Ga naar inhoud


Voipbuster op Ziggo modem mogelijk ?


krui21

Aanbevolen berichten


Dan is het 0,95 Euro duurder. Ik gebruik het al enkele jaren, heb geen last van storingen (op Ziggo en KPN (Telfort)).

Nummer uitgekozen en omdat ik alleen gebeld wordt zijn mijn nota's steeds maandelijks 0,01 Euro en die mailen ze dan nog ook eens netjes.
Gebruik het als vast nummer om gebeld te worden door vaste instanties via de All-in-One met na 6x overgaan de fax.

Werkelijk geen storingen, terwijl ik die wel had bij een andere provider. Weet niet of je overhead voldoende is. Het kan wel zo zijn wat ik uit ervaringen weet is dat bij KPN en Telfort het ITV al 4 Mb eet. als je dan 6 MB hebt en zit ook te internetten en een smartphone erop dan wordt het krap aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Ik gebruik een Siemens Giga set, kan alle VoIP providers in de wereld krijgen.

Dit is niet afhankelijk van de internet provider.

Kan de set zo ergens anders in prikken. 

 

Hoe regel je dat want bij mijn Gigasets (meerdere geprobeerd) lukt dat niet. In Zweden kon ik hem vorig jaar niet succesvol inpluggen in het modem bij familie. Terug in NL lukt het ook niet meer. Bij Online.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb een Ubee modem met ingebouwde Wifi en DHCP. Ook wordt standaard poort 5060 geblokkeerd.
Deze heb ik door Ziggo in 'Pass-Through' modus laten zetten. Hierdoor wordt de DHCP en de Wifi uitgeschakeld en ook is poort 5060 gewoon beschikbaar.

Het nadeel is wel dat je niet van de gedeelde Ziggo accesspoints gebruik mag maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe niks speciaals,  het verkrijgen van een ip adres en dat er geen poorten worden geblokkeerd is het belangrijkste.

Je zou nog het land kunnen instellen, maar volgens mij bepaalt dat alleen de landcode.

 

In zweden wordt hij ook gewoon verkocht,

http://www.gigaset.com/se_se/gigaset-c530-ip.html

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo we zijn inmiddels wat weken verder, en ben toch overgestapt van xs4all naar ziggo.

 

- Haal daadwerkelijk de 150/15 mbit/sec (stabiel)

- Kreeg een connectbox met ipv 6, maar kon daar geen port-forwarding mee doen

- Binnen een half uur terug gezet naar ipv 4, daarna port-forwarding geen probleem

- Vandaag een grandstream 701 voipadapter aangeschaft en kan netjes in- uitbellen via voipbuster

 

- Dus ik ben heel blij met mijn overstap naar ziggo, en dat mag na alle negativitiet ook weleens gezegt worden !

 

- Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...