Ga naar inhoud


AIR FRIER Tips !


Steve

Aanbevolen berichten

Een airfryer lijkt leuk maar als men test dat in frietjes uit de airfryer het hoogste gehalte aan acrylamide zit dan gooi ik ze toch maar liever in het vet.

(Acrylamide = kankerverwekkend)

Voornamelijk zelfgemaakte frieten komen er niet best af!

 

Onderstaand lijstje geleend van de consumentenbond

Type

Vetgehalte

Acrylamidegehalte

Gewone frituur, zelfgemaakte frieten

8,46 %

806 +/- 250 µg/kg

Gewone frituur, diepvriesfrieten

15,03%

170 +/- 50 µg/kg

Airfryer Philips, zelfgemaakte frieten

3,09%

2025 +/- 600 µg/kg

Airfryer Philips, diepvriesfrieten

6,09%

55 +/- 17 µg/kg

Actifry SEB, zelfgemaakte frieten

3,28%

195 +/- 60 µg/kg

Actifry SEB, diepvriesfrieten

8,14%

198 +/- 60 µg/kg

vaak is men te bang

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites


...Voor mij heeft een air fryer niets met het milieu te maken....

 

Ik dacht aan de olie die afgevoerd moet worden,

niet iedereen gaat daar serieus mee om.

De olie bij een friteuze gebruik.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk inderdaad als je voor 10 mensen friet wil gaan bakken, dat het altijd moeilijk wordt... Gelukkig heb ik nooit zoveel mensen in huis die friet willen eten... ik miet er niet aan denken.  Voor 1 of 2 mensen is het echter totaal geen probleem.

 

Met 2 kinderen in de leeftijd rond de 15 komt dat hier dus wel regelmatig voor maar ook met een gezin van 4 personen met gezonde eters is zo'n lucht bakker gewoon waardeloos want zoveel patat kun je er gewoon niet in 1 keer in bakken. En tegen de tijd dat de 2e lading klaar is heeft de 1e ploeg (van 2 man) het eten al op en zit al te wachten op de volgende lading.

 

Inderdaad voor 2 man zou werken maar zodra de friet klaar is wel meteen de bestelling voor de volgende ronde gaan bereiden want voor 2 friko's, 2 kroketten een portie bitterballen en 2 loempia's moet je wel weer geduld hebben voordat die eetbaar zijn en dan gaat het in de oven op een rooster gewoon net zo snel.

 

Voor de mensen die denken dat ze minder vet binnen krijgen geldt dat ook alleen maar als je zelf friet gaat snijden.

Ga je zelf friet snijden en deze bakken in een ouderwetse pan met voldoende vet op de juiste temperatuur of voorgebakken friet voor zo'n lucht ding kopen dan maakt de hoeveelheid vet bijna niet uit.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, met kinderen die veel eten en dan van die snacks begrijp ik het wel. Ik eet geen snacks, en als je voor 1 of 2 mensen een normaal portie friet wil klaarmaken is dat prima te doen...   Maar voor zo veel mensen frituren in een traditionele friteuse moet je ook wel met niet té grote porties werken, anders koelt je olie te veel af...

 

In de lucht-pan, zal ik hem zo maar even noemen, krijg je toch wel minder vet binnen... ook al neem je bevroren friet... dan heb je alleen maar het vet wat er in zit, en op de zak gedeklareerd staat.  Dat valt reuze mee hoor...  het is in ieder geval minder dan dan je ze in olie frituurt....   Nu weet ik dat het op zich allemaal niet zo veel uitmaakt... ach...  maar goed, alle beetjes helpen denk ik dan. En het schoonmaak aspekt wil ook wel wat.  

 

En Con... ja, de olie afvoer... op die manier heeft het inderdaad ook met milieu te maken... maar daarvoor alleen zou ik het niet doen. Het is wel een fijne bijkomstigheid.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

even interventie plaatsen van een bijna belg...

Patat Friet smaken heel anders in een Fryer en worden veel te droog

 

Maar de Fryer is wel een elegante methode om anders en met minder Vet te braden...

Hete Lucht Braden is het dus net als in je Hete Lucht oven maar effectiever en dus sneller gaar.

 

{en ook in de oven worden Patat Friet niet goed}

 

To Fry is braden, niet frituren.

 

zo nu jullie weer

 

als ik kijk naar de geringe hoeveelheden die in zo'n Fryer gaan heb ik al honger voorafgaand aan de volgende portie

 

ik vergeet de tip natuurlijk:

 

Vis in Bladerdeeg grandioos in een air fryer

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...