Ga naar inhoud


hoe ontvang ik "free to air" vrije zenders bij TVV ?


Simmy

Aanbevolen berichten


Een duo 60 LNB of een Triple LNB , vergeet dat maar op 90cm ivm 28,2/23,5/19,2°E/13°E

3 of 4 losse LNB's op een rail + een 1x4 diseqc of 2 diseqcs in geval twin LNB's :)

 

Een Duo 60 LNB (4,3°) is enkel geschikt voor bv Astra 23,5°E + 19,2°E 

wanneer je 60-64cm schotel gebruikt , ook de de Triple LNB , van'tzelfde !!

Een (twin) monoblock (6°) zou dan wel nog net moeten kunnen !!

(Oorspronkelijk bedoeld voor een 78cm schotel ivm 19,2°E + 13°E)

Beter is , losse LNB's + diseqc :)

 

Hoe groter de schotel , des te "kleiner" de afstand wordt

tussen de LNB's bij een duo/monoblock LNB !!

Voorbeeld:

Een DUO 60 LNB op een 115cm schotel , is prima voor bv 28,2°E + 26°E

Maar ok , deze uitleg is feitelijk voor schotelparkafdeling ;)

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 88 cm Triax schotel met een Relook MDS43 Single Astra duoblock ( € 14,95) werkt goed en is eenvoudig te

installeren, zelfs voor iemand met twee linkerhanden. En niet moeilijker dan het standaard te kleine schotel setje van M7.

Kost weinig en je houd wat langer beeld bij slechtweer omstandigheden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het prachtig dat hier mensen zitten met kennis van zaken, én me bovendien kunnen en willen helpen, maar... Op zijn zachtst uitgedrukt vind ik dit "bedrieglijke reclame" van TVV ... Vermelden "en ontvang honderden free to air zenders"... Dit is je reinste onzin als ze weten dat je voor hun abonnementen moet uitgericht staan op 28,5° en dus op hun satelliet geen vrije zenders zitten ! En dan heb ik het nog niet eens over hun "kits" die ze verkopen die eveneens helemaal beperkt zijn in ontvangst op iets anders dan waarvoor je betaalt...

 

Maar goed, wie ben ik.... Een consument die gelezen heeft wat er staat, en niet verder de zaak heeft "uitgespit" . Gelukkig dat ik mijn abonnement niet heb gesloten "op basis van" die bedrieglijke reclame. Wat niet wegneemt dat het mooi ware geweest enkele free to air zenders te hebben gehad zoals bedrieglijk aangekondigd op hun website.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik denk het begrepen te hebben, geen vrije zenders dus indien schotel uitgericht op 23,5°...

 

 

Toch zou je nu alvast wat FTA zenders kunnen vinden in jouw zenderlijst. 

 

Zoek maar is naar : 

TV Relax

TV Rebel 

TA3

TV8.SK

Slagr TV 

TV Drenthe

CT 24

TV Regina

intv

Octo

TV Lux

Chamber TV 

RTL Tele Letzebuerg

Unire Sat HD 

Noe TV 

 

Al deze zenders zitten op de Astra 3.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simmy schreef op 02 Jul 2016 - 10:57: Simmy schreef op 02 Jul 2016 - 10:57: Simmy schreef op 02 Jul 2016 - 10:57: Simmy schreef op 02 Jul 2016 - 10:57:

Ik vind het prachtig dat hier mensen zitten met kennis van zaken, én me bovendien kunnen en willen helpen, maar... Op zijn zachtst uitgedrukt vind ik dit "bedrieglijke reclame" van TVV ... Vermelden "en ontvang honderden free to air zenders"... Dit is je reinste onzin als ze weten dat je voor hun abonnementen moet uitgericht staan op 28,5° en dus op hun satelliet geen vrije zenders zitten ! En dan heb ik het nog niet eens over hun "kits" die ze verkopen die eveneens helemaal beperkt zijn in ontvangst op iets anders dan waarvoor je betaalt...

 

Maar goed, wie ben ik.... Een consument die gelezen heeft wat er staat, en niet verder de zaak heeft "uitgespit" . Gelukkig dat ik mijn abonnement niet heb gesloten "op basis van" die bedrieglijke reclame. Wat niet wegneemt dat het mooi ware geweest enkele free to air zenders te hebben gehad zoals bedrieglijk aangekondigd op hun website.

 

Nee dat is niet helemaal waar, simmy.  Als je een CDS/TVV set aanschaft krijg je standaard een duo-lnb voor 19,2 en 23,5 oost omdat een deel van het TVV pakket eerst op astra 19.2 oost zat.  Het is dus altijd dual satelliet ontvangst geweest en er is ook nog een triple lnb voor 28,2 Oost voor de engelse zenders er bij. En voor de telesat kijkers is er ook een lnb met 13 oost er bij omdat daar de franse zenders zitten.  Maar jij hebt een eigen schotel met maar 1 lnb er op en dat is niet de schuld van TV Vlaanderen natuurlijk, dus die FTA zenders kloppen wel maar die zitten hoofdzakelijk allemaal op 19,2 oost en een aantal engelse op 28,2 oost.

 

Trouwens FTA zenders heeft M7 (CDS/TVV) helemaal geen invloed op, als morgen al die zenders besluiten te gaan coderen kun je er ook niks aan doen.  Free To Air zenders zijn gewoon ongecodeerde kanalen die iedereen kan zien met een simpele satelliet ontvanger, daar heb je geen abonnement voor nodig.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dus mijn fout dan, gezien ik een bestaande hardware installatie aansloot op een nieuwe decoder met abonnement... Fijn.

 

En ik los dit dus op door enkel de huidige LNB te vervangen door een dubbele LNB (om het even dewelke of moet het die zijn van TVV?)

 

Geen extra kabels enz. nodig vermoed ik ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mss wat meer info vragen in je buurt en meteen 3 losse lnb's en een rail plaatsen.Kost je maar evenveel en dan heb je TVV , duitse FTA en engelse FTA.Is echt niet zo moeilijk hoor en je hebt massa's FTA kanalen erbij.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de single lnb inderdaad vervangen door een duo of triple lnb of losse lnb's nemen maar dan heb je ook een diseqc switch nodig. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...