Ga naar inhoud


Compacte DAB+ ontvanger gezocht voor in de auto


SouLGuY

Aanbevolen berichten

Mijn autoradio heeft geen DAB ontvanger, maar heeft wel een AUX ingang.

Zou daar een DAB+ ontvanger willen op aansluiten.

Wellicht zal er een antenne op het dashboard moeten liggen.

Iemand tips of ervaring hiermee ?

VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI

TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB

Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DAB
Logitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Er zijn een aantal topics over het fenomeen DAB+.

Ik heb zelf met een normale DAB+ autoradio rondgereden met als antenne een opengeknipt stuk coax en deze ergens laten "bengelen".

Ideaal is het niet, maar er zijn tegenwoordig ook zat setjes die van je huidige FM antenne een DAB+ antenne kunnen maken, of een dualbander..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn autoradio heeft geen DAB ontvanger, maar heeft wel een AUX ingang.

Zou daar een DAB+ ontvanger willen op aansluiten.

Wellicht zal er een antenne op het dashboard moeten liggen.

Iemand tips of ervaring hiermee ?

 

 

Een antenne los op het dashboard lijkt me geen succes. 

 

Een buitenantenne is het beste, eventueel kan je ook gaan voor een plakantenne die je op een hoek van de binnenkant van je voorruit kan plakken. 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan moet je geen warmte werende voorruit hebben.

Bij mijn voorruit is alleen een klein stukje achter de spiegel beschikbaar voor de tolweg transponder.

Een DAB antenne gaat niet werken achter de voorruit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorkom teleurstellingen en ga voor een dakantenne.

Vervangen van de bestaande antenne als die geschikt is voor de DAB-frequenties en/of splitter op de antenne-kabel.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn autoradio heeft geen DAB ontvanger, maar heeft wel een AUX ingang.

Zou daar een DAB+ ontvanger willen op aansluiten.

Wellicht zal er een antenne op het dashboard moeten liggen.

Iemand tips of ervaring hiermee ?

Ik heb er eentje gekocht. Ik kan die via aux aansluiten of via de ingebouwde FM zender naar mijn autoradio zenden.

Plakantenne doet het goed voor VRT.

Kijk eens op de Duitse site. Daar hebben ze een aantal buitenantennes met goede referenties. Magnetisch, antenne die buiten hangt, maar die via raam (kleven) naar binnen wordt gebracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou dit iets kunnen zijn? DAB-FM 16V antenne Shark, je moet er wel een verleng kabel bij nemen want originele is maar 25 cm.

Op een Engelse website met de 'DAB op wielen' staan legio antennes met beoordelingen over hun ontvangst.

 

M.i. is deze te klein.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou dit iets kunnen zijn? DAB-FM 16V antenne Shark, je moet er wel een verleng kabel bij nemen want originele is maar 25 cm.

Nee. Troep, rommel, zooi en bagger.

Gewoon een sprietje van 34 cm nemen met eventueel een versterker. De meeste dualbanders zijn al geschikt voor FM en DAB+.

Trouwens, dat gehele FM kun je eigenlijk wel gewoon vergeten, dat is echt einde oefening. Vergelijk het met AM en LW.. Oud!!!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee. Troep, rommel, zooi en bagger.

Gewoon een sprietje van 34 cm nemen met eventueel een versterker. De meeste dualbanders zijn al geschikt voor FM en DAB+.

Trouwens, dat gehele FM kun je eigenlijk wel gewoon vergeten, dat is echt einde oefening. Vergelijk het met AM en LW.. Oud!!!

ik heb een buurman met BMW uit hogere reeks en volgens mij staat dergelijke antenne op het dak, zou raar zijn dat gerespecteerde automerken zoals BMW dit gebruiken als het bagger en zooi zou zijn. Ga het eens verder bekijken als hij terug is uit vakantie. Nog dit trouwens als je nu al FM afschrijft dan loop je wel erg ver vooruit op de feiten, zal zeker nog jaren duren voordat daar een punt achter gezet wordt. DAB is goed en zeer goed, maar voorlopig mogen we er hier nog naar fluiten in de verre Westhoek van Vlaanderen. Gelukkig dat de FM er nog is om in de auto te luisteren, bovendien hebben we hier nog behoorlijke ontvangst op Gold 1548MW die vaak opstaat in mijn auto.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een buurman met BMW uit hogere reeks en volgens mij staat dergelijke antenne op het dak, zou raar zijn dat gerespecteerde automerken zoals BMW dit gebruiken als het bagger en zooi zou zijn. Ga het eens verder bekijken als hij terug is uit vakantie. Nog dit trouwens als je nu al FM afschrijft dan loop je wel erg ver vooruit op de feiten, zal zeker nog jaren duren voordat daar een punt achter gezet wordt. DAB is goed en zeer goed, maar voorlopig mogen we er hier nog naar fluiten in de verre Westhoek van Vlaanderen. Gelukkig dat de FM er nog is om in de auto te luisteren, bovendien hebben we hier nog behoorlijke ontvangst op Gold 1548MW die vaak opstaat in mijn auto.

Buurman al terug thuis, lijkt erop dat het toch niet dezelfde antenne is.

post-44192-0-69664500-1469627423_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men zit hier steeds over antenne's bezig, maar welke ontvanger raad jullie me aan ? 

VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI

TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB

Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DAB
Logitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pioneer MVH-X580DAB

 

Pioneer is steeds goed geweest in de audio wereld. Met de bestaande Aux aansluiting kan je deze probleemloos aansluiten op bestaande radio en de prijs valt ook nog mee, zo'n 159 euro, maar vergeet vooral toch de antenne niet want een goede radio en slechte antenne geeft een slecht resultaat.

Nog veel succes in je zoektocht.

post-44192-0-55307800-1469645171_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...