Ga naar inhoud


De tikkende tijdbom van het security board


Alex1970

Aanbevolen berichten

Ik lees regelmatig dat het security board bij die en gene "defect" is geraakt na een stroomonderbreking omdat de knoopcelbatterij leeg bleek te zijn.

 

Hoe voorkom je dit? De accu uiteraard vervangen onder spanning maar wanneer?

Hoe weet je nu dat het nodig is?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Spanning van de cel meten.

 

En hoe laag mag die zijn dan?

 

hij geeft aan als hij bijna leeg is, Om schade aan je moederboard te voorkomen Nooit wat verweideren of los maken ls hij als hij  aanstaat.,dus  ook geen knoop cel.

 

Wie geeft dat aan? En als je de batterij verwijderd als je box spanningsloos is zal je security board dus ook spanningsloos zijn en vervolgens gewist. Of vergis ik me nou?

 

Vind dit toch een reden om geen Xtrend meer te kopen.

 

Tja, ik heb er nou eenmaal één en wat Sjaak(k) zegt: Er zijn er meer met zo'n board.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dan kun je meer merken beter niet kopen dan Xtrend, Mutant de Opticum AX Quadbox HD 2400. :eek:

Klopt. Doen we ook niet. :)

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

... met een diode in de + leiding in serie aanhangen zodat de nieuwe batterij niet leegloopt door de oude batterij

 

 

Dat met die diode moet je mij eens uitleggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste computers hebben ook een batterij voor de Bios hier hoor je raar genoeg niks over. Net zoals bij Xtrend gaat dit jaren en naar verwachting tiental jaren mee ;)

 

Tot op heden is alleen bekend dat er een security probleem is met de vu+ Duo. Door overspanning gaat een condensator kapot.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot op heden is alleen bekend dat er een security probleem is met de vu+ Duo. Door overspanning gaat een condensator kapot.

Daar had Xtrend toch allang iets aan kunnen doen? Tenzij het probleem incidenteel is. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar had Xtrend toch allang iets aan kunnen doen? Tenzij het probleem incidenteel is. 

Ik bedoelde dit natuurlijk in het algemeen: indien problemen veelvoorkomend zijn, kunnen merknamen toch aanpassingen doen in de productie op basis van feedback van gebruikers?

 

Bij Vuplus en Xtrend zal men ongetwijfeld het bovengenoemd geval wel onder de garantie laten vallen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste computers hebben ook een batterij voor de Bios hier hoor je raar genoeg niks over. Net zoals bij Xtrend gaat dit jaren en naar verwachting tiental jaren mee ;)

 

Tot op heden is alleen bekend dat er een security probleem is met de vu+ Duo. Door overspanning gaat een condensator kapot.

 

Alleen bij een computer kun je de batterij gewoon vervangen.....

aangepast door easydone
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...