Ga naar inhoud


Wie ervaring met Zgemma star H2


san

Aanbevolen berichten

Ok dank je is dat met elke image zo die 29% of een probleem in openpli.

Heel raar dat je hem ook niet op dB kan zetten en nu niet weet of de signaal waarde goed is.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik hoefde enkel deze regel in de cfg te zetten SCIDEVICES: 2 en ziets dan na overschakelen direct de de smartreader en smardcard haal ik SCIDEVICES: 2 weg wordt er met zappen gelijk weer niets gezien.

 

Zal die B: /dev/sci0 00 TRY ALL CHIDS er ook even bij zetten maar het werkte ook zonder die regel.

Mt de canaldigitaal kaart heb ik nog niet geprobeerd enkel met mijn ziggo kaart.

 

De volgende stap is nu een smargo of een smargo argolis triple zodat ik beide kaarten kan gebruiken.

Moet alleen weten welke drivers ik hier voor moet downloaden uit de plugins onder de groene knop en welke regel ik in de cccam.cfg er bij zet smargo lijkt meest makkelijk toch.

aangepast door san

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de Triple Reader installeer je de USB2Serial driver vanuit de feed...

En welke regel in CCcam.cfg

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Afhankelijk van welke Smargo je kiest:

 

V1 wordt /dev/ttyUSB0

V2 wordt /dev/ttyUSB0

 

Maar kap nu eens met die CCcam en prak er OSCam op... Installatie en benaming is hetzelfde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van welke Smargo je kiest:

 

V1 wordt /dev/ttyUSB0

V2 wordt /dev/ttyUSB0

 

Maar kap nu eens met die CCcam en prak er OSCam op... Installatie en benaming is hetzelfde

Ga ik ook mee aan het werk binnenkort.

is deze instelling ook voor de Argolis Smargo Smartreader (Triple versie)

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Dan wordt het:

[reader]

label = Triple ReaderP1

Protocol = smargo

Device = /dev/ttyUSB0

 

label = Triple ReaderP2

Protocol = smargo

Device = /dev/ttyUSB1

 

label = Triple ReaderP3

Protocol = smargo

Device = /dev/ttyUSB2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt omdat van de dvb-c tuners weinig bekent is aangaande gevoeligheid en die om te zetten in db's.

Ook hier met mijn H.2H, 29% ontvangst met Ziggo, bij mijn Humax 5200 zit dat rond de 40%. Ben het met je eens dat in db's aflezen ''nauwkeuriger'' is voor wat dat waard is bij satellietontvangers. ;)

Zit hier met de dm800se aan ongeveer 98% op de kabel verschilt beetje per kanaal gemiddelde is 93% , zie geen gekke dips in het beeld volgens mij is de signaalsterkte gewoon goed als het echt 29% is zou je denk niet eens beeld hebben lijkt mij.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan wordt het:

[reader]

label = Triple ReaderP1

Protocol = smargo

Device = /dev/ttyUSB0

 

label = Triple ReaderP2

Protocol = smargo

Device = /dev/ttyUSB1

 

label = Triple ReaderP3

Protocol = smargo

Device = /dev/ttyUSB2

Ok het werkt alleen enig idee hoe het kan dat na opstart niet eens de CCcam meer wordt gevonden in de browser 192.x.x dus ook geen beeld dan natuurlijk.

Zowel de interne kaartlezer als de usb lezer zijn dan weg.

 

Haal ik de usb reader er uit.

Start ik nogmaals opnieuw op wordt de interne kaartlezer weer gezien en weer beeld op de interne reader.

 

Steek ik dan ook weer de usb reader in de dreambox werkt die ook weer goed en en beeld.

 

Tot ik de dreambox weer opnieuw opstart dan is de interne weer weg en de usb reader weer weg.

 

Usb reader er weer uit opnieuw opstarten interne reader weer terug .

Usb reader er ook weer in allebij weer werken tot weer nieuwe opstart alles weer weg.

aangepast door san

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Handiger is het om slechts één softcam te laden. De OSCam kent op dit moment geen problemen met de kaarten. De eerste softcam 'claimt' de interne kaartlezenwaardoor de tweede softcam 'dus' geen interne kaartlezers vind.. Met OSCam heb je geen prio bestand nodig. Dus eigenlijk 2 vliegen in één klap...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met CCcam 2.2.1 werkt het nu goed voorlopig ga ik even niet te veel meer klooien ben het even zat met al dagen dat geklooi even genieten van het prachtige beeld van deze ontvanger.

 

Even in het kort hoe ik het werkend heb gekregen misschien dat een ander ooit ook weer wat aan heeft dan hoef die niet als ik te gaan zitten zoeken er is nog al wat veranderd in de afgelopen jaren in openpli ik denk dat er mede mee heeft te maken waarom ik zo lang ben bezig geweest alles wat ik had gevonden over de werking van de blauwe smargo + hoe in te stellen in openpli was zeer oude informatie.

 

Ik heb het als volgt werkend gekregen in openpli 4x nogmaals ik weet niet of ik alles juist heb gedaan maar het werkt nu wel.

In CCccam.fg
# Interne Smartcard reader.
SCIDEVICES: 2
B: /dev/sci0 00
TRY ALL CHIDS
# Externe Usb Smartcard reader.
SERIAL READER : /dev/ttyUSB0 smartreader+
SERIAL READER : /dev/ttyUSB1 smartreader+
SERIAL READER : /dev/ttyUSB2 smartreader+
#
#
 
In de dreambox Menu/Applicaties/Pluginbrowser/Downloaden/drivers
usbserial (1.0-r0.0) uit de download geïnstalleerd.
 
Zitten rommelen met SmartreaderUpdate.exe.
In eerste instantie gaf die elke keer "no smartreader found".
Op eens gaf die smartreader comport 10
Paar keer SmartreaderUpdate.exe opnieuw op proberen te starten,
maar zo gauw ik op "update" klik blijft SmartreaderUpdate.exe vast lopen.
 
Toen Smartreader.exe aan geklikt.
Mode Autoswitch
Kernel Normal
T-mode T=0
EGT 0
Apply
 
Geen idee of er iets veranderd was na Smartreader.exe ik zag niets.
Maar nu deed de smargo + het wel in de dreambox.
 
Ik heb geen idee of ik alles juist heb in gesteld en het allemaal wel zo moet kon weinig up to date informatie vinden hoe het tegenwoordig met Openpli 4x dus heb alles gewoon bij elkaar gegooid wat ik aan uitleg hier en op het internet vond.
Mochten er nog dingen missen of niet juist zijn in de CCcam.cfg hoor ik dat graag.
 
 
 
 
 
 
 
 

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem na opnieuw opstarten van de ontvanger dat CCcam dan niet meer gevonden werd in de browser en er dan geen enkel kanaal meer beeld geeft zat zo te zien ergens anders in.

 

Omdat er te weinig ruimte is om de Smargo achter in de usb te steken had ik een usb verlengkabeltje gebruikt van ongeveer 50cm dat gaat zo te zien niet helemaal goed.

 

Heb nu de Smargo zonder kabeltje aan de voorkant in de usb gestopt tot nu geen problemen meer na opstart van de ontvanger.

Usb kabeltje besteld van 15cm kijken of het daar wel mee gaat.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...