Ga naar inhoud


Slecht beeld regen nieuwe schotel


Jena
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten


Met een Triax-rail wordt alleen de rails bedoeld waar de lnb's op worden geplaatst.
Ik begrijp dat je die al gekocht had in de veronderstelling van de monteur ook een Triax-schotel zou leveren. Achteraf blijkt dat hij een SAB-schotel geplaatst heeft en een Triax-rail past niet optimaal op een SAB-schotel. Daar is een SAB-rail voor. Daarvan staan de lnb's 19mm hoger dan op een Triax-rail. Hierdoor staan de lnb's niet goed in het brandpunt van de schotel. Dit geeft een beetje verlies op het signaal maar ook de schaalverdeling van de elevatie klopt niet goed meer.
Maar hier valt nog wel mee te leven.

Een Inverto Black Ultra is weer een klasse beter dan de Inverto Black Premium maar daar heb je niet altijd profijt van.
Plaats je een Inverto Black Ultra op een kleine schotel, dan kan een naburige satelliet die sterker is de lnb oversturen waardoor deze de versterking gaat verminderen. Het resultaat is vaak dat je dan beter een Inverto Black Premium kunt plaatsen dan een Inverto Black Ultra.
Echter op een schotel van 85x95cm voldoet een Inverto Black Ultra prima en die koop je in Nederland al voor €9,75.
De Inverto Black Premium Single voor €6,75
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey wauw want een mooi antwoord.kom net toevallig van kaldenkirchen duitsland af . Lnb ultra kost bij hem 17.95p/s. Ga ze in NL bestellen. En hij bevestigde inderdaad dat rails ook niet goed is. Instaleren doet hij ook 25 euro per half uur. Hij zegt dat de lnb wel goed zijn maar ik wil nu alles gewoon goed zoals jullie zeggen. Al met al moet er dus nieuwe rails op lnb's vervangen en opnieuw afgesteld worden.

hij wist zo niet 1 2 3 welke rails erop moest omdat hij geen sab verkoopt.
Kan ik die ook in NL kopen en weten jullie welke ik dan moet hebben? Kan ik ze met de lnb's meteen samen kopen.

Al met al wil.ik jullie wederom bedanken voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij wist zo niet 1 2 3 welke rails erop moest omdat hij geen sab verkoopt.

 

Die eerste installateur kwam er bij mij niet zo gemakkelijk vanaf.

Hij kreeg een schrijven dat ik er achter ben gekomen dat de door mij gevraagde te leveren Triax schotel in werkelijkheid een Sab blijkt te zijn en hoe hij dat denkt te gaan oplossen. Laat hem maar ff flink voelen dat hij een dom paard heeft bereden door een sat onkundige klant knollen voor citroenen te verkopen. Dit soort lieden flikken het beslist vaker en verdienen daarvoor eens een fikse tik over de vingers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nogmaals wil ik iedereen bedanken voor alle reacties.

 

Gisteren heb ik het gewaagd zelf de ladder op te gaan . 2 ultra black inverto lnb gekocht zoals geadviseerd en vervangen. Astra 19.2 en 23.5 zitten nu de inverto op. Signaal is 89-90%.Nu is het wachten op regen. Ben benieuwd. Mijn vraag is nu wel nog kan ik geen 99% krijgen? Ligt dit dus toch aan de rails. Heb ze proberen te draaien schuiven maar hoger als 90 komt hij niet. Nu had ik ook zitten googlen op de graden instellingen van de schotel of die goed staat maar daar word ik geen wijs uit. Ik zit dus in Tegelen en op de schotel staan dus graden afmetingen weet iemand hie deze moet staan want rekenen is niet mijn sterkste punt .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jena

Het hoeft zeker niet altijd 100% te zijn om optimale ontvangst te hebben. Dat ligt helemaal maar aan de satellietontvanger wat die aangeeft voor signaalkwaliteit. Het zou best kunnen dat als je een andere ontvanger op je schotel aansluit deze wel 100% aan geeft. Wees blij dat die dat niet doet want dan kun je de schotel nooit optimaal met je ontvanger uitrichten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...