Ga naar inhoud


hoe ontvang ik "free to air" vrije zenders bij TVV ?


Simmy

Aanbevolen berichten

Beneden heb ik veel vrije zenders maar 99% Duits en BVN is niet te ontvangen, stond wel in de zenderlijst maar gaf geen beeld.

Op de boven verdieping TV wel BVN !

 

Op Astra 19,2 E zendt sedert Augustus 2015 uit op een andere frequentie en is deze misschien nog niet aangepast.

BVN zendt nu uit op 11186 V 22000 5/6 manueel in te stellen of een blind-scan doen op Astra 19,2°E naar nieuwe FTA kanalen.

In een jaar tijd zijn er veel zenders verandert van modulatie en frequentie.

http://www.flysat.com/astra19.php

 

Satfeeds-DX

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...

Beste Simmy

 

Als voldoende hebt aan de Astra 19,2 en de 23,5, dan kun je in Zuid-Frankrijk een 6 graden monoblock op je Triax monteren.

Wil je ook de Engelse zenders van de Astra 28,2 er bij hebben, dan moet je 3 losse lnb's nemen op een rail. De HD-zenders ga je echter niet ontvangen van de Astra 28,2. Wel de SD-zenders en de zenders van de Europa-beam.

Ik zie dat je op je op je huidige lnb maar één aansluiting hebt. Is dat voldoende of wil je er liever twee hebben?

Geef eens wat preciezer aan waar je tegen de Pyreneeën zit want dat is belangrijk hoe je de zaak af moet stellen. Liefst de coördinaten tot op twee cijfers achter de komma.

 

Je schotel kan een Triax 110 of een Triax 115 zijn.

Een Triax 110 is op de spiegel gemeten (dus zonder de rand) 100cm breed en 105cm hoog.

Een Triax 115 is op de spiegel gemeten 100cm breed en 111cm hoog.

 

 

Dag Sprietje,

 

Hier ben ik nog "eindelijk" nog eens.... Ben even "uit roulatie" geweest, maar nu terug alles OK. Hier in het zuiden alles naar wens, tenzij natuurlijk dat schotel-dinges ! Heb ondertussen toch even tijd gevonden en:

  • naar jullie raad geluisterd, de schotel nog eens gemeten (is inderdaad 100cm breed en 110 hoog)
  • een rail aangeschaft
  • 4 losse LNB's
  • een switch 

Heb de originele LNB verwijderd, de rail goed gemonteerd en de 4 LNB's erop en met switch verbonden enz... EN NU ?

 

Dat uitrichten blijkt niet evident natuurlijk. Je vroeg ivm coördinaten, wel als ik het goed begrepen heb via die "discpointer" website, dan zijn mijn coördinaten zowat:

latitude: 43.6063°

longitude: 0.0488°

 

Kan jij mij aub. verder op weg helpen voor dat "precieze" uitrichten ? Indien dat zou kunnen, dan zou dat prachtig zijn !

 

Alvast bedankt voor iedere info en maten/afstanden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel natuurlijk:

  • welke LNB plaats ik op welke satelliet gericht ? bv. van links naar rechts als je naar het binnenste vd schotel kijkt (dus voor de schotel staat en je de achterkant ziet van de LNB's) 
  • de rail moet blijkbaar schuin staan, enkele centimeters ?
  • moet eventueel de schotel "schuin" staan ? (hij staat nu perfect op 23,5° gericht, gezien vorige enkelvoudige kop daarop gericht stond, en waarmee ik perfect beeld had op TVV)

Nogmaals bedankt voor iedere oplossing of tip 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.sat4all.com/forums/topic/267237-triax-78-met-multiblock-4-lnbs-plaatsenduidelijke-uitleg-met-fotos/page-1

Snuffel ook deze link eens door (29 bladzijden) ,

ook al gaat het over een 78cm schotel , het principe blijft hetzelfde ;)

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Simmy, je zegt zelf "hij staat nu perfect op 23,5° gericht, gezien vorige enkelvoudige kop daarop gericht stond, en waarmee ik perfect beeld had op TVV" maar nu staat uw 23.5 niet meer in het midden, dus dat is uw probleem=> schotel terug uitrichten of 23.5 naar het midden, en ook uw skew (schuinstand) aanpassen zoals uwe enkele LNB.

aangepast door oble
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...