Ga naar inhoud


London naar Amsterdam na Brexit


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


Kan niet bestaat niet, wil niet wel. Als de wet niet voldoet dan moet hij aangepast of afgeschaft worden. Zo simpel is dat.

 

Ik zit me nu weer vreselijk te irriteren aan die De Hoop Scheffer.

 

http://www.telegraaf.nl/buitenland/27187343/__AIV__Rutte_moet_Oekraineverdrag_ratificeren__.html

 

Alsof de Russen niet allang weten dat de EU op zijn laatste benen loopt!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je van hem mag vinden: hij probeert nog iets te redden van de eenheid, want in dit geval zit Nederland te zeuren...om niks.

Er is wel wat belangrijkers momenteel in de wereld dan een Nederlandse nuance in een associatieverdrag dat al lang loopt.

Typisch Nederlands geneuzel.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk, en daar schiet je alweer in de fout.

Net gaat niet om een nuance, het gaat om nee, we willen geen verdrag met de Oekraine

 

Je doet een groot probleem af als geneuzel.

Het referendum heeft een duidelijke uitslag.

 

En het straks vreemd vinden dat het volk nee zegt tegen de EU.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee blijkt geen nee ...

http://www.telegraaf.nl/binnenland/27187739/__Deal_Rutte_bijna_rond__.html

"Het kabinet breekt zich al maanden het hoofd over de uitslag van het raadgevende referendum over het associatieverdrag van de EU met Oekraïne. Een meerderheid wees het verdrag af. Het kabinet wil een bijlage bij het verdrag bedingen waarin bepaalde garanties zwart op op wit staan. Het moet het verdrag ’redden’ en evengoed de tegenstemmers tevreden stellen."

 

nou dat wordt leuk in maart ....

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, en daar schiet je alweer in de fout.

Net gaat niet om een nuance, het gaat om nee, we willen geen verdrag met de Oekraine

 

Je doet een groot probleem af als geneuzel.

Het referendum heeft een duidelijke uitslag.

 

En het straks vreemd vinden dat het volk nee zegt tegen de EU.

Een ruime meerderheid vond het Oekraïne referendum de moeite van een gang naar het stemlokaal niet waard.

"Het volk". 35%? 49%? 51%?​ Wie zijn "we"?

 

Miskleun van een referendum was dit.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En hier stopt elke discussie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Uiteraard... wat had je dan gedacht?

Intussen gaat het wel gewoon prima in de UK...   De arrogantie van de EU is vaak niet te pruimen, maar zolang de Britten de poot stijf houden is alles goed.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen gaat het wel gewoon prima in de UK? Van welke planeet kom je eigenlijk?

Ik weet dat je een voorstander van de Brexit bent en liever eerder dan morgen ook in Nederland en liever ook gelijk maar de hele EU op de sloop.

 

Feit is dat na de Brexit:

 

de UK is de slechts presterende advanced economie ter wereld met een groei van nog maar 0,2%

Het Pond Sterling dramitisch in waarde gekelderd is, waardoor de inflatie de hoogte in gelanceerd is.

Import kosten duidelijk gestegen zijn.

Prijsstijgingen nu achter de verhogingen van inkomen aanhangen.

Onzekerheid voor investeerders is ontstaan.

Veel banken en firma´s weg van het eiland zullen trekken en/of dit al gedaan hebben.

Engeland onregeerbare puinhoop is geworden en het einde nog lang niet in zicht is.

De huizenmarkt op zijn kont ligt.

De levensstandaard terug gevallen is.

En the UK op de rand van een recessie balanceerd.

De kosten van de Brexit bij 100 miljard Euro liggen voor Engeland.

 

Maar verder gaat het prima met het Koninkrijk. Business as usual.

  • Like 2

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt!

 

En dat terwijl de UK nog steeds niet weet van "Brexit" eigenlijk gaat inhouden, zelfs de "regerende" Conservatieve partij onder "boegbeeld" Theresa May niet. Men leeft er bij de dag eigenlijk. Niemand weet hoe het verder moet. 

 

http://www.hln.be/hln/nl/37422/Brexit/article/detail/3217142/2017/07/26/Britse-EU-onderhandelaar-klapt-uit-de-biecht-Zo-slecht-gaat-het-met-de-brexit.dhtml

 

Gelukkig is er 1 zekerheid: binnen 2 jaar is de uitkomst duidelijk.

 

Wat een prijs voor een onderbuikgevoel!   

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is volgens mij het nieuws wat ze vanuit de EU proberen te verspreiden...

Het Pond wisselt in waarde, ten opzichte van andere munten... dat doen alle munten. 25 jaar gelden was 1 pond ca 2.25 Gulden...  Dat is ongeveer 1 euro... Nu is het Pond meer waard...  Het voordeel van een eigen munt is inderdaad dat de waarde kan fluctueren, afhankelijk van je economie, en ook van wat je als staat wil bereiken.  De Euro is ook sterk wisselend... als die wat opkrabbelt, zoals nu, dan hoor je gelijk in Duitse nieuwsberichten dat dit erg slecht is voor de economie...  wat is er goed? tja...

 

Ik ben inderdaad een erg groot voorstander van de Brexit, en zoals je zegt, zie ik de hele EU liever vandaag verdwijnen dan morgen.  Vergeet niet dat het lid zijn van die club ook bakken met geld kost......  het verlaten is eenmalig wat geld dat je investeert... blijven, blijft geld kosten, en bovendien kan je als land zelf niet meer de beslissingen nemen die je wil.

 

De meningen zijn verdeeld... bij rotsvaste blinde EU aanhangers zal uiteraard wat ze ingelepeld wordt door de pro-eu beweging, een vruchtbare voedingsbodem vinden... dat is ook precies de bedoeling van de propagandamachine uit Brussel.

In de UK is volgens wat ik zie, de brexit een positieve zaak.  De Londonse beurs gaat best goed...  en de business nieuwsberichten zijn lang niet slecht te noemen.

 

Ik respecteer de moedige zet van de UK heel erg! Een voorbeeld voor allen die nog een greintje zelfrespect bezitten.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) Dat is volgens mij het nieuws wat ze vanuit de EU proberen te verspreiden...

 

 

2)De meningen zijn verdeeld... bij rotsvaste blinde EU aanhangers zal uiteraard wat ze ingelepeld wordt door de pro-eu beweging, een vruchtbare voedingsbodem vinden... dat is ook precies de bedoeling van de propagandamachine uit Brussel.

In de UK is volgens wat ik zie, de brexit een positieve zaak.  De Londonse beurs gaat best goed...  en de business nieuwsberichten zijn lang niet slecht te noemen.

 

3)Ik respecteer de moedige zet van de UK heel erg! Een voorbeeld voor allen die nog een greintje zelfrespect bezitten.

1) Nee, het zijn feiten. Met "volgens mij" schieten we niet veel op.

2) De UK ligt politiek volledig aan diggelen. Men weet niet wat men met Schotland en vooral Noord Ierland aan moet. En de Noord-Ieren zitten nu ook nog in de regering en winden Theresa May om hun vinger. Die Brexit moet ik nog zien.

Het referendum was nagenoeg 50/50. De Conservatieve partij is intern tot op het bot verdeeld. Jij hebt een rotsvast geloof is gebakken lucht. De feiten van nu wijzen in een totaal andere richting. 

3) Moedige zet? Eerder een zeer onverantwoordelijke van Cameron. Een referendum met zo weinig opkomst en waarbij de uitslag nagenoeg 50/50 was met vooral de ( vaak vooroorlogse) plattelanders VOOR had nooit zulke verstrekkende gevolgen mogen krijgen.

​Revisionistische dromen  in de trant van  "Make our country great again"  eindigen - zo heeft de geschiedenis wel bewezen - vrijwel altijd in een enorme desillusie. Of erger.  Of het nu het VK is of de USA. Of een ander land waar zich momenteel iemand opwerpt als "een moedige leider". (En dat zijn er nog al wat momenteel.) 

 

Als grote bedrijven uit het VK vertrekken, kun jij me niet wijsmaken dat het het VK momenteel voor de wind gaat.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 jaar gelden was 1 pond ca 2.25 Gulden...  Dat is ongeveer 1 euro... Nu is het Pond meer waard... 

Je geheugen laat je in de steek. 25 jaar geleden was het pond ongeveer 3 gulden waard. Kijk je naar de zeer lange termijn, dan is het pond slechts in waarde gedaald ten opzichte van alle andere grote munten. Logisch, het is een voormalig imperium in verval. Waar vroeger de Britse bezittingen in de wereld een toestroom van winst naar het VK betekende is die stroom nu omgekeerd: de meeste Britse bedrijven zijn in buitenlandse handen, de winst vertrekt naar het buitenland.

 

Groot Brittannië besloeg ooit 2/3 van de wereld, nu is het nog slechts een onbeduidend eiland waarbinnen de politieke eenheid ver te zoeken is. De uitslag van het referendum toont slechts aan dat een meerderheid van de stemmers nog steeds gelooft in een imperium. Ze voelen zich superieur ten opzichte van 'gewone' Europeanen. (waar kennen we dat van?)

 

De Londense City 'verdient' enorme bedragen aan euro-clearing aangezien ca 80% van alle in Euro's genomineerde handel daar plaatsvindt. Die clearing is daar slechts gevestigd wegens het gebrek aan toezicht en vormt een enorm risico voor de Eurozone. Zodra die handel moet verkassen naar de EU om onder toezicht van de ECB te worden geplaatst komen de Britten direct in financiële problemen. Ca. 70 miljard pond aan jaarlijkse belastinginkomsten voor de Britse schatkist komt direct voort uit die business. Wie gaat die 70 miljard aan gemiste jaarlijkse inkomsten betalen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha ha, het stokpaardje van Eduard die vooral in zijn eigen waarheid gelooft. Laat die Engelsen maar schuiven, die komen er wel. Het enige waar dat land last van heeft is een volstrekt incompetente politiek. Het lijkt Nederland wel.

 

Ik wacht rustig af, we gaan het beleven.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...