Ga naar inhoud


Advies gevraagd voor aankoop luidsprekers LED TV


Aanbevolen berichten

Nou, jij hoeft niet meer lang op een beknopte review te wachten want ik heb dit weekend 2 sruks Samsung R5 (WAM5500) via Internet besteld en deze komen morgen of dinsdag binnen.

Heb immers 30 dagen retourrecht, in die tijd kan ik denk ik wel beoordelen of het datgene is wat ik wens.

Aan de reviews van de verschillende beoordelaars zal het niet liggen want die geven doorwegen een goede recensie af.

Nu geloof ik dat wel, het gaat hoofdzakelijk hoeveel ondersteuning deze speakers bieden bij het kijken naar Netflix SUHD content en 5.1 geluid.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas een hele korte review, NIET BRUIKBAAR.

 

Nadat ik gisteren de Samsung R5 Multiroom speakers had ontvangen bleek al snel dat het niet gied werkte.

Op zich op de speakers absoluut niets aan te merken, prima stevig geluid als groep of solo voor het streamen etc vanuit Smartphone en Tablet en zeker als Stereo ondersteuning voor de Smart TV maar niet als ondersteunende Surround speakers op een Soundbar.

 

Vanmorgen ruim 1 uur via een technisch consult aangevraagde Samsung technicus gesproken en die melde dat het theoretisch gezien wel kan functioneren maar in de praktijk toch wel teveel aan WiFi gerelateerde instabiliteit veroorzaakt die aan verschillende factoren kan liggen.

Zijn advies was dan ook om geen WiFi speakers als Surround boxen te gebruiken maar die welke met Radiogolven communciceren.

Dus de 2 Samsung speakers gaan terug en ik ga nu uiteindelijk toch op zoek naar alternatieven en daarbij zal Teufel wel een grote rol in gaan spelen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het waarschijnlijk toch weer een Soundbar gaat worden met 2 goed functionerende Surround speakers heb ik mijn licht laten vallen op de Teufel Cinebar Trios 3.1 Set met de eventuele uitbreiding naar 5.1.

 

Ik zie hiervan alleen Duitse reviews, heeft iemand toevallig hiervan ervaringsgegevens?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al eerder heb geschreven kan ik zonder mijn vrouw in het harnas te jagen staande zuilboxen niet goed kwijt.

Je kunt ze natuurlijk altijd neerzetten maar het moet ook wel een beetje 'smoelen' en dat zal met de huidige inrichting niet lukken.

Voorlopig even op een laag pitje gezet.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

grin, ik heb  front speakers met nog een ouderwetse 15" woofer er in per box en een tweeter en een midrange speaker. Op de box zitten regelaars voor laag en hoog te kunnen regelen. Die staan op oor hoogte hier in de woonkamer. De speakers zijn denk ik nu zo'n 30 jaar oud en de woofers heb ik al eens gereviseerd omdat de foamrand vergaan was. Toch ook nog een actieve sub woofer erbij en center en rear speakers. Ja ze zijn wel prominent aanwezig door hun grootte, en het heeft me wat uren gekost om het allemaal goed in te regelen, maar dan heb je ook wel geluid :). Die automatische instellingen met een richtmicrofoon klonken mij toch net even te plat.

 

Als ik op de foto af ga zouden die zuilen hier ook wel een plekje kunnen vinden want lelijk zijn ze allerminst. Ik heb nog extra speakers liggen hier, en mijn receiver ondersteunt Dolby atmos. Alleen zie ik in mijn woonkamer geen mogelijkheid om deze op de ideale plekken te kunnen positioneren dus ik houd het voorlopig maar bij een 5.2 opstelling.

 

Jammer eigenlijk dat je plan om wireless rear speakers te koppelen in de praktijk niet blijkt te werken.

 

Die trios 3.1 set ziet er ook wel gaaf uit, alleen is het denk ik jammer dat de linker en rechter front drivers relatief dicht bij elkaar zitten, maar dat is nou eenmaal zo bij een soundbar setup. Mijn front speakers staan in de hoeken van de kamer, net zoals de rears, en daar zit toch behoorlijk wat ruimte tussen.

 

Zouden wat kleinere front speakers met een losse center en rear speakers niet passen in jouw interieur welke een betere waf (wife acceptance factor) hebben? Die cubicon's (ik weet niet hoe ze klinken) van Teufel zijn niet overdreven groot, wellicht is dat een optie?

cubycon.png

 

Jammer genoeg ondersteunt het ding HDMI 1.4, dus ik weet even niet of deze al 4k ready is.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat zou ook kunnen, maar die kan je niet zo maar op je tv aansluiten, en dan moet er nog een av-receiver bij. Ik meen dat Jurgen op zoek was naar iets wat via hdmi op de tv aangesloten kon worden met 5.1 support.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, met de draadloze aansturing van de achter speakers ben ik intussen ook al niet echt blij meer.

Ondanks de vast wel uitstekende radiografische besturing van de achterspeakers van Teufel blijft het toch wel storingsgevoelig én daar hangt dan ook nog een behoorlijk rijskaartje aan deze techniek.

Het volgende wat ik nu eerst doe is het uitvogelen of ik misschien toch nog wel op enigszins onzichtbare wijze de bedrading naar het achterste deel van de woonkamer in ons appartement kan leggen.

Als dat mocht lukken heb ik sowieso wat meer keuze.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou ook kunnen, maar die kan je niet zo maar op je tv aansluiten, en dan moet er nog een av-receiver bij. Ik meen dat Jurgen op zoek was naar iets wat via hdmi op de tv aangesloten kon worden met 5.1 support.

Dat klopt helemaal want dan heb ik ook weer een ruimteprobleem.

In het open vak in de kastruimte direct onder de TV staat al de VU+ DUO2 dus daar past geen AV-receiver niet bij en die heb ik feitelijk ook niet nodig.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze laatste vraag begrijp ik niet helemaal.

Op welke reactie heeft deze vraag betrekking?

 

Als de vraag is of draadloze WiFi speakers storingsgevoelig zijn dan is dat correct en dat kan aan verschillende factoren liggen.

Alleen radiografisch aangestuurde speakers zijn minder storingsgevoelig maar zijn ook duurder in de aanschaf.

Helaas heb ik dit nog niet zelf kunnen ondervinden en moet ik afgaan op reviews.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Denk ook aan de tijdsvertraging bij digitale overdracht, bij geluid onder beeld niet onbelangrijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...