Ga naar inhoud


Nieuwe Dreambox DM520


Satelliet

Aanbevolen berichten

Gast Mimisiku

Slaat nergens op. Oude voorraad opmaken. Dit is een UHD decoder en die heeft dreambox niet eens op de markt gehad.

Ik wacht netjes af. hoop snel een variant komt waar 4 tuners in kunnen.

Ik doel op de componenten, voeding, nand-chips, connectoren e.d. Dat er een andere SoC inzit is natuurlijk evident....

Als (en ik zeg duidelijk als) dit bakje daadwerkelijk maar 149,- kost hoef ik me geen illusies te maken over de kwaliteit... Ik blijf er weg van....

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Mimisiku

Van tijd tot tijd brengen ze wel een ontvangertje uit waar je niet veel kan mee doen,

Maar die meer dan voldoende is voor het ontvangen van de FTA zenders.

 

Denk maar terug aan de DM100.

Dit was ook zo een ontvanger.

Draaide ook enkel op eigen software.

 

mvg

En daar hoorde je dan ook nooit meer wat van.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als (en ik zeg duidelijk als) dit bakje daadwerkelijk maar 149,- kost hoef ik me geen illusies te maken over de kwaliteit... Ik blijf er weg van....

Niet iedereen heeft zo'n groot budget als jou, om aan een UHD box uit te geven.

Kost zelfs een tientje minder.

Im Handel soll die Dreambox DM520 ab August erhältlich sein, der Preis wird bei 139 Euro (UVP) liegen.

 

Een DM900  komt er ook nog aan.

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/337896-dreamboxen-verleden-tijd/

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen die "nieuw" in de hobby stappen, en dus nog niks hebben, zullen geen plezier aan deze ontvanger beleven in Nederland of België, tenzij ze nog een seca3 kaart zien te vinden. Maar dan staan ze nog nergens, want als er geen alternatieve soft opkan, waarmee je oscam kan draaien, dan is het niet veel meer dan een FTA ontvanger.

En om te reageren op de dm100, heb ik die wel nog op interne cs zien spelen.
Maar als die UHD aankan, kan het een leuk instap model zijn, om UHD op satelliet te ontdekken, naast hun bestaande set, daar ik lees, dat M7 nog niet meteen denkt in het UHD wereldje te stappen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan staan ze nog nergens, want als er geen alternatieve soft opkan, waarmee je oscam kan draaien, dan is het niet veel meer dan een FTA ontvanger.

Waarom zou er geen oscam op gezet worden?

Mijn DM7080HD draait ook met Dreambox OS firmware en alle softcams kunnen er op gezet worden. (GP3.3)

Ook zijn er nog tal van, op de originele Dreambox OS firmware gebaseerde images voor de DM7080HD en DM820 beschikbaar waar softcams in geplaatst kunnen worden.

Daar de DM520 dezelfde bronnen (Dreambox OS) gebruikt, zullen de huidige alternatieve images die op Dreambox OS gebaseerd zijn, ook wel snel een image voor de DM520 releasen.

 

De originele DM520 Firmware (unstable) is hier te downloaden:

http://dreamboxupdate.com/opendreambox/2.2/unstable/images/dm520/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weten jullie wat ze hierover zeggen op het IHAD-forum ? :

"Wer schraubt sich ein käfermotor im porsche?"

 

Ja klopt.....die lachen zich kapot um die "Fremdimages"!

 

Het gaat over het openATV image voor de DM520. Het is een alternatieve E2 image (Pli gebaseerd),

Omdat het geen DreamOS gebaseerde image is, waardoor heel wat functies van DreamOS niet tot zijn recht komen.

http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb2/thread.php?threadid=192288

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...