Ga naar inhoud


Fransat


Aanbevolen berichten

@MaartenM. In Parijs centrum heb je kabel en snel internet, de mensen kijken daar niet via de Sat dus zul je daar niet zo snel kastjes vinden. Je kan b.v. wel bij Bercy 2 kijken (even de metro in dus), ik denk dat je daar wel succes hebt. Kijk dan bij de TV boer. Natuurlijk kan je ook via veilingsites kijken waar mensen gebruikte spullen aanbieden. Daar zal je best een kaartje vinden en de verkoper kunnen overhalen het op te sturen naar het buitenland. Alles heeft een risico natuurlijk. De grote hypers, buiten de stad, hebben een wit- en bruingoed afdeling, daar vind je kastjes van zowel Fransat als TNTSat. Zoals al gemeld TNTSat wisselt frequent van key en je kaart werkt maar 5 jaar waarna je een nieuwe mag aanschaffen voor €15,-. Fransat werkt levenslang, of beter zolang je kastje het volhoud. Er is echter geen garantie dat Fransat zijn key niet zal aanpassen maar dan heb je altijd je kastje nog totdat de key weer openbaar is. Het HD beeld is fenomenaal goed, ook via het Franse kastje, echter zappen gaat heel langzaam. Succes allemaal.

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@MaartenM. In Parijs centrum heb je kabel en snel internet, de mensen kijken daar niet via de Sat dus zul je daar niet zo snel kastjes vinden. Je kan b.v. wel bij Bercy 2 kijken (even de metro in dus), ik denk dat je daar wel succes hebt. Kijk dan bij de TV boer. Natuurlijk kan je ook via veilingsites kijken waar mensen gebruikte spullen aanbieden. Daar zal je best een kaartje vinden en de verkoper kunnen overhalen het op te sturen naar het buitenland. Alles heeft een risico natuurlijk. De grote hypers, buiten de stad, hebben een wit- en bruingoed afdeling, daar vind je kastjes van zowel Fransat als TNTSat. Zoals al gemeld TNTSat wisselt frequent van key en je kaart werkt maar 5 jaar waarna je een nieuwe mag aanschaffen voor €15,-. Fransat werkt levenslang, of beter zolang je kastje het volhoud. Er is echter geen garantie dat Fransat zijn key niet zal aanpassen maar dan heb je altijd je kastje nog totdat de key weer openbaar is. Het HD beeld is fenomenaal goed, ook via het Franse kastje, echter zappen gaat heel langzaam. Succes allemaal.

een TNTsat kaart is maar 4 jaar geldig

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb al vaker een nieuwe TNTsat-kaart naar het adres van een Frans vriend laten sturen. Maar soms gaat het fout, al doen ze niet moeilijk als je dan belt. Of in mijn geval geval: laat bellen. De laatste keer moest er twee keer opnieuw een kaart worden gestuurd. De laatste kwam normaal aan, van de 2 andere kwam er na enkele weken 1 alsnog aan. Lang leve de Franse post.

 

Daarom, nu ik dan toch 5W heb, maar eens fransat proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na wat zoeken in mijn rommeldoos, kwam ik nog een smartreader van Maxdigital tegen (blauwe versie). Kan ik deze zo in een USB-bus van mijn Vu+ Duo2 steken en hem met oscam  aansturen d.m.v. /dev/ttyUSB#, waarbij # een nummer is? Of moet ik eerst iets anders installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou moeten werken. Kijk hier eens:  http://www.streamboard.tv/wiki/OSCam/en/Config/oscam.server#device

 

Of dat speficiek type ermee werkt?  Enige manier uitproberen.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt. Op een andere wiki-pagina kwam ik al het een en ander tegen.

De devices mouse, smartreader en smargo heb ik geprobeerd, het commando 'lsusb' geeft een reeks bussen en devices. Welke moet ik hebben?

De poorten USB0 t/m 2 heb ik geprobeerd. Meestal kreeg ik geen reactie, maar op USB0 kreeg ik een soort foutmelding op de statuspagina van oscam. Ik weet nu even niet meer uit mijn hoofd wat.

 

Mijn smartmouse in de computer steken hielp me ook niet verder. De computer blijft naar stuurbestanden zoeken en komt niet meer terug. Dus een serienummer krijg ik niet.

 

Tot nu toe is het dus nog niet gelukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik dit (voor smargo triple)

protocol                      = smartreader
device                        = TripleP3;Serial:0000035a

In Uw geval

 

protocol                      = smartreader
device                        = SR;Serial:uw_serial

 

of

 

protocol                      = smartreader
device                        = SRv2;Serial:0000035a

 

 

In Oscam vind je onder Readers een knop scan USB.

Gebruik die eens en zoek daarin de smartreader.

Ik kiijg dit:

 

Bus 001 Device 002: ID 0403:6011 Future Technology Devices International, Ltd FT4232H Quad HS USB-UART/FIFO IC

        iProduct 2 Triple Reader+       iSerial 3 0000035a aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb openvix en dat is openpli versie  ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de USB-readers opvraag in oscam, krijg ik dit te zien:

 

Bus 004 Device 002: ID 148f:5372

Bus 007 Device 002: ID 0403:6001

Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002

Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0002

Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0002

Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0002

Bus 005 Device 001: ID 1d6b:0001

Bus 006 Device 001: ID 1d6b:0001

Bus 007 Device 001: ID 1d6b:0001

Bus 008 Device 001: ID 1d6b:0001

 

Dezelfde lijst krijg ik in telnet met het commande lssub te zien.

Dat 1d6b staat hiervoor:

1d6b  Linux Foundation	0001  1.1 root hub	0002  2.0 root hub	0003  3.0 root hub	0100  PTP Gadget	0101  Audio Gadget	0102  EEM Gadget	0103  NCM (Ethernet) Gadget	0104  Multifunction Composite Gadget	0105  FunctionFS Gadget	0200  Qemu Audio Device

De regel zoals jij die in je bericht laat zien, heb ik volgens mij gisteren ook ergens gezien. Maar ik kan hem met geen mogelijkheid terugvinden.

aangepast door MaartenM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lukt nog steeds niet, maar er is wel iets meer te zien. Op de vu+ blijft niets te zien. Het scannen van USB in oscam geeft het lijstje zoals hierboven staat.

Op mijn xtrend et8500 in eerste instantie ook, maar wanneer ik de smartreader in een USB-slot steek, komt er op 1 plaats het volgende te staan: Bus 007 Device 002: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd FT232 USB-Serial (UART) IC

Later werd dat (op dezelfde USB) Device 003.
 

In het statusscherm van oscam staat voor de reader "reader device error". Maar alleen als ik als protocol mouse of smargo kies. Kies ik, smartreader als protocol, dans wordt in het statusscherm niets weergegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@satmaat, bedankt, maar ik had dat al geprobeerd. Maar mijn computer bleef maar zoeken, hij accepteerde de reader niet.

 

MAAR... het is gelukt. Uiteraard hier en daar de nodig draadjes via internet gezocht, uiteindelijk de oplossing op dit forum gevonden in

 

Oscam werkt niet met smargo en/of triple reader.

 

N.l. app usbserial installeren, daarna de reader aanspreken via:

 

protocol                      = smargo
device                        = /dev/ttyUSB0

 

Nu werkt het op de Xtrend et8500.

 

Later kijken of het zo ook lukt op de Vu+ Duo2, omdat ik daar eigenlijk niets van de reader zie. Maar nu even niet, er lopen op het moment enkele opnames.

 

Bedankt in elk geval voor alle moeite.

aangepast door MaartenM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...