Jump to content
Sign in to follow this  
Mikkieteddie

ID changer topfield

Recommended Posts

Mijn ontvanger TF 7700 HD PVR is nu helemaal in orde. Met de laatste software uit 2009.

Het beeld is perfect en hij ontvangt alles. Ik heb wel 2lnb ic,s vervangen want die waren niet echt lekker meer. Schakelen tussen 14 v en 18 volt gaat nu prima. En ik heb een ventilator geplaatst in het apparaat van 12 volt, aangesloten op de 12 volt van de harddisk.

De zaak werd wel erg warm binnenin, scheelt nu wel wat.

Sjaak , bedankt voor de software, en Frans bedankt ook voor info!

gr Gino

Edited by Mikkieteddie

Gino. nu je het zegt dat was een bekende kwaal bij de 77xxhdpvr, dat de spannings ic's voor de polarisatie vaak stuk gingen, meestal kwam dat omdat een klant (van de winkel waar ik werkte) de lnb coax los trok terwijl de ontvanger nog aanstond. :crazy: En de warmteontwikkeling was ook een item want de processor werd snoeiheet en met een hdd moest de voeding er aardig aan trekken.

Verder is het beeld idd ongeëvenaard, daar kan menig nieuwere ontvanger nog een puntje aan zuigen.

Heb zelf nog een 7700hsci die geeft ook een voortreffelijk beeld, maar die gebruik ik nu niet meer omdat als je een E2 ontvanger hebt je de vele mogelijkheden die dat bied mist bij de Topfield.  :mellow:

Edited by Sjaak(k)

Mooi dat alles werkt! De beeldkwaliteit vind ik ook goed, maar ik moet er meteen bij vermelden dat ik geen andere receiver heb ter vergelijking. Maar dat heb jij en Sjaak wel en als ik jullie berichten lees hou ik de TF maar nog even. Ik heb eens een keer alle condensatoren van de voeding laten vervangen en daarna heeft hij geen kuren meer gehad.

Gino, Succes ermee!

Frans

Hoi allemaal,

ben blij dat ik dit topic weer gevonden heb ,

jaren geleden de 7700 netjes aan de praat gekregen , maar had geen idee meer hoe.

na uitgeleend te zijn geweest heeft iemand alles naar fabrieksinstellingen gezet ( incl FW ) , zodat nu alleen Duitsland nu nog werkt.

met alle info hier kan ik gelukkig weer aan de slag om hem te fixen

,

groeten ,

Frank Alanya

en hij draait weer ( dank aan Smetje ) met FW 7710Benelux op ID 23231 .

alleen kan ik de resolutie niet veranderen ,die staat vast op 576, iemand een suggestie ?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Joanne
      ik heb een nieuwe  topfield gekocht, omdat mijn oude kapot is. Ik woon al sinds meer als 35 jaar in Duitsland, maar ik kijk bijna alleen maar nederlandse tv. Nu moest ik alle kanalen opnieuw inladen, maar het laad geen nederlandse zenders ofschoon de CI er wel  inzit. Wat doe ik verkeerd? en wat is de oplossing?
    • Guest
      By Guest
      Weet iemand, die net als ik in het bezit is van een Xsarius  Sniper H.265 satelliettuner , of je hier ook satellieten kunt toevoegen, of verwijderen ?
      In de korte handleiding wordt daar niet over gesproken en ga er dus vanuit , dat dat niet kan.
      Als je het installatie menue opent met alle beschikbare  satellieten en je gaat naar een bepaalde  satelliet en je drukt dan op de oké knop, dan zie je een geel  V teken voor de betreffende satelliet . Weet iemand , waar dat voor dient ; is dit, om de satelliet vast tezetten o.i.d. ?

• By Rikie
      Hallo iemand dit wel eens gehad,
      geen beeld op de gecodeerde zenders wel geluid.
    • By Avion
      Mijn Topfield SRP-2401 CI+ kan niet meer opnemen en op timeshift staan. Het kan de harde schijf niet zijn. Ik heb een nieuwe harde schijf ingebouwd... resultaat niets.
      Maar....ik heb eens rond gekeken en nu blijkt dat de Topfield receivers niet meer te koop zijn. Hoe komt dat??? Want als mijn Topfield niet meer te repareren is wil ik een nieuwe kopen. Ik vind het een geweldig apparaat.
    • By alanya
      Hallo allemaal,
      het onderwerp is al eerder voorbij gekomen , maar ik kom er niet meer uit.
      voor ons vakantiehuis heb ik de TF7700 uit de mottenballen gehaald en aan de schotel gehangen.
      helaas nergens Canaldigitaal te vinden.
      - schotel staat goed, sat ontvanger in Philips TV ziet alles keurig. 
      - in TF zit fw 23031
      er zat fastscan in , die is nu uit menu verdwenen .
      22kHz staat uit en kan ik niet aanzetten
      bij frequenties kan ik niet de juiste selecteren.

welke FW kan ik het beste in deze ontvanger zetten..

alle suggesties om dit beestje weer aan de gang te krijgen zijn welkom
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy