Ga naar inhoud


hoe ontvang ik "free to air" vrije zenders bij TVV ?


Simmy

Aanbevolen berichten


Welke oplossing kies ik dan, ik bedoel oplossing waarbij ik de huidige enige en enkele kabel behoud, zonder bijtrekken van extra kabel ?

 

Alle opties die voorbij gekomen zijn werken met één kabel van schotel naar decoder.

Een duo lnb is de meest eenvoudige oplossing maar dan beperk je de installatie tot 2 satellieten. Astra 19.2 en Astra 23.5

De zenders in je pdf zitten allemaal op de Astra 23.5. Dit komt ook overeen met je schotel met één lnb.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus bv. ook de triple LNB die TVV aanbiedt werkt met één kabel van de satelliet naar de decoder TVV ?

Het switchen van de een zender op de ene satelliet naar een zender op een andere satelliet gaat dus gewoon via de afstandbediening, and that's it ? En dat zou werken op een 90cm Triax schotel ?

Dan is dit inderdaad de gemakkelijkste oplossing...

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat die triple lnb niet geschikt is voor een schotel van 90 cm.Zoals reeds vernoemd : triax rail + 3 lnb + switch 1/4.

Heeft je decoder 2 ingangen kan je een kabel bijtrekken en twin lnb's nemen.Dan ook een 2de switch.Dan kan je kijken en opnemen tegelijk.

Naar de toekomst zit je dan zeker goed met al die vrije duitse en engelse kanalen gratis erbij.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus bv. ook de triple LNB die TVV aanbiedt werkt met één kabel van de satelliet naar de decoder TVV ?

Het switchen van de een zender op de ene satelliet naar een zender op een andere satelliet gaat dus gewoon via de afstandbediening, and that's it ? En dat zou werken op een 90cm Triax schotel ?

 

Eén kabel van de satelliet naar jouw ontvanger? Oeps dat moet dan een kabel van zo'n 36.000 km lang zijn.... :lol:

 

Maar als je bedoelt vanaf je schotel (met meerdere LNB's en een diseqc schakelaar, en/of met een duo LNB of triple LNB) naar je ontvanger, ja inderdaad, dat kan dan met één kabel.

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja.

Maar voor de FTA zenders zijn er decoders te koop die 1e minder kosten, 2e veel meer FTA zenders kunnen doorgeven, 3 aan te passen zijn naar behoefte van de gebruiker, 5e de software bug vrij is.

Je rijd dan in een Trabant en betaald de prijs van een MB/BMW/Audi

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo!

ik heb het geprobeerd op een m7/sat801 en een Phillips..

Omdat ik geen kaartje bij de hand had.

Dan even een kaartje geleend, en daar waren ze.

Ik meen me te herinneren dat ik vroeger een decoder had waar er geen kaart moest inzitten om de FTA kanalen te krijgen..

Waarschijnlijk nu wel omdat het TVV decoders zijn..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt tot hiertoe voor de vele prachtige tips... Ik ga zeker één en ander uitproberen van zodra tijd... Ondertussen blijft de vrouw zeuren over de nummering. 

 

Mijn vraag dus: is het mogelijk de originele nummering van de kanalen te veranderen naar eigen keuze, bv. VTM heeft nu door TVV de nummer 3 op de afstandsbediening, kan ik VTM als bv. nr 1 zetten ??

 

Zo ja, hoe doe je dat eigenlijk ? 

 

Bedankt voor iedere positief antwoord  :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een Triax 88 neemt of een andere schotel van ongeveer het gelijke formaat, dan plaats je drie lnb's met de koppen tegen elkaar met een diseqc-switch en je ontvangt met veel regenreserve de Astra 19,2, 23,5 en 28,2.

en is dit dan te installeren met die ENE BESTAANDE kabel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...