Ga naar inhoud


Probleem signaal op ontvangers


Debuurvrouw

Aanbevolen berichten


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wel vreemd vind ik dat het nu ineens je coax zou zijn ...het heeft toch gewerkt..En het begon toen de omwisselen van symboolwaarde veranderde

En je hebt trouwens nog geen afbeeldingen van je signaal geplaatst

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel vreemd vind ik dat het nu ineens je coax zou zijn ...het heeft toch gewerkt..En het begon toen de omwisselen van symboolwaarde veranderde

En je hebt trouwens nog geen afbeeldingen van je signaal geplaatst

Wat zou de afbeelding van het signaal voor verschil maken?

Er is geen Ber..het signaal schommelt tussen de 8 Db op Ned 1 en max 12Db op RTL 4

 

De coax was het probleem ook niet..signaal ging max 1 Db omhoog maar stortte binnen net zo goed weer in zodat op sommige kanalen geen beeld meer was.

 

Nu heb ik toevallig wel het volgende ontdekt...

 

Binnen een afstand van ongeveer 75cm bij de persoon zelf en een 20cm dikke muur er tussen van de buren hangen 2 "slimme meters" zouden deze misschien de oorzaak kunnen zijn?

 

En hoe zou ik kunnen uitsluiten of die het probleem veroorzaken?

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sluit een spectrum analiser aan en je weet het.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit een spectrum analiser aan en je weet het.

Ja die bezit ik helaas niet en ken niet iemand in de directe omgeving die wel een spectrum analiser bezit.

 

Dus mocht er iemand mee lezen in de omgeving van Doetinchem / Arnhem / Apeldoorn?

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

En hoe zou ik kunnen uitsluiten of die het probleem veroorzaken?

Kun je voor de test jouw apparatuur niet tijdelijk verplaatsen ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je voor de test jouw apparatuur niet tijdelijk verplaatsen ?

Ja dit staat inderdaad op de planning..ik heb een 10mtr lange HDMI kabel geregeld zodat de ontvanger even vrij overal geplaatst kan worden.

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het een firmare probleem is, al eens een ontvanger reset gedaan en alle kanalen opnieuw laten inlezen ?

 

T`is toch wel erg met canaal schandaal met hoge fec waardes en zero tollerance fout contrile, een sidje verkeert van de kaart en de ontvanger raakt ook meteen "van de kaart" ..

 

Waren we maar analoog zou Shoemacher zeggen .. :sick:

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het een firmare probleem is, al eens een ontvanger reset gedaan en alle kanalen opnieuw laten inlezen ?

 

T`is toch wel erg met canaal schandaal met hoge fec waardes en zero tollerance fout contrile, een sidje verkeert van de kaart en de ontvanger raakt ook meteen "van de kaart" ..

 

Waren we maar analoog zou Shoemacher zeggen .. :sick:

Lijkt me sterk dat het met alle 4 ontvangers zo zou zijn.Want er zijn 3 weer naar de eigenaren terug gegaan en daar is geen vuiltje aan de lucht met de ontvangst.

 

En inderdaad heb ik op de 4K eerst de software opnieuw gedaan...fastscan uitgevoerd maar ook single search op alleen Astra3.

 

En met de originele ontvanger van canaldigitaal was het zelfde probleem..

 

Nee het moet iets anders zijn..ik dacht eerst aan de 4G antennes maar nu twijfel ik aan de slimme meters.

 

Maar goed morgen maar weer eens verder kijken daar.

 

 

Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook dit probleem astra 23 

Ik heb een triax schotel van 78cm met daarop een multiblock voor triax en 4 lnb .

 

Op astra 23 heb ik  SNR 50% 8dB.

Bij regenweer heb ik geen singnaal meer, niet tegenstaande dat ik wel op astra 28 nog beeld heb.

De inclinatie staat op 31graden  en als ik de schotel beweeg van links naar recht  stop ik als ik het max signaal krijg.

De skew staat ook goed.

Niets helpt om het signaal te verhogen.

Coaxkabels vernieuwd, lnb vernieuwd, spaun diseqc switches vernieuwd. niets helpt om het signaal te verhogen

 

Op astra 28 heb ik SNR 85% 13,5 dB

Op astra 19 heb ik SNR 65% 11,5 dB 

Op hotbird 13 heb ik  SNR 45% 7,2 dB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook dit probleem astra 23 

Ik heb een triax schotel van 78cm met daarop een multiblock voor triax en 4 lnb .

 

Op astra 23 heb ik  SNR 50% 8dB.

Bij regenweer heb ik geen singnaal meer, niet tegenstaande dat ik wel op astra 28 nog beeld heb.

De inclinatie staat op 31graden  en als ik de schotel beweeg van links naar recht  stop ik als ik het max signaal krijg.

De skew staat ook goed.

Niets helpt om het signaal te verhogen.

Coaxkabels vernieuwd, lnb vernieuwd, spaun diseqc switches vernieuwd. niets helpt om het signaal te verhogen

 

Op astra 28 heb ik SNR 85% 13,5 dB

Op astra 19 heb ik SNR 65% 11,5 dB 

Op hotbird 13 heb ik  SNR 45% 7,2 dB

Sinds wanneer heb jij deze problemen?

 

Bij ons is het na de symbolrate wijziging gebeurt..

 

Jij toevallig ook slimme meters thuis?

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel vreemd vind ik dat het nu ineens je coax zou zijn ...het heeft toch gewerkt..En het begon toen de omwisselen van symboolwaarde veranderde

En je hebt trouwens nog geen afbeeldingen van je signaal geplaatst

Bij deze:post-71125-0-38251000-1467223799_thumb.jpgpost-71125-0-20052800-1467223800_thumb.jpgpost-71125-0-11600200-1467223801_thumb.jpgpost-71125-0-91289300-1467223801_thumb.jpg

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer bij deze eens wat meer te krijgen 

de skew van je lnb of ...

post-71125-0-11600200-1467223801_thumb.j

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je signaal is te laag voor Astra3 en je hebt een firmware probleem, daar ben ik zeker van.

 

Vroeger heb ik wel eens van een instalateur bij een satboer gehoord dat wave front T 55 ondingen zijn

vanwege de lage afmetingen en de vierkante vorm, er waren veel klachten van mensen met beeldhaperingen.

 

Het beste is om een visio bigsat of sanders een triax 110 te nemen en de astra 3 lnb in het brandpunt van de

schotel te zetten. Daar heb je de meeste versterking en kun je de ontvanger op signaal kwaliteit af te stellen.

 

Mischien heb je toch gewoon een andere ontvanger nodig die wel je symbole rate goed detecteert.

Wat ik vaker zie dat zelfs de nieuwe huidige ontvangers toch blokbeeld geven bij een iets te zwak signaal.

 

Vertel eerst eens welke ontvanger je hebt ga ik even google naar goede firmware..

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...