Ga naar inhoud


Sky Deutschland scherpt haar codering verder aan


Eduard07

Aanbevolen berichten


Sverige,

je haalt weer de IPTV en Internet TV door elkaar en uw snelheid is afhankelijk van uw ISP en niet van  het aanbod

IP tv is internet tv...  tv over internet protocol...   maar ik wil niet gaan muggenziften.

Ik vermoed dat jij met IPTV tv van je internetprovider bedoelt, en met Internet tv kan echt ales bedoeld worden...  zattoo is internet tv, maar ook de live uitzending van SVT1 over het internet is internet tv...

 

De IP tv die je via MAG-boxjes kan ontvangen is ook ip tv....  en de kwaliteit hangt uiteraard ook af van je ISP maar ook van de partij die achter je IP tv zit (volgens mij)... over snelheid heb ik het niet gehad in mijn verhaal... maar dat heeft er uiteraard ook nog mee te maken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen je hebt enkele berichten over het thema niet gezien of niet begrepen

 

IPTV is een gesloten netwerk van, inderdaad een van de weinige aanbieders in NL, met de voorgeschreven hardware.

Macadres van de settopbox + WAN-adres van je router + IPTV aanmelding met code is voorwaarde

 

Internet TV is elke andere vrije stream die legaal mag worden bekeken

 

mag250 boxjes zijn enkel de hardware die het KUNNEN weergeven, maar dus zonder de abonnementen van die uitzendgerechtigden en de betreffende aangeboden streams mag je niets kijken.

 

Zattoo heb ik op bureau ook en dat is regionaal voor SD gratis maar voor HD betaal je, dus niet gratis!

 

sorry het gaat weer teveel off-topic

 

on topic,

men wil geen alternatieve hard en/of software wegens de verplichtingen ten opzichte van de film licentie houders

aangepast door Tonskidutch

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK....  het is maar hoe je de definitie interpreteert...  In Zweden hoor ik wel over IPTV praten, niet alleen door de man in de straat, en dan gaat het niet alleen over de gesloten systemen van de internetproviders...  maar goed, als we elkaar begrijpen is het goed wat mij betreft.

 

Wat je ziet via de MAG boxen (na het nemen van een abo bij een 'provider' is volgens mij ook IPTV... en of het legaal is of niet heeft niets met de benaming te maken ...  Legaal of niet is een andere discussie, en zit in dezelfde sfeer als vroeger, toen je ook moest bevestigen dat je een langspeelplaat die je bij de bibliotheek uitleende niet zou kopieren.... en wat vrijwel iedereen deed.

 

Zattoo kent inderdaad betaade en gratis toegang... in het Zwitserse zattoo heb je echter de zenders van SRF (Public service) gewoon in HD, met een gratis toegang.  Dat heb ik hier op mijn computer...   Buiten CH echter moet ik dan wel zorgen voor een CH IP adres, anders mag ik officieel niet kijken.  De toegang heb ik aangemaakt tijdens een verblijf in het land, en heb me geregistreerd op het adres van het huis waar ik woonde.... legaal? tja...  op dat moment wel.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

on topic,

men wil geen alternatieve hard en/of software wegens de verplichtingen ten opzichte van de film licentie houders

Dus een Sky module kan een acceptabel compromis zijn, toch?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard07,

zeer zeker

zolang men die in de betere hardware kan gebruiken.

 

ik zal weldra per vodafone (voorheen kabeldeutschland) de sky zenders laten vrijschakelen maar eerst enkel via mijn smartTV met CI slot

of die sky CI+ compatibel is weet ik NOG niet

indien niet zal er zo'n skybox moeten komen.

 

p.s.

dat moet ik OOK testen in samenhang met Sky to GO middels internet aansluiting van de TV

aangepast door Tonskidutch

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

e

>ik zal weldra per vodafone (voorheen kabeldeutschland) de sky zenders laten vrijschakelen maar eerst enkel via mijn smartTV met CI slot

>of die sky CI+ compatibel is weet ik NOG niet

>indien niet zal er zo'n skybox moeten komen.

 

je kan op je kd kaart de sky zenders laten vrijschakelen (freischalten :) ) Als je kd kaart het vandaag al doet dan moeten de sky zenders het ook doen.

 

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

 in het Zwitserse zattoo heb je echter de zenders van SRF (Public service) gewoon in HD, met een gratis toegang.  Dat heb ik hier op mijn computer...   Buiten CH echter moet ik dan wel zorgen voor een CH IP adres, anders mag ik officieel niet kijken.  De toegang heb ik aangemaakt tijdens een verblijf in het land, en heb me geregistreerd op het adres van het huis waar ik woonde.... legaal? tja...  op dat moment wel.

 

Dat is me (en zal velen met mij) te ingewikkeld  zijn. Lastiger dan de schotel naar Hotbird draaien.

Als je in CH een kennis hebt of er ergens bij iemand woont kun je ook die vragen een kaartje voor je te regelen. Lijkt me net zo (il)legaal als een Zwitsers IP adres gebruiken. Al blijken Zwitsers wel weer erg gezagsgetrouw. Als je het goed aanpakt hoef je er zelf niet voor op reis. En heb je alle voordelen van een echte tv i.p.v. een computerscherm.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...