Ga naar inhoud


London naar Amsterdam na Brexit


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Ik snap niet waar je vreugde op is gebaseerd, want jouw droom komt in het geval van de VK niet uit.

Niks "control". Wel "Out of control"!   

Ik heb er alle vertrouwen in dat het beter is uit de EU dan er in.

We zullen zien hoe het loopt... je negativisme is ook nergens op gebaseerd.... ja, op de laatste stuiptrekkingen van de EU leiders uiteraard, die zijn benauwd dat de kip met de gouden eieren de nek omgedraaid wordt...   die verdienen er bakken met geld mee en genieten van bepaalde belastingvoordeeltjes die ze de burgers niet gunnen...   uiteraard moet er verschil zijn...

 

Ik lees dat er geschreven wordt dat bepaalde mensen de uitgetredenen geen verdragen gunnen....   erg egoistisch en kortzichtig.  de werkelijkheid zal uiteraard anders zijn... als souverein land kan je gewoon een verdrag met Canada sluiten als je dat wil...   in de EU ligt het iets moeilijker... bovendien stel je dan samen met het andere land je regels op...   De wereldhandel heeft altijd volop kansen gehad, de korte tijd dat de EU bestaat (en nog zal bestaan) is gewoon een druppel op de gloeiende plaat... het is niets...   Door angstige EU leiders wordt uiteraard constant een angstbeeld opgeroepen, en dat komt helaas blijkbaar bij een aantal mensen aan...   

Laat ons eerst maar afwachten hoe goed het in UK zal gaan.  De beurs laat in ieder geval zien dat er economisch niet echt iets negatiefs aan de hand is...   

Grenzen dicht... ja, uiteraard, maar niet zoals sommigen dat denken... je kan een grens sluiten, en mensen gecontroleerd binnen laten. Als jij wil komen rentenieren in UK, zal dat best kunnen... dat kan om een willekeurig land te noemen, in Zuid Afrika ook. Je bewijst dat je genoeg geld hebt, en een inkomstenstroom uit een ander land hebt.... en alles is OK.  Zo hoort het ook!!  Ik vermoed dat de Britten ook zo iets in gedachten hebben...   op die manier komt er gewoon extra geld in het land, en is iedereen tevreden.

 

De oorspronkelijke gedachten van de EU waren niet per definitie fout...  al was het wel grootheidswaan...  maar ze zijn gewoon in de fout gegaan door de landen te ontmachten, door de economie kapot te maken door 1 mut in te voeren etc etc...   Een samenwerkingsgemeenschap was de oorsprong, en daar had het bij moeten blijven.

 

de tijd zal het leren...  maar ik durf geld in te zetten op een positieve ontwikkeling voor UK...

En ik hoop dat ze veel navolging krijgen in de komende jaren!  laat ons beginnen met de afbraak van de EU, wat mij betreft helemaal, maar terug naar de oorsprong zou al een goede zet zijn.... voor iedereen (behalve voor de grote leiders uiteraard).

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


1) Ik heb er alle vertrouwen in dat het beter is uit de EU dan er in.

We zullen zien hoe het loopt... je negativisme is ook nergens op gebaseerd.... ja, op de laatste stuiptrekkingen van de EU leiders uiteraard, die zijn benauwd dat de kip met de gouden eieren de nek omgedraaid wordt...   die verdienen er bakken met geld mee en genieten van bepaalde belastingvoordeeltjes die ze de burgers niet gunnen...   uiteraard moet er verschil zijn...

 

2)De wereldhandel heeft altijd volop kansen gehad, de korte tijd dat de EU bestaat (en nog zal bestaan) is gewoon een druppel op de gloeiende plaat... het is niets...   Door angstige EU leiders wordt uiteraard constant een angstbeeld opgeroepen, en dat komt helaas blijkbaar bij een aantal mensen aan...   

 

3)Laat ons eerst maar afwachten hoe goed het in UK zal gaan.  De beurs laat in ieder geval zien dat er economisch niet echt iets negatiefs aan de hand is...   

Grenzen dicht... ja, uiteraard, maar niet zoals sommigen dat denken... je kan een grens sluiten, en mensen gecontroleerd binnen laten. Als jij wil komen rentenieren in UK, zal dat best kunnen... dat kan om een willekeurig land te noemen,

 

4)in Zuid Afrika ook. Je bewijst dat je genoeg geld hebt, en een inkomstenstroom uit een ander land hebt.... en alles is OK.  Zo hoort het ook!!  Ik vermoed dat de Britten ook zo iets in gedachten hebben...   op die manier komt er gewoon extra geld in het land, en is iedereen tevreden.

 

5)De oorspronkelijke gedachten van de EU waren niet per definitie fout...  al was het wel grootheidswaan...  maar ze zijn gewoon in de fout gegaan door de landen te ontmachten, door de economie kapot te maken door 1 mut in te voeren etc etc...   Een samenwerkingsgemeenschap was de oorsprong, en daar had het bij moeten blijven.

 

6)de tijd zal het leren...  maar ik durf geld in te zetten op een positieve ontwikkeling voor UK...

En ik hoop dat ze veel navolging krijgen in de komende jaren!  laat ons beginnen met de afbraak van de EU, wat mij betreft helemaal, maar terug naar de oorsprong zou al een goede zet zijn.... voor iedereen (behalve voor de grote leiders uiteraard).

1) Ik begrijp niet waar je dat blinde vertrouwen op baseert.

2) De wereldhandel zit vol handelsbarrières, en de EU probeert die uit de weg te ruimen. Alleen kortzichtigheid belemmert dit.

3) De pond is al behoorlijk gekelderd, en de Brexit is nog lang geen feit!

4) Je dwaalt af van de kern: grenzen dicht voor vluchtelingen? Alleen de rijken erin, en de armen gebruiken als goedkope, eventueel illegale seizoensarbeiders?

5)Niks grootheidswaan, waar haal je dat vandaan? En ook niet "landen ontmachten". Wel gezamenlijk regelen wat beter gezamenlijk aangepakt kan worden in deze global village.

6)Je hebt kennelijk meer durf dan de Britse politici op dit moment. Die proberen te doen alsof "everything under control" is, maar schijn bedriegt. Ze weten het niet. Ook Theresa May weet het niet.  Er was en is totaal geen plan.    

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Op het feit dat het voor de EU ook prima ging.

2. Als ze alleen dat deden dan zou ik er nog mee kunnen leven. Maar daar zit nou juist de pijn.

3. Dat zakken is slechts een paniekreactie veroorzaakt door de schreeuwers.Ik heb geen glazen bol dus gewoon afwachten. Ik heb er vertrouwen in.

4. Grenzen dicht voor gelukszoekers inderdaad. Vluchtelingen helpen is prima maar waarom moet dat in Nederland en niet in de buurlanden?

5. Zucht, gewoon niet willen luisteren dus. Precies waar de EU nu aan ten onder gaat.

6. Ook de landelijke politiek is niet zo goed in luisteren dus het resultaat kwam blijkbaar onverwacht. Het is niet anders dus nu gewoon aanpakken, bijvoorbeeld met een plan.

 

 

Als aanvulling op 4

Van de week een interview op de radio met een vluchteling ergens in bokkiewokkiestan. En die vent zegt:

 

Het voelt wel vreemd dat ik nu op vakantie ben in het buurland terwijl mijn moeder daar nog woont.

 

Daar krijg ik dan een heel ongemakkelijk gevoel bij. Dus hij had ook gewoon naar het buurland kunnen vluchten. Als je bedenkt dat de grote stroom analfabeet is dan is het wel heel bijzonder dat ze toch Nederland op de kaart weten te vinden. Of...?

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weest gerust. We gaan de komende jaren meemaken in welk paradijs het VK terecht gaat komen.

 

Het VK"??", de vrouwelijke Schotse Prime minister is druk bezig om dit deel van het VK uit de onderhandelingen te houden.

 

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2696409

 

Als dit lukt, valt het VK uit elkaar en komt Schotland na een paar honderd jaar van overheersing door Engeland er misschien

uit als weer een onafhankelijk land.

Dat wordt lachen, moet de Queen haar paspoort  laten zien als ze naar haar Balmoral castle wil.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het VK dreigt aan de 50/50 verscheuring ten onder te gaan. Dat hadden politici moeten zien aankomen.

De Brexit is allerminst een stap vol overtuiging.

 

En @Emekli, als je de Britse geschiedenis wat induikt, zul je gaan vaststellen dat het huidige Britse koningshuis van oorsprong Schots is.

Vandaar Balmoral. En dus geen paspoort, maar eerder een dubbel, voor toegang tot Engeland.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard, ik wil bog even inhaken op je commentaar op punt 3, en al afdoende door psychosammie werd weerlegd.

Maar toch...  Het britse Pond is inderdaad gedaald, tegenover de Euro... maar de laatste 20 jaar had het Pond ook al deze waarde tegenover de euro of de onder dwang verdwenen munten die voorafgingen aan de euro.  Aanvang jaren 90 was de waarde van het Pond nog lager dan nu zelfs tegenover de Gulden en de DM...   Waar zo hard over geschreewd wordt is de stand tegenover de US dollar..... maar ja, die is dan niet alleen tegenover het britse pond gestegen, maar ook tegenover de Euro... (en de SE Kroon etc etc)

De Zwitserse frank is een sterke munt... tegenover de euro betaal je 1.09 SFr voor 1 euro...   10, 15, 20 jaar geleden zat de waarde rond de 1.60 Fr - 1.50 Fr...   Luister je naar Zwitserse berichtgeving, lees je Zwitserse kranten, dan lees je dat de regering zich meer dan eens zorgen maakt over de sterke Frank, en dat dat de export beperkt, en de investeringen door derden in het land beperkt.  Een wat zwakker Pond is in dat geval alleen maar gunstig!  Waarschijnlijk heb je zelf ook behoorlijk meer in UK gekocht de afgelopen tijd dan 2 jaar geleden?  Was je verstandig, dan heb je dat gedaan... want dat was voordeliger afhankelijk vanuit welke munt je komt...  Dat was dus goed voor de Britse economie.

Ik denk echter, dat als de Brexit er echt is, want nu is het nog allemaal gepraat in de ruimte.... er is nog niets... dan zal het Pond echt wel gaan stijgen. Het Pond wordt namelijk een veilige haven voor je geld, net zoals de Zwitserse Frank dat ook is. UK is een stabiel land, en zal nog stabieler worden als ze zelfstandig zijn... ze beslissen dan namelijk zelf over de regels die in hun land gelden.

 

Die stabiliteit vergroot door massa's gelukszoekers te weren (punt 4)... dat zijn geen vluchtelingen in de echte betekenis van het woord... dat zijn mensen die gewoon op zoek zijn naar meer geld, waarvoor ze niets of erg weinig moeten doen.  Die hoef je niet in je land.  Dat je mensen met geld binnenhaalt is helemaal OK... die dragen jouw welvaart en zorgen voor consumptie en inkomsten.

Over de gelukszoekers...  laatst was er in het Zweedse journaal (Rapport) een interview in het kader van hun reeks "Delat Europa" (verdeeld europa)... ze waren in een vluchtelingenkamp in Bulgarije. Er werd een zogenaamde vluchteling geinterviewd.... en deze man vertelde eerlijk dat hij zeker niet in dit land (Bulgarije) wilde blijven, omdat daar niets te halen viel. Daar ware ze te arm om veel te kunnen krijgen.... daarom wilde hij naar Duitsland toe... Zweden was nu minder aantrekkelijk wegens de (gelukkig) ingevoerde maatregelen door de regering...   Sorry, maar als je dat soort dingen gewoon in de kamera durft te zeggen, dan ben je niet op de vlucht voor oorlog en geweld. Nee, je bent op zoek naar een makkelijke manier om aan geld te komen.  Zijn standpunt kan ik begrijpen, maar als land moet je dat soort mensen niet binnenlaten...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

1)Ik denk echter, dat als de Brexit er echt is, want nu is het nog allemaal gepraat in de ruimte.... er is nog niets... dan zal het Pond echt wel gaan stijgen. Het Pond wordt namelijk een veilige haven voor je geld, net zoals de Zwitserse Frank dat ook is. UK is een stabiel land, en zal nog stabieler worden als ze zelfstandig zijn... ze beslissen dan namelijk zelf over de regels die in hun land gelden.

 

2)Die stabiliteit vergroot door massa's gelukszoekers te weren (punt 4)... dat zijn geen vluchtelingen in de echte betekenis van het woord... dat zijn mensen die gewoon op zoek zijn naar meer geld, waarvoor ze niets of erg weinig moeten doen.  Die hoef je niet in je land.  Dat je mensen met geld binnenhaalt is helemaal OK... die dragen jouw welvaart en zorgen voor consumptie en inkomsten.

Over de gelukszoekers...  laatst was er in het Zweedse journaal (Rapport) een interview in het kader van hun reeks "Delat Europa" (verdeeld europa)... ze waren in een vluchtelingenkamp in Bulgarije. Er werd een zogenaamde vluchteling geinterviewd.... en deze man vertelde eerlijk dat hij zeker niet in dit land (Bulgarije) wilde blijven, omdat daar niets te halen viel. Daar ware ze te arm om veel te kunnen krijgen.... daarom wilde hij naar Duitsland toe... Zweden was nu minder aantrekkelijk wegens de (gelukkig) ingevoerde maatregelen door de regering...   Sorry, maar als je dat soort dingen gewoon in de kamera durft te zeggen, dan ben je niet op de vlucht voor oorlog en geweld. Nee, je bent op zoek naar een makkelijke manier om aan geld te komen.  Zijn standpunt kan ik begrijpen, maar als land moet je dat soort mensen niet binnenlaten...

 

1) Allemaal glazen bol. Het VK is totaal niet vergelijkbaar met Zwitserland. En hoe stabiel het VK over een jaar of twee nog is, moet nog maar blijken. Momenteel is het land politiek vrij instabiel. En de economie zal grondige aanpassingen vereisen. 

2) Over gelukszoekers gesproken: het VK is er barstensvol mee. Vanuit de Gemenebestlanden. Dus dat verhaal is al een gepasseerd station. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

2) De wereldhandel zit vol handelsbarrières, en de EU probeert die uit de weg te ruimen. Alleen kortzichtigheid belemmert dit.

 

 

Voorlopig hebben de Walen de EU aan de ketting gelegd.

De Britse plannenmakers moeten wat nieuws bedenken.

Met Brussel valt moeilijk overeenstemming te bereiken, dat wordt apart onderhandelen met iedere regering van de EU

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard, ik vind wel dat je heel erg de dingen die Corbyn verkondigt, aan het herhalen bent... May is wat dat betreft wel een stuk positiever... en zij is nu eenmaal de leider, en weet wat goed voor het land is...  Corbyn is oppositie, en "moet" per definitie "tegen" zijn... zo werkt dat.  Hij zaait onrust.

Nu ben ik het zeker niet 100% eens met de britse politiek... helemaal niet zelfs, want hun visie op Rusland kan ik nooit goedkeuren. Dus het gaat er hier niet om dat daar alles beter is...  de huidige politiek maakt ook onvergefelijke fouten, maar die zullen wel rechtgezet worden. Het belangrijkste wat ik zie, is dat de EU een lesje geleerd moet worden. 

Dat men zich niet vijandig tegen de EU wil opstellen begrijp ik, dat er een handelsverdrag komt, mag duidelijk zijn, maar de voorwaarden zullen daarvoor verhandeld worden... en de wereld is veel en veel groter dan alleen dat handjevol ongecontroleerde wild in et rond spartelende EU landen die blijkbaar niet echt weten wat ze nu echt willen.

Alles is uiteraard "kijken in een glazen bol" omdat we nog niet zover zijn... maar dat geldt ook voor de negatieve stemming die uitgestrooid wordt over deze grote democratische sprong in de vrijheid.

 

Ik denk dat de EU instabieler is dan het UK...  maar goed, dat is wat anders...  die club heft zichzelf heus wel op binnen de volgende 10 jaar.

maar ook dat is glazen bol kijken.... of beter, een wensdroom. 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het VK dreigt aan de 50/50 verscheuring ten onder te gaan. Dat hadden politici moeten zien aankomen.

De Brexit is allerminst een stap vol overtuiging.

 

En @Emekli, als je de Britse geschiedenis wat induikt, zul je gaan vaststellen dat het huidige Britse koningshuis van oorsprong Schots is.

Vandaar Balmoral. En dus geen paspoort, maar eerder een dubbel, voor toegang tot Engeland.

 

Ik zou toch ook volgende eens lezen:

 

https://www.wikiwand.com/nl/Lijst_van_Britse_koningen#/Koningen_van_Groot-Brittanni.C3.AB

https://www.wikiwand.com/nl/Lijst_van_Britse_koningen#/Genealogie_van_de_koningen_van_Engeland_en_Groot-Brittanni.C3.AB_1399-heden

https://www.wikiwand.com/nl/Lijst_van_Britse_koningen#/Koningen_van_het_Verenigd_Koninkrijk

 

En: "Naar aanleiding van de Eerste Wereldoorlog werd de naam van het Britse koningshuis in 1917 veranderd van Saksen-Coburg-Gotha in Windsor."

 

Dus, ik heb het over de Queen en zij stamt af van het Huis Hannover en dan heeft ze nog geluk omdat haar oom moest aftreden omdat die met een Amerikaanse wilde trouwen.

De broer van deze koning nam de "taak" over.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1)Eduard, ik vind wel dat je heel erg de dingen die Corbyn verkondigt, aan het herhalen bent...

 

2)May is wat dat betreft wel een stuk positiever... en zij is nu eenmaal de leider, en weet wat goed voor het land is...  

 

3)Ik denk dat de EU instabieler is dan het UK...  maar goed, dat is wat anders...  die club heft zichzelf heus wel op binnen de volgende 10 jaar.

maar ook dat is glazen bol kijken.... of beter, een wensdroom. 

1) Corbyn heeft zich tijdens de aanloop naar het referendum amper laten zien, dus ik kan die opmerking totaal niet plaatsen

2) May kan niet anders dan positief zijn gezien haar huidige functie, maar ze was anti-Brexit

3) Deze glazen bol voorspelling is een afleidingsmanoeuvre, want je gaat op de constatering dat de cohesie van het VK momenteel behoorlijk onder druk staat, niet in. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...