Ga naar inhoud


Fransat


Aanbevolen berichten

Even terug naar Fransat...  Een CKu LNB sluit je volgens mij niet 1-2-3 even op een reguliere Enigma2 ontvanger aan tesamen met de reguliere LNB's voor de Astra's....

 

Of kan dat wel ?

 

5.0°W Eutelsat 5 West A

CKu

 

Een C/Ku-band LNB kan je ook op Enigma2 aansluiten hoor. Ligt er meer aan i.c.m. wat nog meer.

Maar heb je die C-band nog nodig? Voor France2/3 enz. niet in ieder geval.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Tot enkele dagen geleden keek ik op 5W naar de vrije Fransat zenders. Die zijn plotseling allemaal geblokkeerd. Ook de vrije op Zwitserland gerichte zenders op 9E zijn intussen gedeeltelijk gestopt.

 

Waar halen jullie je Fransat kaart? Ze sturen hem waarschijnlijk niet op naar Nederland.

Ik heb wel een tntsat kaart (meerdere zelfs), maar Oscam kan daar sinds juni, of zo, nog steeds niet mee overweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Fransat kaarten zij te koop in elke supermarkt in Frankrijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zenders van 9e zijn naar 33e gegaan en zenden in dvb-s2x uit nog wel vrij te ontvangen. Voor dvb-s2x zijn nog geen ontvangers te vinden. De vrije Franse zenders van 5w zijn achter de codering gegaan. Een fransat kaart kan je kopen via franse webwinkels kopen en naar nederland laten sturen zo heb ik het ook gedaan. Kaart is onbeperkt geldig. Ik kan je wel helpen aan de goede oscam instellingen

aangepast door egbertjan

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. Ik kom meerdere keren per jaar in Frankrijk, maar de Fransatkaarten zijn me in de supermarkten nog nooit opgevallen. Volgende keer eens beter opletten. Over twee weken kom ik in Parijs, maar in het centrum zie je niet veel supermarkten. Wel de fnac. Die verkoopt meestal wel ontvangers enz. maar meestal geen losse kaarten, voor zover ik weet. Overigens valt het aanbod in de winkels vaak erg tegen. Ze willen liever via internet verkopen.

De tntsat-kaarten heb ik altijd via een adres in Frankrijk besteld.

 

Egbertjan, zou je me een betrouwbare webwinkel kunnen noemen, waar ik een fransat kaart kan kopen?

 

Van je aanbod me te helpen aan de juiste oscam instellingen maak ik t.z.t. graag gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het noemen van (web) winkels op sat4all is niet toegestaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ik weet is een Fransat kaart niet los verkrijgbaar. Het is n.l. juist de bedoeling dat je de kaart samen met de ontvanger gebruikt dus losse verkoop is dan onlogisch. In de supermarkten liggen zeker geen losse kaartjes maar wel ontvangers met kaart in de verpakking. TNTSat kaartjes zijn wel los verkrijgbaar (per post) maar om die werkend te krijgen op je E2 ontvanger (en vooral werkend te houden) is een pijn in het achterwerk.

Net over de grens bij Rijsel ligt aan je linkerkant een grote supermarkt. Ik begrijp dat namen noemen niet mag dus laat ik zeggen dat hij niet te missen is. Hier kan je een Fransat kastje kopen voor tussen de 80 en 90 Euro inclusief kaart dus. Er is ook een Viaccess module met kaart voor ongeveer hetzelfde bedrag. Deze module heb ik echter nog niet in een supermarkt gezien maar wel in speciaal winkels. Het Fransat logo zit daar wel ergens op de ruit geplakt. De kaart geeft nog steeds beeld bij mij en het HD beeld is onvergelijkbaar met de NL zenders, haarscherp !!

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een losse V6 kaart bij een franse webshop gekocht (€ 27); alleen verkoopt deze nu geen losse kaarten meer.
Enkel nog met bijhorende ontvanger of CI+ module.

 

Als je goed zoekt op het internet, kan je de kaart voor € 29,- vinden bij andere franse webshops.
(google: carte-fransat-3700903302894)

 

Met een goede oscam.server [reader] wordt de kaart bij het afstemmen op een fransat zender, binnen enkele tellen geactiveerd.

 

Maar volgens een sat4all lid zouden losse kaarten ophouden met werken in oscam:

https://www.sat4all.com/forums/topic/342412-franse-hd-zenders-op-eutelsat-5w/?p=2406923
https://www.sat4all.com/forums/topic/342412-franse-hd-zenders-op-eutelsat-5w/?p=2406935

Dus als je het zekere voor het onzekere wil nemen, neem je best de CI+ module of ontvanger erbij.

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet precies welke supermarkt je net boven Rijssel (Lille) bedoelt. Anders is er een nog grotere net voorbij Arras (richting Parijs). Ik kom er volgende week langs. Ik zal eens kijken.

Voordeel van zo'n ontvanger met kaart, vind ik dat je bij problemen met je eigen ontvanger (verandering van codes e.d.) tijdelijk kunt terugvallen op de ontvanger, hoe waardeloos die ook is. Met een module kan dat natuurlijk niet. Ik heb buiten Frankrijk nog van niemand gehoord dat hij hem aan de praat heeft gekregen.

En wanneer de prijzen toch bijna gelijk zijn...

 

Achteraf gezien, had ik er van de zomer een moeten kopen. Ik had een extra TNTsat-ontvanger nodig. De eenvoudigste ontvangers kostten gedurende ongeveer 2 weken, toen ik in het zuiden was, nog geen € 50,00. Ook die voor fransat. Maar ik kon toen nog geen 5W ontvangen. Intussen wel.

 

Eigenlijk verbaast het me dat je de Fransat-kaarten niet los kunt krijgen, zoals de TNTsat-kaarten. Wat als je kaart zoek raakt, of beschadigd? Ik zie er op Franse fora ook vragen over. Dat "levenslang geldig" is voor velen een wassen neus. Wanneer na een paar jaar je ontvanger stuk gaat, moet je weer een nieuwe mét kaart kopen.

 

Overigens heb ik mijn TNTsat intussen ook weer aan de praat gekregen. Naar aanleiding van mijn vraag over fransat kreeg ik verscheidene reacties over TNTsat. Met enige hulp en gesleutel draait dat weer. Maar ja, voor hoelang? Dus toch fransat erbij halen.

 

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voordeel met een CI module is dat je de beide readers in de duo2 gewoon met kaarten kan blijven gebruiken.Of zie ik dat verkeerd ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn fransat kaart met ci+ module via een webshop gekocht. Ik heb er ook een biss abonnement op van 5 euro per maand en de 2 zenders uit baskenland werken bij mij ook allemaal via oscam.

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

interessant want zou ook wel die fransen wilen op mijn duo2 met openvix.Als het werkt heb je er voor 60 euro de franse zenders bij (levenslang).Met module of zonder.Met module lijkt interessanter omdat dan de kaarten van 2 anderen in de readers kunnen blijven.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...