden vinden de image bouwers het leuk om 365 updates per jaar te doen maar als je tegen iets aanloopt dat niet werkt zeggen ze doodleuk dat dat al vele jaren niet meer werkt.

Staat nog steeds wel bij de plugins, leuker kunnen we het niet maken :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens ik bedenk me net, tja al weer wat langer geleden, dat mijn broer hetzelfde probleem had...

We hebben toen

a ) een usb stikje met fat32 van de capaciteit 4 of 8 GB gemount (kleiner bestaat al niet meer)

b ) de backup suite gebruikt voor settings, instellingen en softcam

c ) dat per DCC_E2.exe gecontroleerd op zijn VU DUO2

d ) de VU DUO2 officieel per menu herstart

 

en toen wekte zijn update ook weer netjes

MoonDial

Pat Metheny

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...