Ga naar inhoud


Advies gevraagd voor aankoop luidsprekers LED TV


Aanbevolen berichten

Jürgen,

 

Net wil ik aangeven, dat ik ook poos aan het zoeken ben geweest naar een 2.1 systeem met zo weinig mogelijk

volume.

 

Ik heb toedertijd gekozen voor Q-Aqoustics, het kleinste model van 15cm. Deze kun je kopen in diverse kleuren. Het blijft

voor iedereen anders wat beleving. Ook wanneer je in een winkel de luidsprekers zou beluisteren.

Het zijn uitstekende speakers. De aansluiting zit aan de onderkant( bespaart wat ruimte), met bananenpluggen,

rubberen voetjes, en ook een opening aan de achterkant ("basreflex").

 

Ditzelfde merk heeft ook een compacte subwoofer.

 

Wellicht een idee, mocht je in de buurt zijn van een hifi-zaak, om te gaan luisteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Teufel?

Polk??

 

Of eventueel Wharfedale, die hebben ook nog een kleinere reeks.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kleine speakers van Acoustics zou best iets kunnen zijn met bijpassen sub-woofer.

 

http://www.whathifi.com/products/q-acoustics

 

Wel zelf gaan luisteren natuurlijk.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, allen bedankt voor jullie welgemeende goede aanvullende adviezen maar in bericht #15 had ik al aangegeven dat ik om daar opgegeven reden voorlopig toch nog mijn oude Soundbar gebruik.

Dus aanvullende adviezen zijn nu niet meer nodig, zo goed als het ook bedoeld is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Omdat wij (mijn ega en ik) er op dit moment totaal niet uitkomen

 

Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb :grin:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet dat ik het mooi vind maar op zich valt het geluid van de grotere TV' toch nog best mee.

Niet geschikt voor de weergave van mooie films maar voor huis, tuin en keukengebruik best acceptabel.

 

Maar ja, als je de TV alleen voor het laatste wilt gebruiken gebruiken dan hoef je ook geen SUHD TV van > € 2.000,= te kopen.

 

De Samsung Soundbar is intussen weer operationeel en in elk geval weer acceptabel geluid.

Toch komt daar in de toekomst een betere Audio voorziening, ga binnenkort wat winkels langs.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde het niet te vernederend weergeven betreffende TV luidsprekers in bericht #22 maar deed dat dan toch. ;)

 

Want als je het verschil gehoord hebt weet je niet beter dan er een ander geluid reproducerend systeem aan te koppelen.

 

Zelfs een doorsnee bluetooth box heeft meer Woempfff dan die TV al zijn ze tegenwoordig beduidend beter dan de oude CRT / Beeldbuis met het kartonnen Speakertje links en rechts.

Vergelijken is dus het motto... ook in de luisterkamer van de weinige AV winkels.

succes Jürgen

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Na 9 maanden dit topic maar weer naar voren halen en beluisteren of iemand al een passende oplossing heeft gevonden.

Ik gebruik nog steeds de Soundbar Samsung HW-H750 om naar de Audio van de TV te luisteren en naar de Netflix series te kijken.

Op zich is het geluid niet verkeerd, dit mede door de prima presterende bijgeleverde Subwoofer.

 

....maar, toch mis ik het Surround geluid en m.n. de ondersteuning aan de achterkant bij het kijken naar de Netflix series met 5.1 Surround geluid.

Omdat ik eigenlijk geen alternatief 5.1 Home Cinema Systeem kan toepassen, dit i.v.m. het niet kunnen leggen van Audio kabels overweeg ik nu om bij de huidige Samsung Soundbar aan te vullen met 2 of 4 draadloze Samsung 360 graden Multiroom speakers zoals b.v. de R1, R3 of R5.

 

Ik hoop hiermee enigszins een 5.1 systeem na te kunnen bootsen.

Heeft iemand toevallig al ervaring met het gebruik van deze combinatie?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de beschrijving van Samsung zou de combinatie als Surround moeten kunnen functioneren.

De configuratie wordt dan vanuit de Samsung TV UE55KS8000 aangestuurd, of dit dan via WiFi of TVSoundConnect gebeurt ben ik er nog niet uit.

Ik weet wel dat je via de Multiroom app de draadloze speakers en de Soundbar tot een Surround groep kan positioneren.

Of het dan een 4.1 of 5.1 systeem wordt ben ik er ook nog niet uit.

 

Op dit moment gebruik ik de Soundbar ook om via WiFi en d.m.v. de app - TuneIn Radio zenders te streamen en dat functioneerd perfect.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat staat er en functioneert ook, alhoewel er 4.1 wordt genoemd en ik zo 1-2-3 geen 5.1 kan vinden.

Samsung TV's na 2014 kunnen via WiFi en ook via Bluetooth met de Samsung Multiroomboxen communiceren en als je een Samsung Soundbar met minimaal twéé Samsung Multiroomboxen in een Surround Mode plaatst zal je 4.1 geluid moeten kunnen horen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...