Ga naar inhoud


Kaart defect of niet?


oble

Aanbevolen berichten

Beste  leden, ik heb hier een TV Vlaanderen smartkaart met een status "Geen toegang". Ik kan wel de kaart perfect uitlezen en geeft een vervaldatum aan van 2016/8/24 en pakketten toegang 63. Al enkele keren een heractivatie gedaan maar zonder resultaat. Met een andere werkende kaart in dezelfde ontvanger alles ok.  Zou deze kaart werkelijk defect zijn of is er een andere oorzaak? Thanks.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Als een andere kaart onder exact gelijke condities wel werkt dan is de ontvangstappatatuur in orde. Je niet werkende kaart geeft nog wel normale entitlements gegevens en wordt dus nog correct gelezen. Denk dus niet dat deze echt stuk is maar een cruciale update heeft gemist.. Andere optie is dat er administratief iets niet in orde is waardoor de kaart is afgesloten. Als laatste kán het zijn dat de kaart in het strafbankje is gezet. Dat gebeurt als er steevast meer dan 4 ECM's binnen 10 seconden worden opgevraagd. Dit treedt op als je als een wilde staat te zappen of de kaart in huis wordt gedeeld naar meerdere ontvangers..

 

Zonder info over jouw apparatuur verder weinig over te zeggen...

 

Mócht de kaart in strafmodus staan dan helpt het om de kaart 1 dag op dezelfde zender te laten staan zónder verdere acties. Dus NIET zappen, NIET in huis delen, NIET opnemen.....

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kaart zat in een SAB decoder wel in een CI module van TV VL, maar ook bij mij in een SAT801 werkt ze niet. Is zeker niet gebruikt om te delen, gewone enkelvoudige gebruiker die niets van Sat TV afweet. Maar ik ga die eens een dagje laten staan. ok thanks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Met originele CI en originele M7SAT801 kun je niet in de strafmodus geraken. Zou dan alleen een administratieve fout kunnen zijn.. Waarschijnlijk gewoon afgesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Het zal toch niet dat TVV wéér zo'n stomme actie is gestart als 2 jaar geleden????? Lukraak kaarten uitzetten onder verdenking van cardsharing???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door een of andere fout van Tv Vlaanderen, al zal men dit nooit toegeven, zijn er veel kaarten uitgevallen de laatste dagen.

Deze zijn wel te heractiveren, van een blokkering is er dus geen sprake.

Ook bij satelliet ontvangers met originele TVV  CI module is de kaart uitgevallen.

Problemen zijn vrijdag begonnen en men is er in gelukt om vele klanten hun kaart zondag (belangrijke EK match België) op zwart te zetten. 

Valt het beeld niet uit door de bliksem dan zorgen ze er zelf wel voor om alles naar de bliksem te helpen.

Spijtig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku schreef op 26 Jun 2016 - 11:36: Mimisiku schreef op 26 Jun 2016 - 11:36:

Als een andere kaart onder exact gelijke condities wel werkt dan is de ontvangstappatatuur in orde. Je niet werkende kaart geeft nog wel normale entitlements gegevens en wordt dus nog correct gelezen. Denk dus niet dat deze echt stuk is maar een cruciale update heeft gemist.. Andere optie is dat er administratief iets niet in orde is waardoor de kaart is afgesloten. Als laatste kán het zijn dat de kaart in het strafbankje is gezet. Dat gebeurt als er steevast meer dan 4 ECM's binnen 10 seconden worden opgevraagd. Dit treedt op als je als een wilde staat te zappen of de kaart in huis wordt gedeeld naar meerdere ontvangers..

 

Zonder info over jouw apparatuur verder weinig over te zeggen...

 

Mócht de kaart in strafmodus staan dan helpt het om de kaart 1 dag op dezelfde zender te laten staan zónder verdere acties. Dus NIET zappen, NIET in huis delen, NIET opnemen.....

 

Even voor de duidelijkheid, mocht de kaart in anti-cs staan dan geeft die wel CW's af (valse)  en dus geen NOK (not ok) wat je zou krijgen als de kaart zegt ik kan die zender niet decoderen om ik geen rechten heb, dus dat is al een duidelijk merkbaar verschil. 

 

Bovendien even 20 minuten op 1 zender laten staan en je hebt na 5-7 minuten alweer beeld als de kaart in anti-cs zou staan.  Al die verhalen dat je een nacht nodig hebt om de kaart te resetten is onzin.   Verder kun je zien middels de entitlements welk pakket er op de kaart zou moeten zitten.  Als de  PBM bijvoorbeeld aangeeft E000000000000000 dan heb je een kaart met FTV pakket die decodeert alleen nog radio zenders.   

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

@Codx

Allemaal waar....

De term "een nacht" bedoel ik te tijd van 23:00 tot 06:00. Als de kaart flink in strafmodus staat is dat echt niet met 5-7 minuten bekeken. Heb hier 2 kaarten gehad die echt uren nodig hadden om "los" te komen. Zie mijn eerdere posts. Als de kaart per ongeluk in strafmode schiet is het inderdaad met een paar minuten gedaan. Ik heb geen electronisch bewijs, maar wel de ervaring dat hoe vaker in strafmodus, hoe langer het duurt eer hij weer vrij is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook twee TV-VL kaarten via SMS'en na 1 minuut weer actief (Gisteren avond nog ok, deze vmd niet meer)

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als TVV een massa kaarten heeft gedeactiveerd, dan weten ze daarvan heus wel de kaartnummers.

Dan kunnen ze toch een heractivatiesignaal naar die kaarten sturen.

Waarom moet iedereen dan persoonlijk zijn kaart weer activeren.

Een uiterst onvriendelijke en lakse houding naar de klanten toe !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als TVV een massa kaarten heeft gedeactiveerd, dan weten ze daarvan heus wel de kaartnummers.

Dan kunnen ze toch een heractivatiesignaal naar die kaarten sturen.

Waarom moet iedereen dan persoonlijk zijn kaart weer activeren.

Een uiterst onvriendelijke en lakse houding naar de klanten toe !

Al denk ik zelf ook van niet, hebben zij dit misschien wel gedaan. Maar de meeste mensen weten niet eens dat ze om te heractiveren hun satelliet ontvanger op een Vlaamse zender moeten zetten.

Op de FTA zenders is er wel beeld en dus kijkt men ondertussen daar maar naar. Velen hebben bv. gisteravond naar de EK match op ARD/ZDF gekeken.

Probleem is vrijdag begonnen en is nog altijd aan de gang (elke dag vele nieuwe gevallen) maar op de site van TV Vlaanderen geen enkele melding en zeker geen excuses.

Dit kost hun terug klanten en zo veel blijven er in Vlaanderen echt niet meer over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...