Ga naar inhoud


samsung us 55ks9000 Regio code


Aanbevolen berichten

Als je een Harmony aanschaft hoef je alleen de factory & info button in te geven daar heb je genoeg aan.

En ga je met de afstandbediening verder .

 

Als je een ir-sensor op je telefoon hebt dan kan je een afstandbediening app van samsung downloaden uit de google-play store of uit de apple-store :)

 

Als je in de Buurt van Lissabon of Cascais zit dan wil ik je er wel mee helpen voor een krat bier.

 

Mazlzlz

Avalon

aangepast door Avalon
Link naar reactie
Delen op andere sites


we zitten in Coimbrão bij Leiria 150km van Lissabon.

moet nu even wachten want onze vrienden zitten nu in Nederland.

Clarke Tech 2100 (maxplus 2100)Philips 7141

Humax 5400, Venton 200HD

Amiko 8900HD

lnb astra1,astra3,astra2,hotbirt

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat klopt in Nederland wordt die er bij geleverd, maar hier in Portugal niet, staat op de verpakking

Jij hebt mijn bericht niet goed gelezen want daar staat dat de AB hier ook NIET werd meegeleverd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie zegt dat de eerdere AB's van voorgaande modellen niet werken ?

 

Er word toch gezegd dat de harmony en Service remote werkt. 

De AB's van de eerdere modellen werken als vanouds op de nieuwe modellen.

 

Mazlzlz

Avalon

aangepast door Avalon
Link naar reactie
Delen op andere sites

ok,

status van nu,

we hebben alle gegevens aan de leverancier gegeven waar de TV is gekocht.

je mag toch wel wat service krijgen (waarde TV  €2300= ) als je bij aankoop gezegd is dat de satelliet instelling voor Nederlandse CD moet zijn.

via Samsung PT heb ik  adres gekregen van een Samsung service afdeling, hier in Portugal.

de leverancier gaat nu contact opnemen met een service centrum van Samsung.

als zij het niet doen dan kan de TV terug gegeven worden in opdracht van Samsung PT.

 

als zij niets doen, dan doen we het zelf.

het is toch normaal dat een andere landen een andere instelling hebben, dan moet je deze instelling toch zelf kunnen instellen.

maar dit is een commercieel verhaal en prijs afspraken.

 

ik laat nog weten  als het is opgelost.

Verder wil ik jullie bedanken voor de info die jullie hebben gegeven.

Clarke Tech 2100 (maxplus 2100)Philips 7141

Humax 5400, Venton 200HD

Amiko 8900HD

lnb astra1,astra3,astra2,hotbirt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is toch normaal dat een andere landen een andere instelling hebben, dan moet je deze instelling toch zelf kunnen instellen.

Je koopt een toestel in de regio voor de regio.

Alleen dan kan je zelf de instellingen voor die regio doen.

Het vereenvoudigt de software van de tv en voorkomt problemen en software conflicten.

 

Vergelijk het met een auto, daar kan  je ook geen regio instellingen maken, en dien je de garage dit te laten doen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is natuurlijk veel gaande omtrent de zogenaamde regiocode voor apparaten en materialen die in de binnenmarkt van de EU en in bepaalde regio's verhuizen.

heel eerlijk is het niet, nog niet.

 

maar een in Korea geproduceerde kast zal het eigenlijk worst wezen qua programmafuncties of die in heiloo staat of in benidorm

het is de EU en de functies moeten allemaal bruikbaar zijn en ook blijven.

 

anyhu

de reimport via the UK is het probleem gezien de prijspolitiek en afspraken met importeurs

en dat zal wel eens een keer worden aangepakt door de EU (als de tijd rijp is)

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tv met een een auto vergelijken !!!!

@CeesV Je mag mij eens vertellen als ik een Peugeot / Citroen / Volkswagen / Audi / BMW / Mercedes / Renault / Opel  koop in Europa wat moet er dan omgezet worden om hem te laten rijden in Nederland, Belgie, Frankrijk, Oostenrijk, Italië, Duitsland. Als ik je goed begrijp is voor elk land een andere instelling nodig  Is de benzine of diesel in andere landen ook regio gebonden ? Als dat zo daar gaat mijn auto-vakantie :)

 

Om even terug te komen op de Localset.

 

De localset word er niet voor niets in gezet. De uitvoer van producten naar andere landen word voor een groot gedeelte hiermee voorkomen.

Parallel import. Voorbeeld : In Duitsland is de BTW lager dan in Nederland en dat scheelt op een TV die in Nederland in het schap staat met dezelfde specificaties toch al 3% en daar komt nog eens bij dat de Import/Invoer heffingen in de andere landen lager zijn dan in Nederland. Op een tv van 2300 euro scheelt dat toch al gauw 180 euro als je het met Duitsland vergelijkt.

Ook heeft elk land zijn eigen modelnummer om te voorkomen dat bij een defect in de garantie de service jongens van Samsung-Nederland uitrukken voor een toestel dat in het buitenland gekocht is.

 

@Spran062 Er is een aankoop gedaan in een Land waar de tv voor geschikt is. Samsung bellen heeft geen zin die zeggen had je het toestel maar in Nederland aan moeten schaffen.

De winkel waar je het toestel hebt gekocht had je moeten vragen als het toestel ook voor Canaldigitaal geschikt is. Ik weet 99,9% zeker dat er niet naar gevraagd is.  Geld terug !! dan zullen ze zeggen het toestel werkt perfect voor de Portugese tv aanbieders NOS,TVCABO & TVDIRETO. Als je de centjes weer terug wil hebben dan moet je van goeie huize komen om de koop ongedaan te krijgen. ik geef je niet veel kans. 

Ik heb je een PM gestuurd met een partnummer is makkelijk en bespaart je een hoop gezeur en wil je er best mee helpen als je daar bent.

 

Mazlzlz

Avalon

aangepast door Avalon
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daar het hier om regio code gaat, ja er zijn land specifieke instellingen, die alleen de dealer kan veranderen.

Ik denk daarbij aan de verplichting in sommige landen (Scandinavie), waar gedimd daglicht plicht is.

Bij het starten van de wagen wordt automatisch dwingend het gedimd licht ingeschakeld.

 

De gebruiker kan dit niet zelf instellen.

In Europa hebben we afgesproken dat wanneer in een land een gebruiksgoed is toegelaten, dit ook in andere landen gebruikt mag worden, goederen zijn met CE gekenmerkt.

Je mag daarom wanneer je op bezoek bent in die regio je eigen wagen gebruiken maar zal dan zelf het licht moeten aanschakelen.

 

Voor TV's zijn er ook regio specifieke instellingen te maken.

Daarom zal een fabrikant toestellen voor die regio daarop aanpassen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar het hier om regio code gaat, ja er zijn land specifieke instellingen, die alleen de dealer kan veranderen.

Ik denk daarbij aan de verplichting in sommige landen (Scandinavie), waar gedimd daglicht plicht is.

Bij het starten van de wagen wordt automatisch dwingend het gedimd licht ingeschakeld.

 

De gebruiker kan dit niet zelf instellen.

In Europa hebben we afgesproken dat wanneer in een land een gebruiksgoed is toegelaten, dit ook in andere landen gebruikt mag worden, goederen zijn met CE gekenmerkt.

Je mag daarom wanneer je op bezoek bent in die regio je eigen wagen gebruiken maar zal dan zelf het licht moeten aanschakelen.

 

Voor TV's zijn er ook regio specifieke instellingen te maken.

Daarom zal een fabrikant toestellen voor die regio daarop aanpassen.

 

@ceesv :  Vanaf 2004 gebruikt VOLVO een global user system daar komt geen OBD-Programmer aan te pas en kan je alles zelf regelen van verlichting tot navigatie taal in de auto. In deze vergelijking kan ik je even niet volgen en denk dat je de auto-weg even kwijt bent.

.

Ik ben bang dat je het onderwerp van de LOCALSET niet goed begrijpt. (ik ga er vanuit dat je geen Samsung tv hebt) 

 

Zal het je uitleggen.

Samsung past de LOCALSET toe voor toestellen die een Satelliet-tuner in zich hebben.

In Nederland worden toestellen onder de 500 euro zonder satelliet-tuner verkocht (gemiste kans voor Samsung) en in Duitsland met een Satelliet-Tuner ze zijn even duur als in Nederland. Alleen moet je bij een Nederlands toestel nog een losse satelliet-ontvanger aanschaffen. 

 

Je kan wel bij het Duitse toestel de Nederlandse menu taal instellen en de ZIGGO-Kabel of Digitenne kanalen inlezen deze worden netjes op volgorde gezet.

De smarthub zal vlekkeloos werken met de NL-APPS als het binnen de Nederlandse IPRange valt.

 

Het gaat alleen om de FASTSCAN lijst van de Satelliet-Aanbieder van Nederland deze word niet ingelezen in een import toestel als de LOCALSET op een ander land staat.

 

Voorbeeld : Koop je een Samsung tv in Duitsland dan staat de LOCALSET op EU-GERMANY en kan je alleen de landen Duitsland,Oostenrijk & Zwitserland kiezen als FASTSCAN in het menu. Wil je een andere provider inlezen dan zal je dit HANDMATIG moeten doen als de LOCALSET niet is omgezet naar EU-BENELUX. Een zenderlijst uit een Nederlandse tv Exporteren naar een usb-stick en importeren in de tv wil ook niet omdat de LOCALSET nog op EU-GERMANY staat.

 

Daarom dient de  LOCALSET omgezet te worden naar EU-BENELUX om de Fastscanlijst van Canaldigitaal, TV-Vlaanderen of Telesat in te lezen.

Het recht op garantie komt met deze ingreep niet te vervallen er word niets veranderd aan de software alleen de Local-Regio word om gezet.. 

 

CE certificering heeft er totaal niets mee te maken het gaat om parallel-import tegen te gaan lees dit even link  dan weet je waar CE voor staat :)

 

Mazlzlz

Avalon

aangepast door Avalon
Link naar reactie
Delen op andere sites

toch nog even vraag je over Logitech harmony afstandbediening 350,650

op welke toets is Factory geprogrammeerd of moet je hem programmeren(dit voor samsung tv om in cervice mode te zetten)

ik kom er niet achter.

Clarke Tech 2100 (maxplus 2100)Philips 7141

Humax 5400, Venton 200HD

Amiko 8900HD

lnb astra1,astra3,astra2,hotbirt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat jij met de toets FACTORY bedoeld maar als dit soms een (exotische) toets op jouw originele AB mocht zijn dan mag je er vanuit gaan dat die toets dan zeker niet automatisch op de standaard voorgeprogrammeerde knoppen van een Logitech Harmony AB beschikbaar is.

Als die toets wel op jouw originele AB bestaat dan kun je die feitelijk op bijna elke Logitech Harmony toevoegen.

Hoe is afhankelijk van het type Logitech AB jij gebruikt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...