Ga naar inhoud


Slecht beeld regen nieuwe schotel


Jena
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten


Triax 1m schotel . 13. 19.2 23.5 en 28.2 zo zijn ze uitgericht. Ik zag op dit forum via lnb regenkap zoekfunctie foto's van zo.n enkele kapjes. Kan ik die niet eerst proberen? Weet iemand wat ik bedoel en waar kan je deze kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een schotel van 1 meter heb je veel te weinig signaal.
Weet je zeker dat het om een Triax gaat of is het misschien een SAB-schotel. Maak ook eens een foto van opzij zodat de bevestigingsbeugel zichtbaar is.
De rail staat in ieder geval lang niet schuin genoeg.
In welke plaats staat deze schotel zodat ik het uit kan rekenen.

Geef de signaalkwaliteit eens aan van de vier satellieten met de naam van de zenders.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Wat ik al dacht. Het is geen Triax maar een SAB 97 van 87cm breed en 97cm hoog, te vergelijken met een Triax 88 maar dan wel met een Triax-rail er op wat eigenlijk niet lekker past. Daar had een SAB-rail op gemoeten. Dan komen de lnb's een stuk hoger te staan.

En ja, regenkapjes is het paard achter de wagen spannen. Het beste is gewone lnb's te nemen

De rail moet in Tegelen 10 graden schuin staat. Dat staat hij niet. Hij kan maximaal 6 graden schuin staan omdat het gat in het midden van de rail nu in de bovenste groef zit. De rail moet omgedraaid worden zodat het gat in de onderste groef komt te zitten. Zie de bijlage van 10graden. Even uitprinten en uitknippen. Dan kun je de rail 10 graden schuin zetten en dan pas de lnb's en de schotel afstellen.
 

post-60869-0-54239900-1467398167.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik al dacht. Het is geen Triax maar een SAB 97 van 87cm breed en 97cm hoog, te vergelijken met een Triax 88 maar dan wel met een Triax-rail er op wat eigenlijk niet lekker past. Daar had een SAB-rail op gemoeten. Dan komen de lnb's een stuk hoger te staan.

 

En ja, regenkapjes is het paard achter de wagen spannen. Het beste is gewone lnb's te nemen

 

De rail moet in Tegelen 10 graden schuin staat. Dat staat hij niet. Hij kan maximaal 6 graden schuin staan omdat het gat in het midden van de rail nu in de bovenste groef zit. De rail moet omgedraaid worden zodat het gat in de onderste groef komt te zitten. Zie de bijlage van 10graden. Even uitprinten en uitknippen. Dan kun je de rail 10 graden schuin zetten en dan pas de lnb's en de schotel afstellen.

 

whoooohhhh wat een info ik ga het even rustig lezen en bestuderen met mijn man. thanks voor de info en uitleg. al is het snappen voor mij nog lastig als newbie. we hebben nu al 2x betaald voor uitrichten en de Turkse monteur blijft erbij dat perfect is...en erg jammer dat ik het zelf niet kan. cijferblind en van graden afmeten al helemaal geen kaas gegeten anders had ik het zelf gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1621rvev6vdcq.jpg

Deze foto kreeg ik van de schotel die hij gemaakt heeft in zijn winkel. De beugel zat bij die schotel. Alleen dat railsje waar de lnb's opzitten zijn van de triax 64cm schotel. De arm dus nieuw uit doos bij schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...