Ga naar inhoud


Problemen met Netflix opstarten op Smart TV


Aanbevolen berichten


Menu - systeem - algemeen zelfs

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik waardeer jouw pogingen maar helaas.

Als ik System kies krijg ik te zie

 

Tijd

Instellen starten

Toegankelijkheid

ECO-oplossing

Invoerapparaatbeheer

Samsung-account

Expertinstellingen

 

Nu zou je kunnen veronderstellen dat dit onder Expertinstellingen te vinden zou kunnen zijn maar ook dat is niet het geval

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt zit niet op de 2016 modellen,ik heb net gekeken bij mijn 40JU6440 ,daar zit het wel op maar bij mijn 65KS9000 niet.

Big Bisat +VU Solo 4K,DM800se +DM800 ,Samsung 65 KS9000, Samsung 59 6910 ,Samsung 40JU6440,Nuc6i5SYH,

PS4 1TB ,Samsung S7,Google Nexus 5x  , Google Nexus 7 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dan kan ik lang zoeken.

Heb vanmiddag Netflix gebeld maar die kwamen met de standaard procedure zoals die ook op hun site vermeld staat waaronder de TV 1 minuut spanningsvrij maken.

Nu functioneert op dit moment het opstarten van Netflix weer even dus maar afwachten.

 

Wat mij wel opviel is dat ik de Samsung TV alleen echt uit kan zetten door de netstekker te trekken.

Is er geen andere optie om de TV te resetten?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet bij mijn weten,der zit wel een kleine knop onder het logo om bepaalde functies te bedienen,maar echt uitzetten[van de stroom af]kun je hier ook niet mee.

 

Je zou op het AVforum kunnen kijken en als je je eigen aanmeld kun je daar vragen stellen.

 

 https://www.avforums.com/threads/samsung-ks9000-8000-owners-thread.2021144/

Big Bisat +VU Solo 4K,DM800se +DM800 ,Samsung 65 KS9000, Samsung 59 6910 ,Samsung 40JU6440,Nuc6i5SYH,

PS4 1TB ,Samsung S7,Google Nexus 5x  , Google Nexus 7 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De knop onder de logo in het midden onderin de TV heeft eigenlijk dezelfde functie dan de AB dus uitzetten gaat niet.

 

Net voor het begin voetbal toch nog e.e.a. gevonden.

Je kunt inderdaad de TV en / of de Smart Hub alleen resetten.

Dit via Menu - Ondersteuning - Zelfdiagnose en daar vind je beide opties.

 

Mocht ik weer bufferingproblemen ondervinden zal ik die opties even testen.

Uiteindelijk heeft het trekken van de voedingsstekker ook toe geleid dat Netflix op dit moment probleemloos opstart.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het Netflix probleem is opgelost, ik weet niet of de 2016 modellen een optie hebben zoals de 2015 modellen te kiezen voor een verse herstart bij het uit en aanzetten van de tv.

Elke keer de stekker eruit en erin is niet echt voor de hand liggend daarbij word de tijd en datum dan ook reset geloof ik.

 

Hierbij de calibratie settings voor deze tv: http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/ks8000/settings

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schijnbaar heeft het trekken van de netstekker gisteren wel het probleem verholpen want vanmorgen startte Netflix normaal op.

Dus maar afwachten of dit eventueel ook zo blijft.

 

Op het 2016 model kan ik een dergelijke Start - Stop optie niet vinden maar wellicht is daarvoor de dubbele Reset optie in plaats gekomen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook moet de HDR optie nog worden toegevoegd middels een nieuwe versie van de Netflix app.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Schijnbaar heeft het trekken van de netstekker gisteren wel het probleem verholpen want vanmorgen startte Netflix normaal op.

Dus maar afwachten of dit eventueel ook zo blijft.

 

Even een update.

Vrij snel nadat ik het bovenstaande had geschreven kwam het probleem weer terug.

Door Netflix 2 of 3 keer opnieuw op te starten of b.v. eerst YouTube op te starten kon ik het probleem steeds omzeilen.

Omdat ik van de week heel veel moeite had om Netflix aan de praat te krijgen ben ik maar eens van LAN overgestapt naar WLAN en wie schetst mijn verbazing toen ik constateerde dat Netflix meteen opstartte dus geen vertraging e.d.

Op dat moment realiseerde ik mij dat het probleem weleens in de PowerLine adapters zou kunnen liggen die ik t.b.v. het LAN verkeer tussen de router en de TV gebruik.

Het zijn TP-Link 600 Mbps adapters en presteren normaliter uitstekend maar Netflix schijnt er toch problemen mee te hebben.

 

Het afspelen van Netflix 4k UHD content via WLAN gaat nu uitstekend maar dat zal wel komen omdat de TV de volledige capaciteit van mijn Acer RT-AC68U router ondersteund, dus ook de standaard 802.11AC.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...