Ga naar inhoud


ndr komt met nieuwe radiozender


de vrije fries

Aanbevolen berichten

De BR heeft BR Heimat, ook een publieke, digitale zender met volksmusik. In Duitsland is kennelijk een behoefte aan dit soort zenders.

Net als de behoefte in Nederland aan allerlei minderheidzenders.

Ze weerspiegelen de kleurschakeringen van samenleving.

 

Het is een van de zegeningen van het digitale tijdperk dat men het zoveel minderheden naar de zin kan maken.

Ik hoef geen oordeel te vellen over NDRGold of  BRHeimat. Waarom?

 

Bovendien: veel muziekzenders op de FM band lijken op elkaar en draaien hetzelfde. In Duitsland, in Nederland.

Het is in ieder geval te verwachten dat NDRGold niet meer van hetzelfde gaat worden. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


De zender zal nieuw zijn, maar de muziek die blijft het zelfde, die muziek kun je op meerdere zenders beluisteren.

Belangrijk is, zo weinig mogelijk reclame!

 

Mijn favoriet is:http://1000goldschlager.de/

 

Die kun je ook via internet beluisteren.

Schlagerparadies is ook in Niedersachsen op dab+ te ontvangen, maar de naam NDRGold suggereert niet "meer van hetzelfde".

Over een week of twee kunnen we een oordeel geven.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die schlagermuziek tonen doen me terugdenken aan de tijd toen we bij oom op bezoek gingen, oom was getrouwd met een Duitse en er galmde steevast schlagermuziek uit de transistor en als kinderen vonden we dat toen raar. Is wel heel populair in Duitsland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist heel populair

en bij de Nederlanders en vlaams Belgen zijn dat de smartlappen

eveneens razendpopulair

 

dat op zich is een smaak en over smaak valt niet te twisten in dit Topic

over wansmaak kan man natuurlijk wel twisten ;)

 

hoe meer zielen hoe meer vreugd

hoe meer zenders hoe meer keus

( was dat jacobse en tedje van es)

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen zijn meuk natuurlijk maar ik ben echt verbaasd hoeveel van jullie van schlager houden. Ik heb best een brede smaak maar schlager gaat me echt te ver.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

En de NDR is gestart met de nieuwe radiozender...

 

http://www.ndr.de/ndrplus/

 

te ontvangen via DAB+ binnen het ontvangstgebied, of via de livestream http://www.ndr.de/ndrplus/epg/stationndrplus106-radioplayer.html

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben enorm verbaasd over de vooringenomenheid van sommige mensen hier. In het begin wordt gesproken van "Gold" en dan later van "Plus". Maar NERGENS kwam het woord "Schlager" überhaupt voor!!!

 

Je mag dan wel aan willen nemen dat Duisters alleen maar Duitslatige muziek uit het verleden kunnen waarderen maar niets is minder waar. WDR4 bijvoorbeeld zondt een aantal jaren geleden nog in hoofdzaak "Schlager" uit maar is intussen op merendeels Engelstalige gouwe ouwe muziek overgestapt.

 

En dan, houd me ten goede, ik ben geen grote luisteraar naar Schlager muziek of 100%NL, maar dat wil niet zeggen dat ik niet van Peter Maffay of Boudewijn de Groot houdt. Of als we naar andere talen kijken bijvoorbeeld van Gilbert Becaud of van Adriano Celentano. En dan noem ik alleen nog maar "gouwe ouwe artiesten".

 

Toch vind je ook dat soort zangers op zenders die in hoofdzaak of alleen muziek in de eigen landstaal zingen. Ik heb het altijd enorm dwaas gevonden als mensen hun eigen taal en cultuur in de vuilnisbak menen te moeten werpen omdat je alleen wat in het Engels gezongen wordt mooi mag vinden. Niets ten nadele van het Engels maar er is zo ontzettend veel meer om van te genieten. Als je ervoor open staat tenminste. Er wordt trouwens ook nu soms echt fantastisch materiaal in allerlei talen geproduceerd waar we door onze eenkennigheid nooit weet van zullen hebben. Het grootste verschil met de sixties en seventies toen we nog open stonden voor alle culturen, kijk maar naar de top 40 van die tijd.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik helemaal met je eens T90user.

 

Ik luister erg graag naar muziek in diverse talen, Duits, Russisch, Deens, Noors, Zweeds, Tjechisch... noem maar op. Ik kan er ontzettend van genieten... Ook van Peter Maffay hoor... die man heeft mooie nummers gezongen.  Er is inderdaad zó veel moois te horen. En dat allemaal binnen handbereik via een internetradio, die je aan je versterker aansluit om het in prima kwaliteit te kunnen beluisteren.

 

Dat nu alles maar in het Engels moet, is wat me stoort aan de Eurosong contest (ESC)... je hoort vrijwel geen verschil meer tussen al die nummers, terwijl je vroeger de eigen identiteit van de landen zo goed kon horen. Toen was het voor mij veel mooier allemaal. Er dreigt veel verloren te gaan...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

T90user,

 

iedereen zijn gelukzaligheid en dus ook zijn mondwerk met kritiek en/of lof over een nieuwe zender

 

maar het Topic gaat niet over de vraag of we het iets vinden

het gaat over er is een extra, een nieuwe

das mooi

 

als je de zender zou moeten Categoriseren dan valt het onder een zender voor Schlagers > klik lees en zie

 

Gute Nachricht für alle Schlagerfans im Norden: Das neue Radioprogramm NDR Plus ist gestartet. Das digitale Schlagerformat sendet rund um die Uhr das Beste aus 50 Jahren Schlagergeschichte.

Bron NDR Plus

daar is niets mis mee.

 

vooringenomenheid is hier geen thema

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...