Ga naar inhoud


DM800hd se v2 of de VU+ PLUS SOLO SE second edition V2


Pedro4
Ga naar oplossing Opgelost door Gast Mimisiku,

Aanbevolen berichten


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Mimisiku

Probeer überhaupt eens iets HbbTV achtigs uit te voeren op een DM800-SE of de Open Opera browser te laten werken :) Dan weet je hoe traag die bakjes inmiddels zijn.. Niets kwaads over de DM800-SE hoor, maar je moet als gebruiker gaan inzien dat deze boxen simpelweg aan alle kanten zijn ingehaald. Ook niet raar: ze stammen uit 2010 en we leven inmiddels in 2016.. Een afweging van DM800 of VU+ is onzinnig. De naam, trendsetting zijn ze allang kwijt en dan hebben ze ook nog eens gekozen voor Closed Source... Vanuit dat oogpunt zou ik iedereen die nú nog voor een DM800-SE kiest voor gek verklaren..

 

Zelfs de leveranciers van de DM-800 zien nu in dat de boxen niet meer verkopen en het merk eigenlijk verlaten wordt door de consument. Dreambox adepten zie je steeds minder en ook het gebruik is (gezien de forum posts) flink uitgedund.. Zelfs bij de populaire webshops zijn ze van €389 in één klap gezakt naar €189...

 

Gezien de berichten hier heeft de VU+ de Dreambox verstoten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer überhaupt eens iets HbbTV achtigs uit te voeren op een DM800-SE of de Open Opera browser te laten werken :) Dan weet je hoe traag die bakjes inmiddels zijn..

 

Daar is een oplossing voor. Image op usb installeren en laten opstarten vanaf usb. Dan zal je zien dat het wel goed werkt.

 

 

 

Howto copy the root filesystem to an external storage device such as usb stick or internal harddrive:

I asume you only have one storage device installed, so either a usb stick or an internal harddrive, not both!

1. First format the drive from the Enigma2 gui, goto: Menu -> Settings -> System -> Harddisk

   And initialize your drive.

   This will format it with a linux filesystem so we're good to use it for the root filesystem.

   Keep in mind that this will delete everything!

   If you already did this before you can skip this step.

2. Log into your receiver using telnet/ssh (use PuTTY on Windows).

3. Make sure your drive (/dev/sda1) is mounted as /media/usb or /media/hdd, use the command "mount" to verify:

   For me the output of this command shows my drive (/dev/sda1) like this:

   /dev/sda1 on /media/usb type ext4 (rw,relatime,barrier=1)

   Make note of the mountpoint, in my case: /media/usb (this also could be /media/hdd for internal harddrive)

   Also make note of the filesystem, in my case: ext4 (this would be ext3 on dm800hd)

4. Now mount the internal filesystem on a temporary directory using these commands:

   mkdir /media/dmroot

   mount --bind / /media/dmroot

5. Now copy over the filesystem to the mountpoint you made note of in step 3, in my case this would be:

   cp -a /media/dmroot/* /media/usb

6. After the command completes make sure you clear the buffers with this command:

   sync

7. Now restart your receiver and hold the power button until it says STOP.

   Now make note of the ip-address that's displayed on the little screen (should be the same as in enigma2 if you use dhcp).

8. Connect to your receiver with again using telnet (not ssh) and you'll enter the bootmenu.

9. Go to the "Boot"-tab and change "Change Command Line" to "ENABLED"

10. Change the "Kernel Command Line":

Please make sure to put the filesystem you got from Step 3.

If the filesystem was ext4 you should change it to read:

console=null root=/dev/sda1 rootfstype=ext4 rw rootdelay=10

If the filesystem in Step 3 was ext3, then it should read:

console=null root=/dev/sda1 rootfstype=ext3 rw rootdelay=10

11. Now go to the Tab "Exit" and select "Save Settings and Reboot"

12. If all went well your Dreambox should now boot from your storage device.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Geprobeerd. Zelfs met een DM500HD V1 waar ik een USB had ingebouwd... Het is geen argument óf het werkt, maar hóe het werkt! HbbTV geinstalleerd in OE2.0 toendertijd. Duitse HbbTV 'werkt' maar reeeeeeeeetetraag. NL HbbTV werkte soms maar 1 keer, daarna "fout bij laden pagina, probeer opnieuw" en zomogelijk nóg rete trager dan bij de Duitsers....

Heb ook nooit beweerd dat "het niet werkt" en sec, maar de gebruikerservaring is zó slecht op een DM800 dat je het nooit never wil gebruiken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetgeen jij gedaan hebt is zoiets als flashexpander. Dat heeft geen effect.
Ik heb het over volledige image op usb zetten. Op mijn dm800se werkt het heel goed zelfs.

 

Jij hebt toch ook een VU+ Solo se V2.
Vertel mij 1 ding (buiten aanwezigheid CI slot) dat wel werkt op een VU+ Solo SE V2 en niet op een dm800se.
Ik weet anders wel iets dat op een dm wel werkt en niet op een VU+

 

dm500HD ≠ dm800HD se
dm800HD ≠ dm800HD se ≠ dm800HD se V2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Nogmaals: het argument is niet dat iets niet werkt, maar hoe.

CI slot (had je zelf al aangegeven)

Dual tuner i.p.v. Single tuner

Meer geheugen

Snellere CPU

 

De overstap naar VU+ vanwege het aflopen van DM Ondersteuning.

Dus voor mij ook gewoon een comfort aankoop

 

Heb nu HbbTV wat normaal werkt

Als CDS overgaat naar CI+ is er voor de VU+ in elk geval een mogelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij velt al een oordeel over iets, wat je zelf nog niet geprobeerd hebt. Dat het niet goed werkt ligt aan jezelf.

Het aflopen van DM ondersteuning is larie. Er is meer dan pli.
Een dm800se heeft ook een dual tuner. En CI+ sloten heb ik op mijn dm7080hd

 

Een VU+ Solo SE V2 is een goede keuze. (wat ik ook aan TS geadviseerd heb)
Veel plezier ermee.

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Het wordt een beetje een welles-nietes verhaal. Beide boxen in bezit (was er in 2004 bij wat Dreambox betreft). Begrijp je statement "er is meer dan Pli" in deze context niet. Heb daar niet aan gerelateerd. Sterker nog: HbbTV draaide op OE2.0 en niet op OpenPli. Dat OpenPli de DM niet meer ondersteunt is me bekend, maar voor mij niet relevant. Mijn boxen draaien op OpenATV.. Een DM800-SE heeft geen twin-tuner (althans nog niet verkrijgbaar) en dan laat ik de Chinese Sunray Triple tuner even buiten beschouwing. Ik heb me met de Dreamboxen alleen met originelen bezig gehouden. Of je nu USB gebruikt als FlashExpander (ten behoeve van de data en plugins) of gebruikt als volledige flash vervanging, je hangt nog altijd aan een 405Mhz processor. Dan zit je nog met de protocollen om USB aan te spreken.... Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat HbbTV en Opera browsing gewoon veels te traag werkt om over enig comfort nog masr te spreken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft een welles-nietesspel omdat jij onwaarheden blijft vertellen.
- aflopen van DM Ondersteuning
- geen Dual-Tuner voor dm800se
Omdat het in het verleden bij jou niet werktte, ga je er dus van uit dat het bij niemand goed werkt.
Ondertussen zijn we jaren verder en is er veel veranderd. Een dual tuner is sinds vorig jaar beschikbaar voor zowel de dm800se als andere dm modellen.

Apart verkrijgbaar of standaard meegeleverd in de dm800se (V2).
Wat HbbTV betreft; laat nou net dat ik Openopera op mijn dm800se heb staan en deze werkt zoals het hoort, snel en stabiel.

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Zuchht... Whatever... Bij mij werkt HbbTV zo slecht dat ik daar de DM800-SE voor heb gelaten. In voordeel van de VU.. De dubbele tuner is in 2015 aangekondigd door Dream. Niemand hier heeft die ooit gezien! Mijn sat boeren kunnen hem niet leveren.. Als je tevreden bent met OpenOpera op 405Mhz heb ik daar alle vrede mee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst zeggen dat er geen dual tuner voor de dm800se is, en nu dat die niet leverbaar is. Ik kan er niet meer aan uit.
Of ik tevreden ben van mijn dm800se doet er niet toe.
Ik geef alleen aan dat er met een kleine aanpassing de dm800se best nog opgewassen is tegen de huidige (snellere) E2 ontvangers.
Genoeg gekibbeld over de dm800HD se. Ik ga er niet meer verder op in.

 

Topic starter twijfelt over de aanschaf, tusssen een "dm800HD se V2" en een "VU+ Solo SE V2"
En daar heb ik reeds op geantwoord dat een "VU+ Solo SE V2" de betere keus zou zijn.
Beslissen doet de topic starter zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Let erop dat je satellites.xml aanpast áls je de lastste VTi 9.0.3 gaat gebruiken als image. Astra2 staat daar op 28.4 i.p.v. 28.2! Beetje lastig voor de fastscan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...