Ga naar inhoud


DM800hd se v2 of de VU+ PLUS SOLO SE second edition V2


Pedro4
Ga naar oplossing Opgelost door Gast Mimisiku,

Aanbevolen berichten

Doet deze Vu het ook goed bij cd Astra3 fec 29900 zonder blokbeeld ? , daar er problemen mee zijn lees ik her en der,

 

Ik zou gewoon voor de Dreambox gaan, er zijn genoeg image te te vinden en pakt alle symbole rates,

29.900 is ook een vreemde waarde omdat er dan meestal 30.000 gebruikt wordt die in de standaard reeks zit.

 

Verder lees ik behoorlijk wat klachten over vu solo en duo 2 , dus ik zou eerst even gaan googlen na vu en cd.

 

Sterker nog ik heb hier de dm 7020 HD  en die loopt goed op het image, alleen was het even werk om cc en oscam erin te krijgen maar dat is met behulp van onze zuiderburen goed gelukt.

 

Je kan het goed zien als je op de displaybalk let met het opstarten van de box die gaat verassend snel t.o.v andere images. Dat betekent dat je ecm tijden ook wat sneller gaan wat zo zijn voordelen heeft.

 

Alleen is het jammer dat er geen s meter aanwezig is in het frontmenu bij het zappen dan alleen

via het satfinder sub menu, voor de rest loopt het hier prima. op het opendreambox image na image update.

 

met cccam 2.1.4 en oscam r10991  :D

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Mimisiku

Heb juist de DM800SE vervangen voor de VU+ SoloSE V2 en ik kan uit Eigen hand melden dat deze uiteraard GEEN problem heft met de 29.900 Msym.. Zou ook van de zotte zijn: het is gewoon een toelaatbare waarde... Als die waarde niet herkend wordt zit er iets fout in je satellite.xml.. Handmatig kun je hem dan altijd nogg scannen... De VU+ is 3 x zo snel als de DM800SE.. Je zou wel gek zijn om nu nog een DM800Se te kopen ook al zijn ze flink in prijs gedaald...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten de prima Dreambox 8000 heb ik dus ook nog de Vu+duo2 en daar is ook geen enkel probleem mee , maar als ik toch een nieuwe zou moeten kopen en omdat de DM 8000 niet meer te  koop is zou ik beslist voor de Dm 7020 HD gaan.

 

De fec 29900 heeft niets met de decoder te maken dat is gewoon buiten de afstelling van de schotel gewoon knoeiwerk en winstbejag van onze providers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De buurvrouw had problemen met cd en haar vu duo2 hier op het forum blokbeeld andere schotel,etc

 

Spriet heeft hier al eerder een topic van geopend..

 

Hoe zit dit dan ?

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/353779-probleem-signaal-op-ontvangers/

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/353360-grootste-klaagzang-aller-tijden-verwacht-bij-canaldigitaal/

 

 

Lees maar eens .. vandaar  :sleep:

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Vu+ kan niet alle (sat) radio zenders afspelen. Geen geluid op sommige radio kanalen, terwijl het op een dreambox wel werkt.
https://www.sat4all.com/forums/topic/352931-ontvangstprobleem-hotbird-11623v-alleen-op-vuplus-of-alleen-met-pli/

 

Een dreambox kan alle PowerVu gecodeerde zenders direct decoderen, een VU+ slechts een paar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Dat kan.. Radio luister ik nooit dus puur in mijn geval geen enkel gemis.. PowerVu is een closed unique addressed systeem en alleen via USA en hun personeel te abonneren. De rest is illegaal en kún je dus op geen enkele andere doos ontvangen. Geen steekhoudend argument t.g.v. een Dreambox...

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is aan de hand?

suggestieve berichten die geen duidelijke voor of tegen argumenten betreffen filtert men liefst weg

 

de VU+ is een gelijkwaardige receiver t.o.v. de dreambox dat staat al JAREN vast

je kunt enkel discuzeuren over welk Merk uw meer aanspreekt

Make Me Smile

Steve Harly & Cockney Rebel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Heb al jaren Dreamboxen en die hebben me jaren plezier gegeven. De DM8000 draait als een zonnetje en fungeert nog prima. Ben nu langzaam aan het vervangen en heb simpelweg gekozen voor een stabiele ontvanger die op 1300 Mhz draait. Heb ruim 1 jaar het VU forum meegelezen en de VU kwam er naar mijn mening veel beter uit... Gewoon een afweging... Dus niks product populisme, maar gewoon een afweging... En ik ondervind zoals verwacht geen enkel vreemd probleem met de VU. Ook geen probleem met radio ontvangst...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al jaren Dreamboxen en die hebben me jaren plezier gegeven. De DM8000 draait als een zonnetje en fungeert nog prima. Ben nu langzaam aan het vervangen en heb simpelweg gekozen voor een stabiele ontvanger die op 1300 Mhz draait. Heb ruim 1 jaar het VU forum meegelezen en de VU kwam er naar mijn mening veel beter uit... Gewoon een afweging... Dus niks product populisme, maar gewoon een afweging... En ik ondervind zoals verwacht geen enkel vreemd probleem met de VU. Ook geen probleem met radio ontvangst...

 

Maar dat probleem is op dit forum al wel voorbijgekomen.

Probeer op de Vu+ maar eens af te stemmen op de RTL radiozenders op de Hotbird 11.623 / V. Zenders die gewoon FTA zijn.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag TS: aanschaf "dm800HD se V2" of een "VU+ Solo SE V2" ?

 

uiteindelijk heeft TS geen van beide gekozen, maar is gegaan voor een:

 

VU+ 4K voor 399. Dan kan je lang vooruit en die is klaar voor de toekomst.
Ik heb hem zojuist gekocht. Hopelijk is hij goed zoals velen zeggen.

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou zit het met de tunergevoeligheid van de vu, en zit er blindscan op de vu  ?

Is deze net zo goed as de nieuwe dual tuner van dream media ?

 

Gaarne info svp..

voor hij of zij die ook wilt overstappen , het volgende

ja het zijn vergelijkbare receivers waarvan de hardware, zo pretendeert Dream, de beste onderdelen worden toe ge past

de software is qua opensource identisch

de firmware is echt aan elkaar gewaagd

 

en dus ook de blindscan en de tuners is op gelijkwaardig niveau

 

maar dat was niet on Topic

de keuze is gemaakt

aangepast door Tonskidutch

Make Me Smile

Steve Harly & Cockney Rebel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...