Ga naar inhoud


TVV Handelspraktijken


WVtotdetweede

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Ja, dus een internationale levering.

 

Die diensten zijn gericht op afleveren, niet op terug sturen.

Wanneer een pakje geweigerd wordt, gaat dat niet meteen terug.

 

En een pakje bestellen en dan weigeren zijn ook geen gebruikelijke handelspraktijken.

 

De TS gaat hier dus ook niet vrijuit.

 

Het laat onverlet dat ts wel zijn geld terug moet krijgen, nadat TVV het pakket terug gekregen heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is geen onwil, TVV geeft aan dat wanneer de ontvanger geretourneerd wordt, het geld terug geboekt wordt.

 

Er  zijn wel 2 kanten aan deze zaak.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat conform de regels iets als niet geleverd bestempeld kan worden is inmiddels helder, doch enkel na veel gevraag, geschrijf en onduidelijkheid te hebben weggenomen

voordat in een systeem verzending en retour ontvangst geregistreerd zijn gaan weken voorbij, afgezien van de logistiek en feedback

enkel de grote commercieel heeft dat overzicht bij levering aan de deur middels de electronisch-digitale terugkoppeling met de firma

 

ik kan me voorstellen dat anderen (TVV) ook eerst die duidelijkheid willen hebben, dus kan het een tijd duren voor de retour zending als zo danig wordt geaccepteerd " als recht van reclame "  binnen de wettelijke 14 dagen.

hoe de ombudsman er over zal denken is niet relevant

hoe wij erover denken eigenlijk ook niet

als de vraagsteller helderheid van zaken gegeven zou hebben had hij meer kans op steun gehad en gekregen

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Digitaal teken je bij ontvangst, ook bij Postnl.

Bij niet afleveren wordt er ook niet digitaal getekend, immers er wordt niet geleverd.!!

 

Dat het eerste bericht niet alle gegevens bevatte is niet relevant, daarom zit je op een discussie board.

Bovendien is niet iedereen zo bijdehand om direct alle gegevens op te kunnen schrijven..

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Hij heeft gewoon in België bestelt en het pakket is door een Belgisch postbedrijf vervoerd (PostNL is immers op de Belgische markt actief) naar een Belgisch adres.

 

Hier is gewoon het Belgische recht van toepassing en ook daar heb je een afkoelperiode.

 

http://economie.fgov.be/nl/consument/Handelspraktijken/Ventes_distance/#.V2TYnuZ97GI

 

Het pakket wordt door de vervoerder gewoon als 'Geweigerd' genoteerd en gaat retour afzender.

 

Ook in België is de afzender bij aankoop op afstand geheel verantwoordelijk voor het vervoer.

 

Het enige dat je TS kunt aanrekenen is dat hij niet duidelijk genoeg geweest is over de  afleverpoging van het pakket. Dat veranderd echter niets aan de wettelijke verplichting van verkoper.

 

Hier staan de tamelijk onvolledige algemene voorwaarden bij aankoop webshop TVV: https://www.tv-vlaanderen.be/algemene-voorwaarden

 

Daar wordt vermeldt dat ze binnen 30 dagen terug betalen indien je binnen 14 dagen na ontvangst afziet van de verkoop.

 

Ontvangst is echter in dit geval niet bepalend, eerder de datum van aankoop ofde datum van de  afleverpoging. De wet zegt namelijk helemaal niet dat het het pakket ontvangen moet hebben, je kunt er zelf al vanaf zien voordat ze het hebben verzonden.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daarom is het altijd wenselijk twee kanten te horen.

En riskant een oordeel te vellen bij een eenzijdige getuigenis.

Als jij ts niet wilt veroordelen omdat hij onvolledige informatie heeft gegeven, mag je TVV al helemaal niet veroordelen, want die heeft de kans daartoe (nog) niet gehad. Maar dat doe je al wel in #29.

 

En laten we eerlijk zijn: niet TVV is nalatig in deze, maar ts. Want hij heeft iets zeer ongebruikelijks gedaan. De bestelling gaf aan "bestemming bereikt" en vervolgens weigert bestemming waartoe hij zelf opdracht had gegeven. Hij heeft bovendien onnodige kosten veroorzaakt.

 

Ik weet evenmin, of ts TVV ook heeft gemeld dat hij het artikel (op deze, zeer ongebruikelijke wijze)heeft laten "terugsturen". 

 

Simpelweg weigeren aan de deur van iets wat je in eerste instantie wel hebt laten aanrukken is zo tegendraads dat je niet mag verwachten dat een systeem dat als missie heeft "altijd leveren" (Afleveren bij buren bij "niet thuis" of briefjes achterlaten dat men nog een aantal keren terugkomt, tot en met een officiële afhaalplek) in dit soort weigeringen voorziet. 

 

Je schakelt je auto tijdens het vooruit rijden toch ook niet in zijn achteruit?  :crazy:

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontvangst is echter in dit geval niet bepalend, eerder de datum van aankoop of de datum van de  afleverpoging. De wet zegt namelijk helemaal niet dat jet het pakket ontvangen moet hebben, je kunt er zelf al vanaf zien voordat ze het hebben verzonden.

Ervanafzien kan soms al op de website kort nadat je de aankoop hebt gedaan.

 

Maar voorwaarde is natuurlijk altijd, dat de communicatie over weigering of terugzending duidelijk is naar alle partijen.

Simpelweg ontvangst weigeren zonder toelichting en na betaling moet m.i. wel leiden tot een kwetsbare route terug naar de leverancier.     

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Retour is retour, de vervoerder werkt in opdracht van Tvv en die twee dienen te communiceren.

De ontvanger staat daar volkomen buiten en kan daar geen invloed op hebben.

Als de communicatie tussen opdracht gever en vervoerder niet deugt is het de taak van de opdrachtgever de zaak met de uitvoerder te communiceren.

 

Tvv weet van de regelgeving bij koop op afstand.

Het risico dat de spulletjes terug gezonden wordt is dan ingecalculeerd.

Willen ze het risico van terug zenden niet nemen moeten ze geen verkoop op afstand doen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit een identieke rechtszaak gehad van een rek die ik niet wilde betalen, pak was door mij geweigerd wegens te late levering...

Op de zitting van de rechtbank heb ik aan de rechter gevraagd dat de eisende partij  mij het bewijs voorlegde dat ik de zaak ontvangen had.

Ik legde het bewijs van weigering voor

De tegenpartij moest tegen volgende zitting dit bewijs voorleggen, en dat kon ze niet...

Tegenpartij is veroordeeld voor mijn verplaatsingskosten 2x nr Brussel en 2x 4u tijdsverlet...

Het werd een dure rekening en die weigerden ze te betalen...

4maand na uitspraak heb ik een gerechtsdeurwaarder gevraagd dit te "regelen" wat ie met veel plezier gedaan heeft... geld werd door de deurwaarder op m'n rek gestort... einde verhaal van koppigheid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Je schakelt je auto tijdens het vooruit rijden toch ook niet in zijn achteruit?  :crazy:

 

Neen dat klopt maar je kan hem tijdens het vooruit rijden wel stilleggen.

 

Als TVV tussen het tijdstip van bestelling en levering al niet meer wil communiceren hou ik het voor bekeken. VOOR levering had ik de koop al geannuleerd en dit TVV laten weten, het dan bij levering toch nog aanvaarden vond ik niet kunnen dus had ik de zending geweigerd = niet afgeleverd dat is voor mij hetzelfde. Dat het forum het mij kwalijk nam dat ik dat niet van bij de start melde is jammer maar helaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...