Ga naar inhoud


Netgear WNCE2001 voor draadloze verbinding Topfield defect. Alternatieven?


pel

Aanbevolen berichten

Bij een hele grote webshop staat ie nog gewoon te koop, en is op voorraad. Als je zoiets bij een goede webshop koopt met een keurmerk loop je weinig risico, rembours is niet meer van deze tijd en een groot risico voor de webshop als jij het pakket niet aanneemt en zij voor de rembours kosten opdraaien.

Had het kunnen weten... Voorspelbare reactie: eigen schuld... Had je maar bij een goede webshop moeten kopen. Keurmerken? Ze verzinnen ze waar je bij staat. En waar is dan die grote webshop waar ie nog steeds te koop staat? Mail de link maar even. Rembours heet niet meer van deze tijd. Vooruitbetalen en je laten belazeren wel? Valt me op dat wat wel van deze tijd is, altijd in het voordeel is van de leverancier, nooit van de klant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Had het kunnen weten... Voorspelbare reactie: eigen schuld... Had je maar bij een goede webshop moeten kopen. Keurmerken? Ze verzinnen ze waar je bij staat. En waar is dan die grote webshop waar ie nog steeds te koop staat? Mail de link maar even. Rembours heet niet meer van deze tijd. Vooruitbetalen en je laten belazeren wel? Valt me op dat wat wel van deze tijd is, altijd in het voordeel is van de leverancier, nooit van de klant.

UPDATE: na het nodige gebel eindelijk leven: het product heet "niet meer leverbaar". Het heet: geld wordt teruggestort. Dat hoop ik dan maar. Dan zijn we weer gewoon terug bij af. Sjaak(k) stelde laatst dat ie nog gewoon te koop stond bij grote webshop en op voorraad was. Mail dan svp. even de link via de mail.

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPDATE: na het nodige gebel eindelijk leven: het product heet "niet meer leverbaar". Het heet: geld wordt teruggestort. Dat hoop ik dan maar. Dan zijn we weer gewoon terug bij af. Sjaak(k) stelde laatst dat ie nog gewoon te koop stond bij grote webshop en op voorraad was. Mail dan svp. even de link via de mail.

Kreeg 2 berichten via de mail. Een met lijstje webwinkels via Tweakers. Daar gekeken: is het op voorraad? Ja, bij een van hen en niet bij hen maar bij hun leverancier. Ja, zo ging het ook toen ik bestelde: zgn. op voorraad maar als je bestelt niet meer. Mail 2 verwees naar Marktplaats. Tweedehands, tegen elkaar opbieden en vooraf betalen of naar zo te zien andere kant van het land gaan en daar contant betalen... Of: weer vooraf betalen. Ga ik zeker niet doen bij particulieren. Ik heb wel op allerlei websites waar dat kon bericht achtergelaten of men wil mailen zodra product beschikbaar is. Ik wacht nu eerst tot ik hopelijk het geld terug heb en ga dan weer verder met zoeken. Ik snap niet dat dat Netgear niet zorgt dat hun producten in Nederland beter verkrijgbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pel, voor de prijzen die ze op mp vragen kun je je echt geen buil vallen. Afgezien daarvan wat is er zo bijzonder aan een Netgear ethernet bridge, dat je daar niets anders voor kunt kopen? Als je b.v. een TP-Link TL-WA801ND  koopt (€37.99) ben je goedkoper uit die heeft 2 afneembare antennes die de Netgear niet heeft,en een bijgeleverde PoE Power Injector, en doet precies hetzelfde wat jij nu zoekt. ;)

Mijn ervaring is dat TP Link veel waar voor zijn geld bied en erg betrouwbaar is. Ik heb hier diverse TP Link dingen staan tot volle tevredenheid.  :)

Nee, er is niks buitenissigs aan Netgear, maar omdat ik meestal toch nauwelijks snap WAT iets precies doet en hoe, ben ik al lang blij als iets probleemloos werkt zonder dat ik allerlei ingewikkelde dingen moet doen, vage programma;s van internet moet halen enz. Ik heb een website gezien waar ze dat TP-ding bridge, switch, hub, hop, router, het is 1 grote brei voor me, verkopen zonder vooruitbetaling te eisen. Maar hoe ik dat ding verbind met de Topfield??? Met een usb-kabel? Met een ethernetkabel? Overigens moet ik eerst zien of ik mijn geld terug krijg (??) van die webwinkel waar ze die WNCE 3001 toch niet hadden. Maar ik houd jou tip even vast totdat ik een beetje snap hoe ik dat ding zou moeten aansluiten, of er software geinstalleerd moet worden ed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pel, je had de netgear toch ook aangesloten op je Topfield?, de tp link die ik zag sluit je op exact dezelfde manier aan.

Een ethernet bridge (brug) zorgt er eigenlijk voor dat je een draadloze verbinding met je router krijgt.

Je steekt dus een ethernet kabel in je Topfield en in de TP-LINK die als AP(acces point) werkt.

En ja iets bestellen via internet zonder vooruit te hoeven betalen, zo'n webshop zal je niet zo gauw vinden, je moet gewoon over deze angst heenstappen, de webshop waarop ik doel is een hele grote. Bij deze club kun je gratis retourneren en heeft het webwinkel keurmerk, voldoende zekerheid om daar met een gerust hart iets te bestellen. Als je via iDeal betaalt heb je helemaal zekerheid en vaak gratis verzending, jouw bank doet nl alleen zaken met vertrouwde firma's. :/

Zag bij diverse webshops wel plaatjes van o.a. de aansluitingen. Als hij met een ethernetkabeltje aan de Topfield aangesloten kan worden en ik via de WPS-knop verbinding kan maken met het modem (of is het een router?) en dat zou werken, dan zou het klaar zijn. Ik zag ook bij een van de webshops handleidingen ed. Moet ik ook even naar kijken, hoewel ze vaak mijn verwarring alleen maar vergroten...

Webshop waar je bestelt en een acceptgiro krijgt? Een hele grote. Ze verkopen ook boeken, DVD's en Blue Ray's met films enz. enz. Ideal heb ik niet en bovendien is ook dat Ideal niet meer dan: vooruit betalen, alleen op een andere manier. Sommige webshops hebben een factoringbedrijf voor de betalingen die dan achteraf mogen. De rekening komt dan via e-mail en je betaalt op de ouderwetse manier met een overschrijvingskaart. O.k., duurt een paar dagen, maar het werkt nog steeds. Vermoedelijk gaat er meer mis bij internetbankieren dan de banken openlijk zullen toegeven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja als je daar niet aan wil vooruit te betalen, dan zal je naar een fysieke winkel moeten gaan, waar je vaak veel meer moet betalen. :mellow:

Je hebt geen iDeal schrijf je? Iedere bank heeft dat, je hoeft daar verder niets voor te doen of te registreren, ik neem aan dat je wel zo modern bent dat je internetbankiert of doe je alles nog met overschrijvings kaarten? Dan zal je in de toekomst problemen gaan krijgen met betalen alles gaat tegenwoordig elektronisch. :/

Het is dat je hier niets mag noemen en hoe je een prive mail verstuurt, maar bij een heel grote webwinkel krijg je gewoon tegelijk met de bestelling een acceptgiro. Internetbankieren is veel te ingewikkeld en... onbetrouwbaar en.... je hebt geen enkel bewijs meer. Ja, de toekomst is een nachtmerrie: treinkaartjes automaten: het koude zweet breekt me al uit als ik er voor sta. En wat ik zag: er moeten grote hoeveelheden kleingeld in... Dus dat moet je eerst sparen voordat je een kaartje kunt krijgen. Zolang er nog loketten zijn is alles nog oplosbaar maar als die eenmaal weg zijn: ook geen mogelijkheid meer om met de trein te reizen. Bus? Zal wel op zelfde verhaal uitdraaien: geen cash geld meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met al die overvallen op bus chauffeurs is dat begrijpelijk, geen cash geld meer op de bus.

Maar dwalen we niet van het onderwerp af?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPDATE: De TL-WA801ND ontvangen (TP-Link Wireless N Access Point.) Wou meteen al dat ik er nooit aan was begonnen. Aangesloten op de Topfield via ethernet kabel. EN DAN?! Het ding verschijnt dan in lijstje met draadloze routers. En als ik toegang wil hebben wil het de netwerk beveiligingssleutel hebben... De cryptische handleiding begint met: Verbind met het access point via ethernetkabel of draadloos. (WAT is dan het Access Point?) De standaard SSID van het Access Point is TP_Link XXXXXX XXXXXX zijn de laatste 6 tekens van het MAC-adres van het Access Point. En hoe kom ik achter dat MAC-adres als ik verder nergens in netwerkbeheer dat ding zie? Ook met de WPS knop op dit kastje en de router (of modem? Nooit begrepen wat verschil is) geen verbinding. In Windows Netwerkcentrum verschijnt niets en dat was wel zo bij het eerdere Netgear kastje. Voorover ik er wijs uit kan worden moet ik eerst zien om in een menu terecht te komen waarin ik kan kiezen wat precies het kastje moet doen. Er lijken vier mogelijkheden te zijn en vermoedelijk moet ik dan "Client" kiezen. Maar hoe kom ik ooit in dat menu?! Volgens de handleiding zou dat moeten door in de balk van de browser in te typen: 192.168.0.254 Mooi niet: Geen verbinding, dus geen menu. Maar geen nood volgens de handleiding: werkt het niet, dan moet ik een statisch adres aan de computer toewijzen. En dat staat op pagina 60 met mooie schermpjes afgebeeld voor Windows 7 die onleesbaar klein zijn. Bovendien: ik heb het nooit aangedurfd de pc op een statisch adres te zetten omdat ik vrees dan nooit meer internetverbinding te hebben... Kortom: goed raad is duur.... Maar goed mensen, wellicht ben ik er allemaal te stom of te oud voor of beide. Om mijn eerste satellietontvanger in te stellen en er iets (basisinstellingen) van te snappen deed ik drie dagen en drie halve nachten over... 

 

Maar ik houd het simpel: heeft iemand een idee hoe je dit kastje aan de praat krijgt? Vanaf de Topfield loopt een ethernetkabel naar het kastje. Er zitten 4 lampjes op. 3 van de 4 branden. (4e ziu aangeven of draadloos radio is ingeschakeld. ??) Linkerlampje=power, tweede lampje met zonnetje er op zou moeten knipperen (volgens handleiding) maar brandt continue, derde lampje brandt continue. (moet of continue branden of knipperen zegt handleiding)  

 

HOE BEGIN IK IN VREDESNAAM ALS OOK WPS-knop op modem en kastje indrukken niet helpt??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

MAC adres staat meestal op een sticker op het apparaat.

 

Acces point is toegangspunt, je router dus.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met al die overvallen op bus chauffeurs is dat begrijpelijk, geen cash geld meer op de bus.

Maar dwalen we niet van het onderwerp af?

Ja, het is allemaal begrijpelijk maar we komen in een maatschappij met overal wachtwoorden, toegangscodes, virtueel door de staat beheerd "tegoed" enz. Een heel griezelige wereld. Totaalcontrole uber alles en wij ons beetje vrijheid totaal kwijt. Hoop dat ik dat niet meer mee hoef te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht hoe moet je zoiets nu uitleggen aan een volslagen digibeet en vervreemd van de werkelijkheid. :grin:

 

Maar goed ik zal een poging wagen, als je het manual leest (ik hoop dat je Engels nog wel kunt lezen anders houd het echt op met de hulp) staat er op pagina 14 van het manual dit:

 

  1. Connect the Cable or DSL modem to a Router.
  2. Locate an optimum location for the AP. The best place is usually near the center of the area in which your PC(s) will wirelessly connect.
  3. Adjust the direction of the antenna. Normally, upright is a good direction.
  4. Connect the Ethernet Broadband Router to the TL-WA801ND Access Point. Power on the AP.
  5. Then you can connect a desktop PC or laptop to your network. (Make sure your computer or laptop is equipped with a Wireless Adapter.)

Je moet dus eerst een ethernet kabel aansluiten op je router en daarna het andere deel in je nieuwe TL-WA801ND.

Wat je nu doet is proberen de bridge draadloos te configureren, je ethernet kabel zit nl in je Topfield, dat gaat nooit lukken natuurlijk.

 

Als je dit allemaal gedaan hebt ga je naar

Chapter 3

Quick Installation Guide

 

Volg al deze stappen nauwkeurig, ik hoop dat dit je (nog wel) lukt ........ :tired:

Het modem of de router (wat het is weet ik niet, een van de 2) zit in de meterkast en hoe ik daar een ethernetkabel eerst moet aansluiten?? Dat manual heb ik niet. Er zit alleen een Quick Installation Guide bij. Bedankt voor je hulppoging, maar doe maar geen moeite meer. Dat geldt ook voor de andere mensen die reageerden. Ik ben van voor het hele pc tijdperk. Pas met 50 jaar had ik voor het eerst een oude computer met DOS er op, hoewel Windows er toen al lang was. Het heeft me godvergeten veel moeite en doorprutsen tot diep in de nacht gekost om een paar basisvaardigheden te leren met de pc. Wat is dat eigenlijk: DE WERKELIJKHEID? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste pel, dit Topfield forum lijkt me nu niet het juiste medium om off-topic over ''de werkelijkheid'' met jouw te debatteren.

Ik wens je daarom veel sterkte toe om je ethernet bridge toch aan de praat te krijgen, ik heb een poging gewaagd je daarbij te helpen maar is kennelijk niet aan jouw besteed, het ga je goed in dit digitale tijdperk. :/

 

PS. Ik ben nog  uit het ''buizentijdperk'' maar heb me ook deze digitale kennis eigen gemaakt.

Sorry Sjaak(k), heb best waardering voor je poging om te helpen, niets ten nadele van jou, maar er waren allerlei omstandigheden waardoor ik pas toen het computertijdperk al tijden bezig was, een 2e hands pc tje kon kopen. Misschien vind ik de oplossing ooit nog wel eens voor dit kastje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...