Ga naar inhoud


hoe ontvang ik "free to air" vrije zenders bij TVV ?


Simmy

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

waarschijnlijk een bizarre idiote vraag... maar euh, ik ben sinds een weekje zowat geïnstalleerd en geabonneerd bij TVV, met volledige tevredenheid (schotel geeft 100% signaal en ontvangst!) ... Wij kijken dus dankzij het abonnement en de bijhorende hardware, zijnde een nieuwe decoder M7 MZ-101 van TVV naar zo'n 20-tal VL en NL zenders (kozen voor de instap versie BASIC light abo).

 

Nu had ik begrepen dat er tientallen, zonet honderden bijkomende gratis zenders zijn, die de decoder blijkbaar ook herkent gezien ze in de zenderlijst staan, maar wanneer ik met de afstandbediening op zo'n free to air zender klik... dan gebeurt er niks, zwart scherm en vermelding "kan deze zender niet afspelen" of zoiets.

 

Wat doe ik verkeerd ? 

Of kan ik geen vrije zenders bekijken via die aangesloten TVV decoder ??

En dus... hoe los ik dit op ?

 Als tweede vraag: is er een verschil tussen de uitdrukking "opnieuw inladen zenderlijst" en "zoeken naar nieuwe zenders" in de instellingen ?

 

Alvast bedankt voor ieder reddend antwoord ! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


vertel ons eerst eens wat ze hebben geinstalleerd van schotel en hoeveel lnb's erop staan.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behalve als je alleen een Astra 23,5 lnb hebt gemonteerd, natuurlijk.

Zoals hierboven beschreven betreft het een Triax 90cm met één LNB, een cadeau achtergelaten door de vorige eigenaar van het huis... En die stond uitgericht op de 29° (eigenaar keek naar SKY)... Ik heb niks aan de installatie hoeven te veranderen, gewoon de schotel naar de Astra 23,5° gedraaid en de TVV decoder enz. geïnstalleerd... Werkt perfect, maar ik heb het dus blijkbaar mis begrepen dat je hiermee ook "vrije zenders" kunt ontvangen... Of, mis ik iets of doe ik inderdaad iets verkeerd ?

 

Alvast bedankt voor ieder antwoord !  :crazy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simmy, zou je eens willen proberen om even de stroom van de ontvanger te halen ?

Na een minuut zonder stroom de ontvanger terug herstarten en kijken of het dan wel werkt.

 

Hallo,

Ook dat probeerde ik reeds... maar zonder succes, ik heb het waarschijnlijk verkeerd begrepen (zie hierboven mijn antwoorden) ivm die "free to air" zenders... :eek:  

Toch idioot dat AL die VRIJE zenders "herkend en erkend worden" door de decoder TVV, gezien hij na starten "satellietzenders zoeken" (onder instellingen), als resultaat geeft:

  • laatste scan: 28 juni 2016
  • zenderlijst versie:  10
  • aantal TV zenders: 519  ( :eek: )
  • aantal radiozenders: 205 ( :tired: )

en ze dan niet kunnen ontvangen ??

 

Ik zou niet weten wat ik verkeerd doe, ik kan toch moeilijk de schotel op iets anders richten gezien ik bij TVV zit die uitzendt vanop Astra 23,5° én bovendien hun decoder zoveel "tv- en radio-zenders" detecteert ? 

 

Hier begrijp ik er dus duidelijk niks van... :sleep:

Link naar reactie
Delen op andere sites

mis begrepen dat je hiermee ook "vrije zenders" kunt ontvangen... Of, mis ik iets of doe ik inderdaad iets verkeerd ?

 

Alvast bedankt voor ieder antwoord !  :crazy:

De zenderlijst van TVV/CD leest een lijst in voor 4 satellieten, maar dan moet je natuurlijk wel lnb's hebben uitgericht op die satellieten.

Zo niet, dan ontvang je in jouw geval alleen Astra 3/23,5. Als je vrij gaat zoeken op deze satelliet, zul je ook een paar FTA zenders vinden, maar niet veel.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zal dus verplicht zijn koppen bij te plaatsen voor 19E (duitse) en 28E (engelsen).Die zijn FTA.Ook een switch moet ertussen. Met een triax rail is dat makkelijk te doen hoor.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb je de zenderlijst van TV Vlaanderen: https://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFiles/Content/Zenderlijst_TV_VLAANDEREN.pdf

Hierop kun je al zien dat er op de Astra 23,5 bijna geen vrij te ontvangen zenders zitten, wel heel veel op de Astra 19,2 maar die kun je dus met een enkele kop niet ontvangen.
Wil je ook graag de vrij te ontvangen Engelse zenders bekijken op de Astra 28,2, dan zul je drie losse lnb's naast elkaar moeten zetten op een rail.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk eens naar nr 120, ARD

Dat is een voorbeeld van zo'n Free to Air zender. Deze zou je zeker moeten kunnen ontvangen, want hij zit op Astra1

Indien je geen Triple LNB hebt gekocht, dan is het normaal dat je een Free to Air zender zoals BBC niet kunt ontvangen. Alle zenders met achteraan (28) vereisen een Triple LNB. Zenders met achteraan (13), Hotbird dus, vereisen een aangepaste installatie.

Alle andere zenders zouden moeten werken met de standaard installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft geen zin om verder te zoeken, met 1 lnb gericht op de Astra23.5 kan je alleen deze satelliet ontvangen en daar zitten omzeggens geen fta zenders op. zoals sprietje zegt, wil je meer dan moet je rail plaatsen en 1 of 2 lnb's gericht op Astra19.2 en Astra28.2 bijplaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik heb het begrepen...

@Sprietje: bedankt voor deze oplossing, maar zal dat later eens bekijken...

@redneck eyeball: bedankt ook voor deze verhelderende uitleg, ik zie nu inderdaad op de zenderlijst dat er naar het einde van de lijst een pak met het "achtervoegsel (13) of (28) " staan vermeld, die dus zeker niet te bekijken... maar de massa's anderen zonder het achtervoegsel, kan ik ook niet bekijken, toch niet zonder de oplossing die men hierboven voorstelt... 

 

Ik bekijk het nog even... 

 

Nogmaals bedankt voor de verhelderende uitleg van jullie allen !

 

Voor zover iemand toch nog een andere tip heeft, dan hoor ik het graag natuurlijk...  :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...