Ga naar inhoud


Grootste klaagzang aller tijden verwacht bij CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Er zijn veel meer ontvangers die geen problemen zullen hebben.

TV toestellen met ingebouwde Sat ontvangst hebben soms niet eens de mogelijkheid om de symbool rate in te stellen, dat gebeurt automatisch.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Die fastscan zal dan wel handig zijn, maar geef mij toch maar de blindscan.

 

Want bij TVV mis je zo het gros van de leukste zenders, maar dit even terzijde :P

En waarom een blindscan?

Die gebruik je voor feeds.

Zeker op op Astra 3 is een fastscan of gewone scan voldoende om alle zenders in de ontvanger te laden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de blindscan ook als er een transponder frequentie in gebruik wordt genomen waarvan ik de gegevens niet heb.

Sky UK is er goed in te verhuizen naar obscure frequenties die ik nog niet kan vinden op de transpondersites.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

TV toestellen met ingebouwde Sat ontvangst hebben soms niet eens de mogelijkheid om de symbool rate in te stellen, dat gebeurt automatisch.

Ceesv, ik kan de symbool rate van mijn tv manueel aanpassen, wil dit dan zeggen dat ik het ook manueel zal moeten doen?  Maar zal toch vannacht om 2 uur niet opstaan om alles te checken. Met dit weer wordt dat iets voor morgen voormiddag.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, ik hoor wel dat hier alleen maar satellietfreaks reageren. De meeste gebruikers hebben geen idee wat een transponderscan, een fastscan of blindscan is en hebben al helemaal niet gehoord van SymbolRate of fec.
Je moet niet alleen denken wat er in Nederland gebeurt maar zeker ook bij de helft van de CanalDigitaal klanten die zich in het buitenland bevinden. Die weten meestal niets van al die specificaties. Als ze op de knop van de TV en de ontvanger drukken, moet die het gewoon doen, anders staan ze met de handen in het haar.

Het is hetzelfde als bij de wasmachine. Als ze die op een bepaald programma zetten en hij doet het helemaal niet, dan breekt meestal een lichte paniek uit en bellen ze eerst de dealer.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat CD nu dan met de extra ruimte ook eens HD zenders toe gaat voegen en niet alleen maar SD zenders. 24 Kitchen op de schotel is een regelrechte ramp, dan kan je beter Digitenne of een internetstream op zetten. Het aanbod van CD is vergeleken met KPN IPTV allang niet meer concurrerend. Het is dat ik niet twee ontvangers in huis wil, anders had ik het wel geweten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij staat die optie default op aan.

 

Waar het mij om ging was, als morgen de symbol rate wordt gewijzigd er geen zwart beeld wordt weergegeven.

 

Maar dat zie ik morgen dan wel.

Hopelijk sluit CD je abbo morgen niet af, dan is het altijd op zwart. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de blindscan ook als er een transponder frequentie in gebruik wordt genomen waarvan ik de gegevens niet heb.

Sky UK is er goed in te verhuizen naar obscure frequenties die ik nog niet kan vinden op de transpondersites.

 

Dat is helemaal niet nodig want een handmatige of automatische scan voldoet zolang jij maar NIT gebruiken aanzet.  (Network Information Table)

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...