Ga naar inhoud


Eigen decoder i.c.m. Oranje Smartcard?


donny81

Aanbevolen berichten


Donny,

als je toch gaat verbouwen, kan je beter overal al een beetje LAN voorzien, en eventueel de groepen wat logischer opdelen zodat je nadien toch eventueel powerlines zou kunnen gebruiken.

Wat je schotel betreft, neem voor alle veiligheid maar iets groter.

Als ik toch ga verbouwen heb ga ik liever in elke ruimte een duo Lan-poort in de muur aanleggen voor een stabiele gegarandeerde verbinding. ipv aan het stroomnet rommelen (wat in Hongarije niet mag alles is verzegeld) Ik ben echt geen voorstander en liefhebber van de Powerlines. dus liever gewoon Ethernet kabels met een pijpje de muur in en lan poorten maken.

 

Even nog een kleine Update:

Vandaag zijn de decoders binnen gekomen heb de smartcard van Canaldigitaal er in gestopt en ze worden herkend als Mediaguard. voor de rest kan ik nog weinig testen omdat mijn schotel + LNB nog onderweg zijn.

voor de schotel en lnb heb ik gekozen voor: schotel Triax 64 en LNB Duo Quad 4.3° 65cm

 

De rest volgt nog

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nou de schotel en apparatuur is binnen. de schotel is opgehangen een Dual LNB + 64cm schotel maar waar ik dat kreng ook naartoe richt ik krijg geen signaal op 23.5 :-(

 

De handleiding van canaldigitaal spreekt zichzelf ook tegen de een zegt dat je hem aan de 19.2 moet hangen en de andere zegt weer op de 23.5 ik heb hem nu op de 23.5 hangen met de 19.2 kop schuin naar boven.

 

zo ver ik zie heeft de schotel vrij zicht. maar blijf geen signaal krijgen.

 

Iemand tips? of meer informatie nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zo'n klein schoteltje zou ik zeker de 23,5°E in de fles zetten en daarop uitrichten... Een satfinder zou dan wel handig zijn óf de ontvanger ergens anders eerst de zenders laten inlezen. Dan thuis gewoon een kanaal kiezen en satelliet opzoeken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou beste mensen ik ben eruit hoor! :-D

Gisteravond nog een poging gedaan met hulp van wat oude berichten die in dit forum stonden.

De schotel stond totaal verkeerd gericht hahaha. heb de app satfinder op me telefoon gezet en heb de schotel zo kunnen uitrichten op de 23.5 met 63% signaal maar denk dat de helling nog niet klopt, straks maar even klooien met de helling en de 19.2 al is die volgens mij niet belangrijk meer omdat alle NL zenders toch op de 23.5 zitten.

 

Dus wel logisch dat de decoder totaal geen zenders vond.

bedankt allemaal voor de hulp in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...