Ga naar inhoud


dreambox 8000 op tilt na enkele uren.


teejo

Aanbevolen berichten

Gast Mimisiku

Dat klopt ook. Op andere 'modernere' boxen werkt de multistream met CCcam 2.2.1 niet (meer). Misschien handiger als ik die nuance meteen geplaatst had.. Op de DM8000 werkt het i.d.d. nog steeds. In mijn tijd met CCcam bestond de Viaccess ORCA nog niet en dus ook de problematiek niet. Wel begonnen bij mijn overgang naar OSCam de CCcam problemen met de Viacom zenders (MTV, VH1) vanwege de vele coderingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mimisiku ik zie dat jij deze soft  OpenATV 4.2  op je ontvanger hebt staan

 

ik heb wel PLI op al mijn ontvangers staan en daar doet cccam 2.30 het wel degelijk zonder prio bestand

met een andere soft kan ik niet zo direct zeggen of hij daar met vastloopt ..enz

maar mijn cccam 2.30 ziet er zo uit als ik hem open doe 

 

# CCcam team uvadi CCcam v2.3.0
#
# Special greets go to all our friends all over the world, you know who you are!
 
als je soms bij een andere soft  kijkt dan staat daar cccam 2.09 of een andere
zo zijn er wel enkele ontvangers ...met bepaalde software erop die het niet doen 
zo had ik ook een vu solo2 gehad met dezelfde problemen ..vastlopers..cccam 2.21 erop gezet en probleem weg rara
en als je dan kijkt welke er in zat dan het volgens de douwnloads cccam2.30 zou zijn dan veschiet je toch effe ..een andere versie gelijk ik al aangaf
aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Het is ook geen wedstrijd hoor. Ik hoef mijn gelijk niet te halen. Ik geloof je op je woord. Ik weet dat er van CCcam 2.3.0 inderdtijd ook een hoop 'rogue' versies in omloop waren. En wellicht zelfs een aantal gehercompileerde. Het kan best zo zijn dat je een versie hebt waar een grotere buffer in zit of die bijvoorbeeld helemaal geen Viaccess decodeert. Dan heb je de M7 problemen dus ook niet. Ook zijn er versies die zich als versienummer voordoen als 2.3.0 maar intern een lagere versie zijn.... De tekst die je hier laat zien is van de CCcam.cfg en daar kun je ook alles inzetten wat je maar wil... Enige duidelijkheid geeft de grootte en inhoud van de binary CCcam. Deze staat in usr/bin

 

Als het verder werkt is dat prima. Zou je versie overigens wel goed bewaren! Je weet maar nooit....

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier is de cccam

zou je het eens willen proberen of die het wel doet bij jou Minmisiku

en laat horen of het werkt 

effe het bestandje cccam zelf uitpakken en in je ontvanger laden

cccam230.rar

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Wil ik best even voor je nalopen. Zelf zal ik hem niet gebruiken. Ben al jaren over op OSCam...

 

Volgens mij heb ik nog een kabelbox waar CCcam op draait met een Ziggo kaart..... Weet alleen niet of dat CCcam 2.3.0 is of versie 2.2.1

aangepast door Mimisiku
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil ik best even voor je nalopen. Zelf zal ik hem niet gebruiken. Ben al jaren over op OSCam...

 

Volgens mij heb ik nog een kabelbox waar CCcam op draait met een Ziggo kaart..... Weet alleen niet of dat CCcam 2.3.0 is of versie 2.2.1

ok

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik blijk een bijkomstig probleem te hebben om de box opnieuw te flashen. Omdat ik mobiel internet heb en geen modem kan ik niet flashen via wlan. Met de lan kabel krijg ik de melding dat er geen com 3 poort aanwezig is. Via de usb ziet de box enkel plugins. Hoe verder?

M.v.g.,

Teejo

Link naar reactie
Delen op andere sites

in je dream 8000 zit toch standaard een wiffi stick ..dan zou je hem toch normaal kunnen flashen als je hem in de stopmodus zet 

wel je wiffi instellen he 

of je netwerk kabel instellen 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Lekker duidelijk... De DM8000 heeft zelfs 3 manieren om opnieuw te flashen:

 

1. Via RS232 (9-polige plug). Op moderne PC's zit geen seriële poort meer. Met een USB2Serial converter prima te doen.

2. Via LAN (gewoon een cross-cable van je DM8000 naar een PC met LAN poort. Gewoon een DHCP servertje installeren op de PC..

3. Via de CF kaart (root cramfs methode)

 

Bezoek de website van Dream voor de details. Te vinden op http://www.dream-multimedia-tv.de

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Lees de info nog eens door... Zelfs met een CF kaart of zelfs USB stick kun je volledig zonder internetverbinding op de box razendsnel updaten...

Uiteraard heb je wel internet nodig om je firmware te laden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...