Ga naar inhoud


DAB+ radio geen ontvangst


Aanbevolen berichten

soms denk ik,

ik leer niet meer erover

ik heb steeds meer vraagteken of vragen erover

of moet men elke zin die in het antwoord staat uit het internet bingen of googlen

Met DAB+ en (DVB-T) zou ik geen richtantennes gebruiken, daar dit SFN zijn. Gewoon een goed rondstraler zo hoog mogelijk buiten opstellen. Eventueel op de zolder als buiten een probleem is.

 

SFN (sun from nowhere)

RONDSTRALER (dat is een zender niet? )

 

(ja ik weet, maar het betreft een algemeen delen der kennis)

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik weet even meer dan genoeg.

Zal eens het e.e.a gaan proberen.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Kan dus een slotje op.

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar woon je en hebben buurtgenoten wel ontvangst ?

 

Daarnaast moet je een DAB radio ook niet te dicht bij een PC zetten. Als er een PC in de buurt staat zet het ding dan niet alleen uit maar trek ook de stekker uit het stopcontact (of zet het knopje achter op de PC op uit). Hoe verder van de PC af des te beter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu de vraag , mag ik een winkelier aansprakelijk gaan stellen dat ik door de bij geleverde antenne geen ontvangst heb ?
Niet dat ik een schadeclaim in ga dienen maar gewoon het idee.

 

Hangt er m.i. vanaf; als je de winkel bent binnengestapt en gezegd hebt: doet u die maar, dan heb je geen poot om op te staan.

Als je je hebt laten adviseren, de winkel nabij je woonplaats staat, en je hebt laten blijken dat DAB voor jou belangrijk is, dan is de winkelier tekort geschoten.
In het laatste geval zou ik staan op ruilen voor een exemplaar met internet radio. Waarom hecht je zo aan DAB?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Francky1964

Heb in Duitsland een DAB+ wekkerradio gekocht.

Geen baggermerk.

Dacht leuk, meer zenders om naar te luisteren.

DIng kraakt alleen maar in de DAB+ modus, staat nu dus maar op FM.

 

Hopen dat de dekking beter gaat worden in de toekomst, tot nu toe een miskoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe het in Nederland aan toe gaat. Hier gaat men en is men verplicht meer en beter te isoleren. 

Waar je vroeger op bepaalde plaatsen perfecte ontvangst had met gsm's, en andere ontvangst apparatuur via antenne, is het nu een ware ramp, dankzij deze isolatie.

In België, gaat het met de ontvangst van diverse zaken, met beter te isoleren er slechter aan toe.

Ik lees wel dat je buiten de ontvangstzone ligt, maar als in België ook ooit dab+ komt, lijkt het er meer en meer op, dat we weer met buitenantenne's zullen moeten werken, voor ontvangst, of zoals anderen aangeven internet radio.

Waar ik woon, ben je zowel met een gewone fm radio, als met een gsm zo goed als niks binnen.

Wil ik naar onze openbare radio, radio 2 luisteren, dan moet ik dit doen via het net.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dab + is in Nederland inderdaad bagger.

Heb zelf al heel wat Dab modules geprobeerd, maar met een binnen antenne is het naad!

Met een buiten antenne ( rond straler op 7 mtr hoogte) gaat het goed.

maar de minste weersverslechtering zorgt voor hakkelen of totaal geen ontvangst.

Als je digitaal wil ontvangen, dan maar Internet radio....totdat het misschien ooit beter wordt. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

satcor64,

 

je zou ook kunnen schrijven; helaas is de dekkingsgraad van de DAB+ zenders niet voldoende in plaats van DAB+ is bagger

 

DAB+ is prima, harstikke fijn en kwalitatief op hedendaags niveau

een weelde voor ons automobilisten en thuisgebruikers met voldoende ontvangst

en dat vraagt dus om snelle expansie en uitbouw van de antennes!

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dab + is in Nederland inderdaad bagger.

Gisteren van Maastricht naar Hoorn gereden v.v. en geen enkel moment vast kunnen stellen.

 

Ik kan je bevindingen niet met je delen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe het in Nederland aan toe gaat. Hier gaat men en is men verplicht meer en beter te isoleren.

Waar je vroeger op bepaalde plaatsen perfecte ontvangst had met gsm's, en andere ontvangst apparatuur via antenne, is het nu een ware ramp, dankzij deze isolatie.

In België, gaat het met de ontvangst van diverse zaken, met beter te isoleren er slechter aan toe.

Ik lees wel dat je buiten de ontvangstzone ligt, maar als in België ook ooit dab+ komt, lijkt het er meer en meer op, dat we weer met buitenantenne's zullen moeten werken, voor ontvangst, of zoals anderen aangeven internet radio.

Waar ik woon, ben je zowel met een gewone fm radio, als met een gsm zo goed als niks binnen.

Wil ik naar onze openbare radio, radio 2 luisteren, dan moet ik dit doen via het net.

Er is al DAB+ in België.

Commerciële Vlaamse zenders via Norkring, één testzender bij de VRT en enkele bij de RTBF.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat veelal slechte ontvangst te wijten is aan een slechte antenne.

De meeste DAB-ontvangers hebben een simpel sprietje welke m.i. binnenshuis niet optimaal functioneert.

Dan wordt in auto's bij gebrek aan af-fabriek DAB radio's gewerkt met een aparte adapter welke dan een eigen raamantenne heeft en dus niet werkt via een dakantenne zoals de FM radio.

Als je een beetje verstand van antennes hebt weet je dat een dakantenne ver superieur is in de auto.

In een thuissituatie zou ik ook alleen een radio gebruiken met externe antenneaansluiting en dan een antenne op dak of op zolder.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus een beter antenne.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...