Ga naar inhoud


CD zenderlijst voor Samsung UE50H6270


Henze

Aanbevolen berichten


Met de F serie van Samsung uit modeljaar 2013 gaat het vrij gemakkelijk:


 


Het toestel staat dus op EU- Germany, en na het kanalen zoeken op Astra 1/2/3 staat ARD en ZDF op de 1e en 2e plaats. En je kan alleen maar kiezen voor Duitsland/Zwitserland/Oostenrijk. De menu-taal is overigens wel in Nederlands in te stellen.


 


Je moet de tv uitzetten en opnieuw inschakelen door op: INFO > MENU > MUTE > POWER te drukken. Even wachten en de tv komt in het service menu. (eigenlijk alleen voor de tv reparateur!)


 


Oppassen met wat je doet nu, Je gaat naar: "Options"  en dan naar "Local-set" > EU-Germany en dat verander je in "EU-Benelux (op pijltje links/rechts drukken) dan  terug naar: "Factory reset"  en dan gaat de tv uit, dan weer gewoon aanzetten met Power,  dan moet je alle instellingen opnieuw doorlopen, maar nu kan je gewoon kiezen voor CD/TVV/TELESAT fastscan en HD of SD lijst 


Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Duitsland Samsung UE32F6170 gekocht en geen Ned. HD zenders te ontvangen/scannen.

Het toestel staat dus op EU- Germany, en na het kanalen zoeken op Astra 1/2/3 staat ARD en ZDF op de 1e en 2e plaats. En je kan alleen maar kiezen voor Duitsland/Zwitserland/Oostenrijk.

Dat lijkt mij juist een verademing.

Een vaste kanalenlijst voor zenders waar ik vaker naar kijk i.p.v. de CD kanalenlijst die ik nooit gebruik voor de NL zenders en met een kanalenlijst die ik al na het kiezen van de bron "satelliet" in eigen volgorde kan instellen bij satpositie Astra 3.

 

Krijg je op zo'n Duits toestel de keuze uit drie kanalenlijsten, CH - A of D?

Of zit alles wat Duitstalig is eerst, met prioriteit voor Duitsland?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt niet uit of het toestel op landcode duits of benelux staat volgens mij. In plaats van de duitse of de canaldigitaal volgorde kan je ook voor -satelliet- kiezen of voor een bepaalde satelliet, bijvoorbeeld de Astra 3 of zo.

In die lijst kan je dan je favoriete zenders selecteren en heb je de zenders die jij in je lijst wilt. (helaas wel met hetzelfde kanaalnummer als in de oorspronkelijke lijst)

Je komt in dat menu door op -ch list- te drukken en daarna op de cursor rechts en de cursor naar boven.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over die F serie had ik erop gezet om Scarlette te helpen.

 

Maar dit onderwerp is van Henze, die wil weten of van zijn Samsung H serie de landcode veranderd kan worden.

 

Ik vind het nogal ingewikkeld, maar op het Sammy go forum vind je veel informatie.......

 

Klik even op de ze link;

 

http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=75&t=7882&start=50

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

bedankt voor de tips en trucs, heb het dit weekend dan toch opgelost.

Het bleek een tweetraps raket te zijn.

Om één of andere reden (echt, vraag me niet hoe of waarom), maar in het menu ...

Menu >> Zenders >> Kanaalinstellingen >> Satellietsysteem >> LNB-Instellingen >> Modus DiSEqC...

stond bij alle drie de satellieten (19,2 / 23,5 / 28,2) op "UIT".

Dit moet dus 1/4, 2/4 en 4/4 zijn ....

Toen ik dit had gecorrigeerd had ik tenminste weer ontvangst op een boel transponders (snap trouwens niet waarom een deel het dus wel bleef doen, maar goed).

Daarna kun je onder ... Menu >> Zenders >> Kanaalinstellingen >> Handmatig afstemmen ... de ontbrekende transponders invoeren en direct scannen. Alleen zo vindt'ie de zenders zoals NPO1,2,3 HD enz.

De transponders vooraf invoeren (ergens bij Satellietsysteem) werkt dus niet, die onthoud'ie niet.

Daarna vlijtig de boel handmatig in der juiste volgorde gezet en hopelijk voorlopig geen veranderingen meer van CD.

Halleluja :)  :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt mij juist een verademing.

Een vaste kanalenlijst voor zenders waar ik vaker naar kijk i.p.v. de CD kanalenlijst die ik nooit gebruik voor de NL zenders en met een kanalenlijst die ik al na het kiezen van de bron "satelliet" in eigen volgorde kan instellen bij satpositie Astra 3.

 

Krijg je op zo'n Duits toestel de keuze uit drie kanalenlijsten, CH - A of D?

Of zit alles wat Duitstalig is eerst, met prioriteit voor Duitsland?

Hmm, ja, heb bij mij inderdaad de keuze Zwitserland, Duitsland of Oostenrijk. Heb echter alleen Duitsland geprobeerd. Dan komen na eenauto-scan idd alle Duitse zender op kanaal 1, 2, 3 enz. Ondanks dat ik al 10,5 jaar in Duitsland woon, kijken we praktisch geen Duitse TV, altijd de Nederlands kanalen (hoezo integratie ;-) Alleen kijk ik hier de Formule 1 op RTL+ (net zoals de meesten in NL geloof ik). PS: tijdens de (soms lange reclames) doet Sky F1 het ook prima als Internet-stream op b.v. http://cricbox.tv/sky-sports-f1-live-streaming  (wel je Ad-Blocker aanzetten! )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarna vlijtig de boel handmatig in der juiste volgorde gezet en hopelijk voorlopig geen veranderingen meer van CD.

 

Alle CD zenders nog in een van de vijf favorietenlijstjes gezet of ze alleen in Astra 3 laten staan?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Met de F serie van Samsung uit modeljaar 2013 gaat het vrij gemakkelijk:

 

Het toestel staat dus op EU- Germany, en na het kanalen zoeken op Astra 1/2/3 staat ARD en ZDF op de 1e en 2e plaats. En je kan alleen maar kiezen voor Duitsland/Zwitserland/Oostenrijk. De menu-taal is overigens wel in Nederlands in te stellen.

 

Je moet de tv uitzetten en opnieuw inschakelen door op: INFO > MENU > MUTE > POWER te drukken. Even wachten en de tv komt in het service menu. (eigenlijk alleen voor de tv reparateur!)

 

Oppassen met wat je doet nu, Je gaat naar: "Options"  en dan naar "Local-set" > EU-Germany en dat verander je in "EU-Benelux (op pijltje links/rechts drukken) dan  terug naar: "Factory reset"  en dan gaat de tv uit, dan weer gewoon aanzetten met Power,  dan moet je alle instellingen opnieuw doorlopen, maar nu kan je gewoon kiezen voor CD/TVV/TELESAT fastscan en HD of SD lijst 

 

Hallo dunhans, Ach echt, dat gaat daar? Had al in het Service menu lopen zoeken, omdat ik op zoiets hoopt te stuiten, maar daar nix gevonden. Heb nog eens bij mij gekeken, maar het menu-item "Local-set" komt niet voor, ook niet iets anders waar "EU-Germany" staat. Ik vrees das Samsung ondertussen in de gaten heeft, dat iedereen die kan googelen, zo op dit menu stuit en de landinstellingen omzeilen kan, zodat ze dit elders verstopt hebben, of echt vast in de HW hebben gebrand, want de SW is ook dezelfde als je zoekt op de site van Samsung NL of D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over die F serie had ik erop gezet om Scarlette te helpen.

 

Maar dit onderwerp is van Henze, die wil weten of van zijn Samsung H serie de landcode veranderd kan worden.

 

Ik vind het nogal ingewikkeld, maar op het Sammy go forum vind je veel informatie.......

 

Klik even op de ze link;

 

http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=75&t=7882&start=50

Hallo dunhans,

Ja op deze site / dit dorum van Sammy go had ik ook al lopen snuffelen, maar dit zijn echt wel de hardcore gasten hier. Daar ga ik toch maar niet aan beginnen met mijn TV-tje, ik geloof dat je daar 1. meer vrije tijd voor moet hebben en 2. geen vrouw en dochter die je voor gek verklaren als je zo je TV bricked. Hoewel het me wel een leuke hobby lijkt, om je TV zo the kraken en van nieuwe SW te voorzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle CD zenders nog in een van de vijf favorietenlijstjes gezet of ze alleen in Astra 3 laten staan?

Hallo Prawo,

Nee, nog geen favorieten lijstje aangelegd, gewoon de zenders die ik vooraan wilde hebben verplaatst, tussendoor nog honderden zenders verwijderd (TAQ xyz, C+ xyz, Sky xyz, enz), hoewel dit eigenlijk ook zinloos is, maar goed. De hele zenderlijst bestaat dus nu in principe uit mijn favorieten vooraan (1 t/m 30 of zo) en dan de rest zoals ze gevonden werden op 19,2 / 23,5 en 28,2

Bedankt voor de tips nogmaals!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Die samsung F serie is van een vriend van mij.

Ik weet niet of ik het aandurf om daar de software te gaan veranderen.

Ik weet wel dat ik op deze tv enkele jaren geleden ook kon kiezen voor Nederland en er kwam zelfs M7 group in voor wat ik toen ook aangeklikt heb.

Hierna kreeg ik gewoon beeld op CD.

Helaas kan ik dit alles nu niet meer terug vinden.

Zou er dan misschien een auto update geweest zijn zodat ik die keuze niet meer heb?

humax 5400,xcam, Vu+Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja. Het lijkt me sterk, maar het zou ook kunnen.

Ja en voorzichtig zijn daarmee. Maar het is echt simpel hoor. Anders ga je eerst eens dat service menu proberen en verander je niks. Een dag later ga je een paar stapjes verder. Het is beslist veel makkelijker als die tv fastscan heeft!

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...