Ga naar inhoud


Slecht beeld regen nieuwe schotel


Jena
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten


Is er iemand in mijn omgeving Venlo die mij kan komen helpen want we voelen ons zo opgelicht..ondertussen zijn we al veel geld kwijt. Deze schotel was 100%Triax.zie het allemaal zo somber in...dat ik denk was ik er maar nooit aan begonnen. Was mijn idee...maar ondertussen loopt alles mis....

aangepast door Jena
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Herstel heb nagekeken wij hebben 50 betaald. Maar voorlopig zitten we dus met een niet goed afgestelde schotel en geld kwijt. Zelf uitrichten kan ik niet en ben bang dat als ik er aan begin alles kwijt ben en helemaal geen tv meer heb. Baal zo he

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoi hoi daar ben ik weer. Na drukke periode kan ik weer wat doen. Mijn vraag is welke LNB adviseren jullie mij te kopen. Wil dit van de week gaan doen. Eerst 1 dan de rest.is er iemand in omgeving Venlo die dit voor een kleine vergoeding wil doen anders? Ben in staat eigenlijk om de schotel en vu box te verkopen. Want wil ook voetbal kijken als regent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je voor de Astra 23,5 een ALPS-lnb hebt. Voor de Astra 19,2 zie ik een Invacom-lnb. Tja beide zou ik zelf nooit op deze schotel zetten.
De ALPS zeker niet op de positie van de Astra 23,5. De Invacom zou veel beter zijn maar ja, die koppen zijn weer zo breed dat de naastgelegen lnb's weer niet dicht genoeg tegen elkaar kunnen.
Tja je hebt het onheil eigenlijk zelf over je afgeroepen door tegen de installateur te zeggen dan hij de lnb's moest gebruiken die je nog had.
Wat wel duidelijk een fout is dat op een SAB-schotel een Triax-rail gemonteerd is. Dat is verre van ideaal omdat de lnb's dan op een andere hoogte komen te staan.
Met vier Inverto Black Ultra lnb's was je voor €39,- klaar geweest en had je prima ontvangst gehad maar de installateur zal voor die lnb's wel een stuk meer rekenen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi thanks voor je reactie.

Ik heb voor de installatie meermaals gevraagd of de lnb's goed waren. Het zijn toch megasat lnb? Hij verzekerde beste top lnb. Dan is het zo dat we een triax schotel wilde. Hij heeft ons triax verkocht wat later sus sab bleek te zijn. Dus eigenlijk zeg je moet er ook een andere rails beugel bij de lnb gekocht worden.een sab rails. Ik heb het niet over mezelf afgeroepen want heb juist hulp ingeroepen van een monteur die gewoon weg niet eerlijk is geweest en snel geld verdiend heeft aan ons.

Zo zie ik jet. Ik ga kijken voor die lnb's wat je zegt en eventueel andere rails.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat de monteur je bij de neus heeft genomen, Triax en SAB is toch echt anders.

 

Helaas woon ik niet in de buurt, anders gingen we de schotel eens fatsoeneren. Met 1 meter schotel moet je met regen meer dan genoeg signaal blijven houden (tenzij bomen de boel versperren) maar je hebt al een valse start te pakken. Als alles wel klopt straks zal je zien dat satelliet tv absoluut geweldig is met al die gratis hd zenders uit Engeland, Duitsland.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie hulp.

Mijn man ziet het idem niet meer zitten.

Maar ik wil het nog niet opgeven. We zijn inderdaad in de maling genomen.

Maar dat is nu te laat. Ik vind idem zoveel zenders geweldig.nu heb ik op mijn vusolo se toch maar weer open pli gezet maar helaas ook regen slecht beeld. Dacht misschien scheelthet ietsjes. Ps erwin waar woon jij? Misschien kan ik benzine kosten vergoeden?zou zo graag net als ieder normaal tv willen kijken met sat als regent. Iedereen alvast nogmaals dank voor uitleg en hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.sat4all.com/forums/topic/267237-triax-78-met-multiblock-4-lnbs-plaatsenduidelijke-uitleg-met-fotos/

 

Wie weet kan dit u goed helpen. Stapsgewijs. Venlo is net bij de grens, wie weet is er in Kaldenkirchen wel een satellietzaak die wel goed werk kan leveren, in Duitsland heeft men meer met sat televisie.

aangepast door erwinnaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...